  • 1. Data: 2017-06-04 14:42:53
    Temat: jak wsadzić... / kabel...
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    kolejne słabo intelektualne pytanie, ale nie mogę sobie z tym poradzić...

    muszę wsadzić dwa grube kable do wtyku DIN...

    wsadziłem w odgiętkę, ale dalej nie jestem w stanie wepchnąć,
    na styku odgiętki i obudowy się zawiesiło:

    http://zsyp.eu/smieci/din-5-i-kable.JPG

    czy ma Ktoś tu jakiś patent jak sobie z tym poradzić?

  • 2. Data: 2017-06-04 18:10:58
    Temat: Re: jak wsadzić... / kabel...
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-06-04 o 14:42, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:
> [...]
    > na styku odgiętki i obudowy się zawiesiło:
    >
    > http://zsyp.eu/smieci/din-5-i-kable.JPG
    >
    > czy ma Ktoś tu jakiś patent jak sobie z tym poradzić?
    próbowałeś poślinić ?

  • 3. Data: 2017-06-04 18:18:00
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    znaczy co, na mydło?
    ślinić nie zamierzam...

  • 4. Data: 2017-06-04 18:32:55
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-06-04 o 18:18, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:
    > znaczy co, na mydło?
    > ślinić nie zamierzam...
    jeżeli to tylko kwestia tarcia, to posmaruj czymkolwiek przy "wkładaniu"
    Jeżeli te kable razem s za grube żeby tam wejść to może jednak najpierw
    czymś rozszerzyć podgrzewając wcześniej tą siatkową rurkę.
    Z tego co pamiętam z dawnych czasów unitry to chyba polietylen

  • 5. Data: 2017-06-04 18:54:58
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    chyba to nic nie da, rzeczywiście kable wyglądają na za grube...

    ściąłem koniec kabla na ukos, ale i tak się nie da wepchnąć...

  • 6. Data: 2017-06-04 20:52:53
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-06-04 o 18:54, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:

    > chyba to nic nie da, rzeczywiście kable wyglądają na za grube...
    >
    > ściąłem koniec kabla na ukos, ale i tak się nie da wepchnąć...

    Jak nie wchodzi to po co pchasz? :P Weź odetnij tą harmonijkę w takim
    miejscu, żeby dwa kable weszły. Będzie wyglądać gorzej, ale wejdą :P

  • 7. Data: 2017-06-04 21:01:59
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 4 czerwca 2017 18:18:08 użytkownik W systemie siła 'POPIS/EU napisał:
    > znaczy co, na mydło?

    Na gęstą pianę z mydła i dodatkowo ruchem pokrętno/posuwistym do przodu
    (tak, jakby wkręcało się wkręt - przytrzymując inteligentnie "odgiętkę",
    żeby się nie urwała). Wszystkie pozostałości mydła opłukać potem pod bieżącą wodą.

  • 8. Data: 2017-06-04 22:08:40
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2017-06-04 o 14:42, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:

    > czy ma Ktoś tu jakiś patent jak sobie z tym poradzić?

    Aby przyjemność była, jak doświadczenie uczy musi być dobre smarowanie :)
    Zamiast mydła proponuje płyn do mycia naczyń lub w skrajnym przypadku
    jakiś olej, może być spożywczy ale zawsze go gorzej wymyć.
    A później użyć jakiś szczypiec. W ostateczności dolutowywałem do grubego
    cieńszy przewód, później smarowanie i zawsze udawało się przeciągnąć.

    Olo

    ---
    Avast.

  • 9. Data: 2017-06-08 11:14:16
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    W wielu przypadkach pomaga talk. Płaszcze obu przewodów wytalkować jak dętkę
    rowerową i dopiero próbować przeciągnąć, wtedy zjawisko zacierania się
    przewodu na wąskim przepuście jest znikome.