  • 1. Data: 2017-01-06 20:59:06
    Temat: jak to się robi?
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=-kY-skV4Y4o

    co kierowca widzi w lusterku?
    czy to jest na totalnego czuja?

  • 2. Data: 2017-01-06 22:13:19
    Temat: Re: jak to się robi?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 6 stycznia 2017 20:59:09 UTC+1 użytkownik w systemie siła 'PO/EU
    napisał:
    > https://www.youtube.com/watch?v=-kY-skV4Y4o
    >
    > co kierowca widzi w lusterku?
    > czy to jest na totalnego czuja?

    Kiedyś prof Czapliński o tym mówił
    Psychologowie postawili bramę
    do której kazali wjechać kierowcy tyłem.
    I były dwie sytuacje:
    1) Kierowca przyjeżdża na plac ciężarówką wysiada z samochodu
    podchodzi do bramy
    ocenia sytuację
    wsiada do samochodu z powrotem i cofa

    2) Kierowca przyjeżdża na plac i cofa.

    Efekt :
    więcej trafień było za drugim razem.
    Konkretnych wyników nie pamietam.

  • 3. Data: 2017-01-06 23:19:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 06 Jan 2017 20:59:06 +0100, w systemie siła 'PO/EU napisał(a):

    > https://www.youtube.com/watch?v=-kY-skV4Y4o
    >
    > co kierowca widzi w lusterku?
    > czy to jest na totalnego czuja?

    W lusterku widzi przyczepę.
    Jeśli już po ustawieniu się równolegle z miejscem w które celuje, widzi
    jakąkolwiek przerwę między bokiem przyczepy, a ścianą/linią, to znaczy że
    może cofać.

    To nie jest nawet jakieś bardzo skomplikowane.
    Żeby zdać na prawo jazdy trzeba tak wjechać przyczepą między pachołki.

  • 4. Data: 2017-01-06 23:24:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 6 Jan 2017 13:13:19 -0800 (PST), w
    <c...@g...c
    om>, Bolko
    <s...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > do której kazali wjechać kierowcy tyłem.
    > I były dwie sytuacje:
    > 1) Kierowca przyjeżdża na plac ciężarówką wysiada z samochodu

    Przypuszczam, iż dlatego że kierowcy z pkt. 2 byli po prostu lepszymi
    kierowcami, a nie dlatego, że manewrowanie bez rozeznania terenu jest
    skuteczniejsze.

  • 5. Data: 2017-01-07 12:29:30
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 06.01.2017 o 20:59, w systemie siła 'PO/EU pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=-kY-skV4Y4o
    >
    > co kierowca widzi w lusterku?
    > czy to jest na totalnego czuja?

    Widzi w lewym lusterku.
    Gdyby wjeżdżali tam na czuja, to okolice bramy byłyby w gorszym stanie ;P

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2017-01-07 12:47:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-06 o 20:59, w systemie siła 'PO/EU pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=-kY-skV4Y4o
    >
    > co kierowca widzi w lusterku?
    > czy to jest na totalnego czuja?

    Kwestia treningu. Pamiętam jak kręciliśmy ósemki na wstecznym zdając na
    prawo jazdy c-330 z przyczepą :-)

  • 7. Data: 2017-01-09 13:15:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-06 o 22:13, Bolko pisze:

> [...]
    > do której kazali wjechać kierowcy tyłem.
    > I były dwie sytuacje:
    > 1) Kierowca przyjeżdża na plac ciężarówką wysiada z samochodu

    Ale kazano jednym i drugim ocenić/od razu cofać, czy to ich wybór był?

    --
    Liwiusz