  • Data: 2015-11-25 10:39:14
    Temat: jak przekonać laptopa że ma baterie?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam
    mam laptopa który ma uszkodzone gniazdo zasilania i zasilacz. niechcę
    tego naprawiać i kupować nowego zasilacza 20V. chciałbym podłączyć 12v
    zamiast baterii. 11.1v (3x18650). w złączu są oczywiście grube kable
    plus i minus, czujnik temperatury i cieniutkie kabelki które były
    podpięte w połączenia pomiędzy ogniwami, aby monitorować napięcie
    każdego ogniwa z osobna. Podanie napięcia na plus i minus nic nie daje.
    znaczy laptop nie statuje. mało tego, jak go wystartuje z dużego
    zewnętrzengo zasilacza 20v i odłącze to napięcie, to pomimo że ma podane
    12V w miejsce baterii - gaśnie. Czyli skubany szuka każdego ogniwa 18650
    z osobna. Jak go oszukać? co wstawić zamiast tych ogniw?
    ToMasz

    Ps ogniwa mam, ale niechce ich tam wstawiać, bo lapek przyjmie że
    bateria jest zdrowa i nie będzie sprawdzał jaki jest stan poszczególnych
    ogniw. z doświadczenia i popełnionych błędów wiem, że 3 ogniwa 18650
    szeregowo ładowane z 12v (bez "balancera!") umrą po pewnym czasie

    ToMasz