  • 31. Data: 2014-09-14 17:16:31
    Temat: Re: jak zaatakować fpga
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > Mindstorm), jak chcesz się tak bawić to lepiej idź od razu do sklepu i
    > poproś kilogram 74xx.

    kupiłem sobie książkę o VHDL... no jest ostra...

    czyli jakie mamy środowiska?

    widzę na linkowniach:

    Xilinx ISE Design Suite 14.4 - można w nim rysować schematy? czy można
    skompilować na taki banał jak GALe?

  • 32. Data: 2014-09-14 17:26:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zbych" <z...@o...pl> wrote in message
> [...]
    ps.com...

    > Albo coraz częściej tylko po chińsku niestety.

    Poważnie?

    > Z biegłością bym nie przesadzał.

    Bez biegłej znajomości będziesz się męczył i ponosił
    duże ryzyko niezrozumienia tego co przeczytałeś.

  • 33. Data: 2014-09-14 17:31:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "platformowe głupki" <N...@g...pl> wrote in message
    > albo na przykład czym kompiluje się VHDLa?
    > i czy są jakieś programy którymi można narysować układ a później
    > skompilować go do fizycznego układu (albo do VHDLa)?
    >
    > przydał by mi się program do rysowania schematów i kompilacji
    > do takiego małego PLD GAL22V10... może Ktoś coś wie?

    No i to jest cała rozmowa z Tobą... Zaczynasz hucznie od FPGA.
    Kończysz na GAL22V10 którego oprogramujesz 30 letnim CUPLem.

  • 34. Data: 2014-09-14 17:51:32
    Temat: Re: jak zaatakowa? fpga
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 14 Sep 2014 09:35:31 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Sugerujesz, że poziom na uczelniach w USA jest niższy?

    USA to kontynent wielkosci Europy. Tiu sa rozne uniwersytety. Niczego
    nei sugeruje.

    >W latach 90
    >było modne np. w Polsce
    > chwalić się tym jaki to mamy wysoki poziom kształcenia w porównaniu
    >do nich, chociaż w świecie nikt chyba nie słyszał o naszych
    >odpowiednikach Princeton, Harvard czy Yale.

    Owszem, w USA mozna znalezc uniwersytety na poziomie polskich
    "prywatnych Szkol tego i Owego" Ale za to polskiego MIT nie ma

    Nonsens

    A.L.

  • 35. Data: 2014-09-14 17:53:01
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 14 Sep 2014 03:44:39 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:

    >No toś teraz nieźle pojechał po bandzie!! Jak zaczynałem dłubać w DSP, to kupiłem
    sobie parę książek polskich. Od zasrania matematyki (poniekąd dobrze, bo jest do tego
    niezbędna), ale sposób notacji taki, aby właśnie pokazać "jaki to ja mądry", w 3 dupy
    dowodów twierdzeń kompletnie inżynierowi niepotrzebnych, i prawie kompletnie guzik w
    temacie ich zastosowania. Podejrzewam, że autorzy owych książek też mieliby właśnie z
    tym dupne problemy. Co innego pozycja Richarda Lyons'a "Understanding Digital Signal
    Processing". Matematyka pokazana pod kątem praktycznych zastosowań, pokazane
    "sztuczki&kruczki", pokazane gdzie są niebezpieczeństwa danego modelu i jak ich
    unikać. Dalej, weźmy VHDL. Jest trochę pozycji polskojęzycznych, jak zaczynałem się
    uczyć tego to też kupiłem 2 pozycje, coś tam się nauczyłem, ale jak się w końcu
    wqr***em, to kupiłem w Amazonie "VHDL for designers" Sjoholma i dalej poszło jak
    trza.

    >A dowodem na to, że w tematach ścisłych literatura anglojęzyczna jest o stokroć
    lepsza od polskiej jest chociażby wikipedia. Jak coś potrzebuję, od razu pytam wujka
    googla po angielsku i nie tracę czasu na pierdoły. Zagadnienie jest omówione wówczas
    zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznych zastosowań.

    >Przykład tego samego. Weź se porównaj i powiedz co lepsze:
    >
    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Rotacja
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Curl_%28mathematics%29

    "zasrania matematyki"

    No to juz wiemy: masz z matamatyka klopoty. Nie ma elektroniki bez
    matematyki

    "chociażby wikipedia" Gratuluje profesjonalizmu

    A.L.

  • 36. Data: 2014-09-14 17:53:27
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    znasz program do rysowania czy nie znasz?

  • 37. Data: 2014-09-14 17:55:02
    Temat: [OT] jak zaatakować fpga
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    Pszemol! Oferuję 5 PLN na wódkę, jak mi namierzysz niską podstawkę
    PLCC32 w farnellu...

  • 38. Data: 2014-09-14 17:59:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Sep 2014 10:51:32 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Nonsens

    A konkretnie? Z jakiej popularnej dziedziny życia nie ma informacji
    w internecie?
    Nie widzę sensu w przepisywaniu do książki wiedzy, która jest
    swobodnie dostępna w sieci.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2014-09-14 18:25:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Sep 2014 19:14:33 -0500, A.L. napisał(a):
> [...]
    > Moj amerykanski student wlacnei wrocil z Pragi czeskiej gdzie
    > studiowal w ramach wymiany. Pzrez semestr. Jedyny pzredmiot jaki

    Ale co - tylko jeden przedmiot mial, czy mial wiecej, ale tylko jeden
    zdolal zdac ?
    Czy zaliczyl wiecej, ale amerykanski uniwerek mu nie zaliczyl ? :-)

    Bo wymiana wymiana, ale jak jezyka nie znal, to trudno zeby cos
    zrozumial i zaliczyl. No chyba ze wyklady po angielsku byly.

    > No fakt. Ale nei dlatego ze polskie ksiazki glupie. Dlatego ze ich nei
    > ma. Miedzy innymi daltego ze nie oplaca sie pisac.

    A jednak komus sie oplacalo Horowitza i Hilla przetlumaczyc.

    J.

  • 40. Data: 2014-09-14 18:57:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-09-14 15:19, platformowe głupki wrote:
    > a to nie można kupić scalaka dolutować kwarc i JTAGa i już?

    Jeśli się będziesz upierał przy FPGA to na allegro pojawiły się takie cusie:

    http://allegro.pl/elektronika-67193?order=d&string=c
    yclone&bmatch=seng-v6-p-1-e-0904

    Mają konfigurator na pokładzie co powoduje że są samowystarczalne. Swoja
    drogą tam widzisz że nie wystarczy dolutować kwarc. Potrzebne sa czasem
    różne napięcia pracy *jednocześnie*.