  • 1. Data: 2010-03-05 19:25:33
    Temat: jak się zachowa netbook podłączony do monitora fullHD?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    zastanawiam się nad zakupem czegoś takiego:

    http://www.sklep.mat-net.com.pl/index.php?products=p
    roduct&prod_id=397

    do prowadzenia prezentacji. Tylko nie łudzę się, że to obsłuży FullHD.
    Jak w takim razie się to zachowa, jak podepnę go do takiego monitora? A
    jak jak podepnę do monitora HDReady? Bo i z takim i z takimi mam do
    czynienia w pracy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-03-05 19:55:27
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 05.03.2010 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > Jak w takim razie się to zachowa, jak podepnę go do takiego monitora? A
    > jak jak podepnę do monitora HDReady? Bo i z takim i z takimi mam do

    Zachowa się jak typowy pecet z integrą 945 więc wyświetli obraz :)
    Pulpit, prezentacje, zdjęcia: bez problemu, o wideo fullhd zapomnij,
    1280x720 w większości pójdzie, ale zależy od kompresji i bitrate.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 3. Data: 2010-03-05 19:58:22
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 05 Mar 2010 20:25:33 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> [...]
    > Jak w takim razie się to zachowa, jak podepnę go do takiego monitora? A
    > jak jak podepnę do monitora HDReady? Bo i z takim i z takimi mam do

    Do prezentacji bez problemu pójdzie i w pełnym HD. Co innego zapuszczeniem
    filmu HD. W tym wypadku będzie miał problemy i z 720p.

  • 4. Data: 2010-03-05 20:00:59
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > Pulpit, prezentacje, zdjęcia: bez problemu, o wideo fullhd zapomnij,
    > 1280x720 w większości pójdzie, ale zależy od kompresji i bitrate.

    Zachowa sie jak typowy pecet z tym ze w wiekszosci monitorow HDready i
    FullHD z wbudowanym tunerem zwanych telewizorami rozdzielczosc HDready
    natywna czyli fizycznie dostepne piksele to 1366x768 a FullHD to 1920x1080.

  • 5. Data: 2010-03-05 20:02:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-05 20:58, Leszek K. pisze:

    roduct&prod_id=397

    > Do prezentacji bez problemu pójdzie i w pełnym HD. Co innego zapuszczeniem
    > filmu HD. W tym wypadku będzie miał problemy i z 720p.

    No nie chodzi o film HD, ale o puszczenie filmu na takiej
    rozdzielczości. Np. jak odpalam zwykły film na moim laptopie, to gra
    normalnie, ale jak tego laptopa podłączę pod telewizor fullhd, to już
    czasami rwie, bo skalowanie mu do fullhd nie wychodzi pewnie.

    Temu się zastanawiam, czy jak nawet taką rozdzielczość osiągnie, to czy
    filmy (nawet małe) nie będą rwały, bo skalowanie...

    Czy jakoś da się, tak jak na rzutnikach, wymóc mniejszą rozdzielczość?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-03-05 20:03:29
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Leszek K. pisze:

    roduct&prod_id=397

    > Do prezentacji bez problemu pójdzie i w pełnym HD. Co innego zapuszczeniem
    > filmu HD. W tym wypadku będzie miał problemy i z 720p.

    Nie bedzie mial problemu bo rozdzielczosc ustawiasz w ustyawqieniach i
    wtedy obraz jest skalowany .

  • 7. Data: 2010-03-05 20:12:12
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > Moj eee wyświetla na takim 1360x768 po prostu 1360x768 pozostawiając po
    > bokach po 3 nieużywane pixle, na 1920x1080 wyświetla w natywnej.

    Liczyles piksele ?

  • 8. Data: 2010-03-05 20:13:13
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

  • 9. Data: 2010-03-05 20:26:08
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    > normalnie, ale jak tego laptopa podłączę pod telewizor fullhd, to już
    > czasami rwie, bo skalowanie mu do fullhd nie wychodzi pewnie.

    To do zwykłego filmu w rodziałce z dvd nie potrzebujesz fullhd, z resztą
    skaler TV sobie bez problemu poradzi. Karta 945 jest elestyczna i pozwala
    na rózne rozdzielczości mniejsze od natywnej z zachowaniem aspektu 16:9
    więc bez problemu możesz zmniejszyć rodziałkę na potrzeby odtwarzania
    materiału PAL.

    > Temu się zastanawiam, czy jak nawet taką rozdzielczość osiągnie, to czy
    > filmy (nawet małe) nie będą rwały, bo skalowanie...

    Będą rwały bo skaler w 945 nie ma takiej szybkiej pamięci, ale jw napisałem
    możesz na _takie_ potrzeby użyć skalera TV.

    > Czy jakoś da się, tak jak na rzutnikach, wymóc mniejszą rozdzielczość?

    bez problemu.

    Mam tv 1366x768 i 1920x1080, podpinam eeepc bez problemu pod oba, do
    pulpitu i aplikacji bez problemu wystarcza, z filmami:
    PAL - użyć skaler TV
    720p - część z mniejszym bitrate idzie, lepsze - nie
    1080p - zapomnij.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 10. Data: 2010-03-05 20:29:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-05 21:26, Sergiusz Rozanski pisze:
> [...]
    > na rózne rozdzielczości mniejsze od natywnej z zachowaniem aspektu 16:9
    > więc bez problemu możesz zmniejszyć rodziałkę na potrzeby odtwarzania

    No ale będzie to grało z telewizorem? Bo chodzi o to, że prowadzę
    zajęcia, na których odpalam prezentacje z PDFów oraz filmiki różne
    (flesze zassane z YT, asfy skąsik, avi (divx/xvid) i inne).

    > Będą rwały bo skaler w 945 nie ma takiej szybkiej pamięci, ale jw napisałem
    > możesz na _takie_ potrzeby użyć skalera TV.

    Tzn?

> [...]
    > pulpitu i aplikacji bez problemu wystarcza, z filmami:
    > PAL - użyć skaler TV
    > 720p - część z mniejszym bitrate idzie, lepsze - nie

    Czyli co, mogę kupić ten model:
    http://www.sklep.mat-net.com.pl/index.php?products=p
    roduct&prod_id=397
    i nada się do prowadzenia zajęć z użyciem PDFów oraz VLC odtwarzającego
    filmy małej rozdzielczości, ale na cały ekran?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek