  • 1. Data: 2004-11-19 14:26:58
    Temat: jak napychamy NASKowi kasę
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    Komentować chyba nie trzeba.

    Do końca roku liczba domen z końcówką .pl w rejestrze Naukowej i
    Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK) wzrośnie z 262 tys. do 275 tys.
    Przychody z tego tytułu wzrosną o 15-20 proc. — do ponad 40 mln zł.
    Wszystko to dane nieoficjalne. NASK unika bowiem podawania przychodów z
    tego typu usług. Całe jego przychody w 2004 r. (z domen i usług
    telekomunikacyjnych) mogą zbliżyć się do 80 mln zł (70 mln w 2003 r.).
    Taką prognozę przedstawiał kilka miesięcy temu Tomasz Chlebowski,
    dyrektor handlowy NASK. NASK zbiera profity z uruchomionego blisko dwa
    lata temu programu partnerskiego. Postanowił wtedy rejestrować domeny
    za pośrednictwem resellerów i dzielić się z nimi pieniędzmi. Dziś ma
    ponad 40 partnerów (głównie portale i firmy internetowe), którzy
    rejestrują około 90 proc. nowych domen. W październiku partnerzy
    zarejestrowali ich 7,7 tys., a sam NASK — niespełna 800. Łącznie
    pośrednicy obsługują już ponad 125 tys. domen. Lwia część środków ze
    sprzedaży domen z końcówką .pl trafia jednak nadal do kasy NASK, a
    jednostka dzięki współpracy z pośrednikami ogranicza koszty obsługi
    klientów i windykacji.

    Źródło: Puls Biznesu str. 12 2004-11-19
    (copy-paste z biznespolska.pl)

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {A9B46E42-4813-4659-AB7C-DC5A9025E528}

  • 2. Data: 2004-11-19 15:29:40
    Temat: Re: jak napychamy NASKowi kas
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce> napisał w wiadomości
    > Komentować chyba nie trzeba.

    [ciach]

    No i co?

    Naturalnym dazeniem kazdego organizmu gospodarczego jest dazenie do
    powiekszania przychodow i minimalizacji kosztow. A udalo sie to dodatkowo
    ozenic ze zmniejszeniem ceny uslugi. Jeszcze zle?

    Krytykowac oczywiscie mozna, ale dopoki w ramach krytyki nie przedstawia sie
    alternatywnego sposobu zarzadzania .pl'em to na drzewo.

    Co bys chcial? Przetarg?

    Zarzadzanie tym tematem, jest zbyt powazna sprawa, zeby rzucic ja w
    przetargowe procedury. Bo wszyscy beda chcieli dobrze, wszyscy beda mieli
    kwity, ze dziala dobrze, a bedzie dzialac jak ZUS na poczatku, liczenie
    wyborow jakis czas temu, czy dowody rejestracyjne i osobiste obecnie.

    Pomijam, ze bez wzgledu na przedmiot przetargu jezeli do ugryzienia bedzie
    powyzej kilku duzych baniek to z uwaznej lektury SIWZ'a bedzie wynikac kto
    wygra a kto bedzie drugi i dlaczego reszte upierza w postepowaniu...

    Albo w PB komus brakowalo do wyrobienia wierszowki, albo artykul zostal
    zainspirowany przez kogos duzego, kto ma /pomysl/ jak to wygrac.

    szomiz
    -- --- -- --- -- ---
    pl.comp.www?
    Powinni tego zabronic :-P

  • 3. Data: 2004-11-19 16:12:29
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Fri, 19 Nov 2004 16:29:40 +0100, w <cnl3fp$ok9$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał(-a):

    > Zarzadzanie tym tematem, jest zbyt powazna sprawa, zeby rzucic ja w
    > przetargowe procedury.

