  • 1. Data: 2010-03-04 11:50:07
    Temat: Jaki laser kolor do domu?
    Od: PrzemekM <p...@w...pl>

    Witam.
    Wybieram kolorowy laser do użytku w domu. Nie będę na nim drukował zdjęć
    itp. Lubię czytać z papieru więc jakieś dokumenty itd.
    Założenia dodatkowe:
    1. Używana (< 1000zł) lub nowa (< 2000zł).
    2. Dostępne zamienniki materiałów w rozsądnych cenach.
    3. Sieć!!!
    4. Bardzo mile widziany duplex.
    5. Nie rozwali mi półki, na której ją postawię :) Nie chcę monstrum 50kg.
    Nie piszę o trwałości itp. bo to wiadomo, nikt nie chce czegoś co mu się
    zaraz zepsuje.

    Pozdrawiam i proszę bardzo proszę o porady i doświadczenia własne.
    --
    Przemek

  • 2. Data: 2010-03-04 15:56:53
    Temat: Re: Jaki laser kolor do domu?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PrzemekM" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > zaraz zepsuje.
    >
    > Pozdrawiam i proszę bardzo proszę o porady i doświadczenia własne.

    Ile kartek miesięcznie przewidujesz na tym drukować?
    Co Cię pociąga w kierunku lasera a odciąga od kupna plujki?

  • 3. Data: 2010-03-04 16:02:32
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "PrzemekM" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Wybieram kolorowy laser do użytku w domu. Nie będę na nim drukował zdjęć
    > itp. Lubię czytać z papieru więc jakieś dokumenty itd.

    i od czasu do czasu drukuję?.. Tylko to zadecydowało o laserze u mnie, bo
    nowo zakupione tusze po wydrukowaniu paru dokumentów nie nadają się
    kompletnie do uzycia nastepnym razem gdy zapragnę drukować. W ten oto sposób
    wywaliłem w śmietnik HP DJ895Cxi razem z nowiutkim tuszem czarnym 40ml i
    nowiutkim zaschnietym tuszem kolor 38ml zdaje się - tusze za ponad 3 stówki.
    Stop atramentom u mnie.

    > Założenia dodatkowe:
    > 1. Używana (< 1000zł) lub nowa (< 2000zł).

    Kupiłem nowego Xeroxa Phaser 6125 w Anglii za 140 funtów, bo: a) w Polsce
    100% drozszy, b) wyczytałem że wersja na Polske obsługuję tylko tonery na
    Polskę droższe o ponad 2 stówki. Zastanawiałem się też nad
    Brother HL-4040cn ale w międzyczasie podrożał. Tonery tez drożej przy takim
    ja ja uzywaniu.
    > 2. Dostępne zamienniki materiałów w rozsądnych cenach.

    Są zamienniki na aledrogo, nie współpracujące niby z wersją sprzedającą w
    Polsce. Ale dla mnie nie problem, kupuje proszek i robie dosypkę taniej.

    > 3. Sieć!!!

    Ma

    > 4. Bardzo mile widziany duplex.

    niestety

    > 5. Nie rozwali mi półki, na której ją postawię :) Nie chcę monstrum 50kg.

    niecałe 20kg

    > Nie piszę o trwałości itp. bo to wiadomo, nikt nie chce czegoś co mu się
    > zaraz zepsuje.

    Za krótko mam aby pisać

    > Pozdrawiam i proszę bardzo proszę o porady i doświadczenia własne.

    Bardzo ładne wydruki, nawet obrazki wychodza jak dla mnie super.
    Szybka, to też było dla mnie atutem jej, bo większość ma 4 strony/min.
    Ma małe pojemniki na toner (2000 stron czarny/1000 kolor) więc jak sporo
    drukujesz to lepiej coś jednak większego, ale będzie drożej.
    Kumpel kupił uzywanego Phasera 6250, no ale to jest już bydle, we dwóch to
    targaliśmy. Typowy sprzęt do biura, szybki, pojemne tonery. Ja sie nie
    zdecydowałem do domu bo wielkie.

    Pozdrawiam.
    --
    Irokez

  • 4. Data: 2010-03-04 20:03:24
    Od: PrzemekM <p...@w...pl>

    On 2010-03-04 16:56, Pszemol wrote:

    > Ile kartek miesięcznie przewidujesz na tym drukować?

    100-500

    > Co Cię pociąga w kierunku lasera a odciąga od kupna plujki?

    Szybkość, wygoda, przyzwyczajenie... Plujke mam do zdjęć.
    --
    Przemek

  • 5. Data: 2010-03-04 20:06:00
    Od: PrzemekM <p...@w...pl>

    On 2010-03-04 17:02, Irokez wrote:

    > i od czasu do czasu drukuję?.. Tylko to zadecydowało o laserze u mnie,
    > bo nowo zakupione tusze po wydrukowaniu paru dokumentów nie nadają się
    > kompletnie do uzycia nastepnym razem gdy zapragnę drukować.

    Ja wręcz przeciwnie, sporo drukuję. Jak na dom.

> [...]

    > w Polsce. Ale dla mnie nie problem, kupuje proszek i robie dosypkę taniej.

    Może jestem leniem... ale nie chce mi się bawić w dosypki. Wolę kupić
    gotowy zamiennik i żeby po prostu działało.

    Dzięki
    --
    Przemek

  • 6. Data: 2010-03-04 20:46:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > 100-500

    Przy takich ilościach wyjdzie Ci dużo drożej laser niż plujka,
    ale z tego co piszesz - koszt ma drugoplanowe znaczenie.

    > Szybkość, wygoda, przyzwyczajenie... Plujke mam do zdjęć.

    Szybkość drukarki laserowej w domu jest bardzo dyskusyjna...
    Faktem jest że druga i następne kartki wyjdą z niej szybciej
    niż z typowej plujki, choć niekoniecznie z *kolorowego* lasera
    który drukuje kolor w trzech przebiegach... to jednak na pierwszą
    kartkę czekasz bardzo długo bo się drukarka rozgrzać musi jak
    stary telewizor lampowy...
    W biurze, gdy co chwile ktoś coś drukuje i drukarka nigdy
    nie idzie spać to co innego, ale w domu - mnie by szlag trafił.

    Dzisiejsze plujki są bardzo szybkie i Epsonki nawet mają
    tusze które się pod wpływem wilgoci nie zamazują...
    No ale wydruk z lasera zwykle lepiej wygląda...

  • 7. Data: 2010-03-04 21:07:53
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Przy takich ilościach wyjdzie Ci dużo drożej laser niż plujka,
    > ale z tego co piszesz - koszt ma drugoplanowe znaczenie.

    Też bym wolał przy takich przebiegach plujkę

> [...]
    > niż z typowej plujki, choć niekoniecznie z *kolorowego* lasera
    > który drukuje kolor w trzech przebiegach... to jednak na pierwszą

    ale on chce drukarkę z duplexem, siecią, a takie to raczej już 1-przebiegowe
    Z tanich z siecią to wspomniany Xerox 6125, 6130 (16str/min) czy Brother
    HL-4040cn (ma podajnik ręczny na 50 kartek, 20str/min, toner na 5000str)
    Z duplexem więcej kasy. Albo uzywka.

    > kartkę czekasz bardzo długo bo się drukarka rozgrzać musi jak
    > stary telewizor lampowy...

    Bez przesady, niecałe 20 sekund czekam na 1-szą kartke.

    > W biurze, gdy co chwile ktoś coś drukuje i drukarka nigdy
    > nie idzie spać to co innego, ale w domu - mnie by szlag trafił.

    U mnie 6125 idzie spać po ustawionym czasie (dałem 20min)

    > Dzisiejsze plujki są bardzo szybkie i Epsonki nawet mają
    > tusze które się pod wpływem wilgoci nie zamazują...
    > No ale wydruk z lasera zwykle lepiej wygląda...

    Ale jak na dom jednorazowy zakup tonerów trochę boli, Do Brothera lepiej
    dostepne ale niech popatrzy ceny Image Unit czy Fuser to jak sie skończy
    chyba lepiej kupić nową.

    Do tej pory miałem tak: czarno-białe wydruki HP LJ 6P (jakieś 50
    kartek/mieś) i atrament do koloru pare razy w roku, najpierw HP DJ930C ale
    tusze pozasychały i zawaliły/zepsuły miejsce gdzie parkują, potem DJ895Cxi
    ale tusze zaschły oryginalne po dłuższej znowu przerwie i nówki funkiel
    oryginały z woreczka ale rok przeterminowane też. Dalej co zrobiłem juz
    wspomniałem :)
    Przy 500 stronach na miesiąc i w kolorze miałbym świetnie działającą DJ930C
    dalej.

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2010-03-04 21:25:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@e...pl> wrote in message

> [...]
    > Z tanich z siecią to wspomniany Xerox 6125, 6130 (16str/min) czy Brother
    > HL-4040cn (ma podajnik ręczny na 50 kartek, 20str/min, toner na 5000str)

    Byle jaka plujka nawet z tych ekonomicznych drukować będzie
    szybciej niż 16 stron na minutę w kolorze...
    Dla przykładu - Epson R280 czytam ze specyfikacji "up to 38ppm".
    Dlatego z tą szybkoscią to trzeba porównywać dzisiejsze plujki
    a nie HP DeskJet 550 sprzed 15 lat :-)

    > Bez przesady, niecałe 20 sekund czekam na 1-szą kartke.

    Za 20 sekund czekania w plujce wydrukujesz już 10 stron... :-)
    Takie 20 sekund potrafi się bardzo dłużyć, uwierz mi.
    A często proces nagrzewania, autotestowania się drukarki
    jest dużo dłuższy, zwłaszcza jak kupi używaną sprzed 5-6 lat.

> [...]
    >
    > Ale jak na dom jednorazowy zakup tonerów trochę boli, Do Brothera lepiej
    > dostepne ale niech popatrzy ceny Image Unit czy Fuser to jak sie skończy

    Dlatego generalnie zakupu lasera używki do domu nie polecałbym wcale.

  • 9. Data: 2010-03-04 21:39:14
    Od: PrzemekM <p...@w...pl>

    On 2010-03-04 22:25, Pszemol wrote:
    > "Irokez" <n...@e...pl> wrote in message

    A ja chcę laser. I o to pytam :)

    Ale ja rzadko drukuję 1-2 strony. Raczej więcej na raz.

    No właśnie, sieć MUSI BYĆ.

> [...]
    > Dla przykładu - Epson R280 czytam ze specyfikacji "up to 38ppm".
    > Dlatego z tą szybkoscią to trzeba porównywać dzisiejsze plujki

    Mam Epsona R285. Do zdjęć. Nawet fajne wychodzą. Ale drogo...

    > Dlatego generalnie zakupu lasera używki do domu nie polecałbym wcale.

    A ja od prawie zawsze używałem używanej (jak to inaczej napisać ;) HP5 i
    jest super. Poza tym trzeba kupować z głową w zimnej wodzie. Wtedy nie
    jest źle :)

    *Więc proszę o porady w kwestii kolorowego lasera:) Na chwilę obecną
    zastanawiam się nad HP 3700, Hp 2600, OKI 5650. Ze wskazaniem na tą
    pierwszą.*

    --
    Przemek

  • 10. Data: 2010-03-05 11:22:16
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "PrzemekM" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pozdrawiam i proszę bardzo proszę o porady i doświadczenia własne.

    Canon LBP 5050n (bez dupleksu niestety) w tamtym roku płaciłem 645zł, tonery
    na 1500 stron, ale regenerowane są po 100zł. W pracy mam jeszcze Canon LBP
    5000 (459zł, ale już nie ma w sprzedaży), model LBP5100 był z dupleksem.
    Tonery na 2500 stron też po 100zł (regenerowane). W przeciwieństwie do HP po
    skończeniu 1 tonera można spokojnie drukować na pozostałych.