    ROTFL :)

  • 4. Data: 2004-11-20 19:19:59
    Od: Michał Żuchowski <t...@f...digimer.pl>

> [...]
    > powiekszania przychodow i minimalizacji kosztow. A udalo sie to dodatkowo
    > ozenic ze zmniejszeniem ceny uslugi. Jeszcze zle?

    Cytat ze strony NASK http://www.nask.pl/run/n/Dzialalnosc

    "W swej obecnej formie organizacyjnej, jako jednostka badawczo-rozwojowa,
    działa od grudnia 1993 r."

    Temat stary jak domena .pl
    NASK nie był z założenia firmą (czy jak kolega pisze "organizmem
    gospodarczym" tylko placówka naukowo-badawczą, a obecnie nie dość, że to
    całkiem spora firma to na dodatek monopolista.
    IMHO domenami powinna się zajmować instytucja/urząd, opłacana z podatków.
    Ciekawe co by się działo gdyby w podobny sposób do adresów internetowych
    (domeny), działał system adresów rzeczywistych (ulice, nr domów).
    Gadki w sytlu, "że to będzie źle działać, bo firma zrobi to lepiej" można
    włożyc między bajki. NASK nie dalej jak 2 dni temu udowodnił mi, że ich
    obsługa nie dość, że jest nie przyjemna, to jeszcze źle zorganizowana.

    --
    Michał (traq) Żuchowski

  • 5. Data: 2004-11-23 03:34:46
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    szomiz wrote in news:cnl3fp$ok9$1@atlantis.news.tpi.pl:

> [...]
    > do powiekszania przychodow i minimalizacji kosztow. A udalo sie to
    > dodatkowo ozenic ze zmniejszeniem ceny uslugi. Jeszcze zle?

    "W czwartek Najwyższa Izba Kontroli (NIK) zawitała w Naukowej i
    Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK). Kontrola prowadzona jest przez
    Departament Gospodarki, Skarbu Państwa i Prywatyzacji NIK.
    Nieoficjalnie mówi się, że potrwa około dwóch miesięcy. Termin kontroli
    nie jest dobry dla dyrekcji NASK. Na początku przyszłego roku kończy
    się bowiem kadencja Macieja Kozłowskiego, obecnego dyrektora. W lipcu
    NASK zapłaciła 2,27 mln zł za 5 proc. akcji spółki telekomunikacyjnej
    SM-Media. Dyrekcja tłumaczyła wówczas, że jest to zarówno inwestycja
    finansowa, jak i element strategicznej współpracy. Dziś akcje SM-Media
    są warte trzykrotnie mniej, a o synergii NASK nie chce mówić. NASK ma
    również problem z nierentowną działalnością telekomunikacyjną, którą
    musi subsydiować przychodami, jakie czerpie z rejestracji i utrzymania
    domen internetowych z końcówką .pl. Taka sytuacja budzi sprzeciw
    telekomunikacyjnych konkurentów NASK, którzy uważają, że to nie sprzyja
    rozwojowi rynku."

    Źródło: Puls Biznesu str. 6 2004-11-22"

    Zostawiam żebyś nie musiał pisać jeszcze raz:

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {0B33BA7B-03D0-45F3-8717-CDA080A790B6}

  • 6. Data: 2004-11-24 21:04:33
    Od: Piotr Górski <c...@j...cebxbpvz.bet>

    Dnia Sat, 20 Nov 2004 20:19:59 +0100 Michał Żuchowski
    <t...@f...digimer.pl> napisał(a):

    > IMHO domenami powinna się zajmować instytucja/urząd, opłacana z
    > podatków.

    Wiesz... to ja już wole się kłócić z debilami z NASK o faktury
    niezapłacone niż oddać władzę na .pl i innymi regionalnymi jakmiś
    debilnym urzędasom nie mającym zielonego pojęcia o tym co to jest
    domena. Sorry... Ale jakoś złe wrażenie robią na mnie np. informatyzacja
    ZUS'u przez Prokom czy też CEPiK zrobiony przez Softbank...