  • 1. Data: 2009-02-27 12:30:43
    Temat: jak zaindeksować w Google pliki .pdf?
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,
    Poznaję technologie WWW. Zrobiłem nieskomplikowaną witrynę, która na
    stronie http://www.wentylacja-strumieniowa.com.pl/Projects.h
    tml zawiera
    linki do plików .pdf. Chciałbym żeby można było odnaleźć w Google moją
    witrynę podając słowa z PDF-a. W tym celu na stronie Projects.html dałem:
    licząc że Google będzie podążał (follow) za linkami do PDF-ów. Niestety
    nic to nie dało.
    Co (jeszcze) trzeba zrobić?
    Byłbym wdzięczny za info.

  • 2. Data: 2009-02-28 09:50:19
    Temat: Re: jak zaindeksować w Google pliki .pdf?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 27 Feb 2009 12:30:43 +0000 (UTC), Jivanmukta napisał(a):

> [...]
    > linki do plików .pdf. Chciałbym żeby można było odnaleźć w Google moją
    > witrynę podając słowa z PDF-a. W tym celu na stronie Projects.html dałem:

    Dlaczego noindex? Ta podstrona jako taka jest be? :>

    > licząc że Google będzie podążał (follow) za linkami do PDF-ów. Niestety
    > nic to nie dało.
    > Co (jeszcze) trzeba zrobić?

    Ja bym podlinkował te PDFy, choćby niektóre w innych miejscach witryny, z
    ładnymi anchorami i title, można popróbować z zewnętrznymi linkami do
    samych dokumentów (niekoniecznie wszystkich) i podstrony "projects".

    Ogółem to masz inny problem, bo Google zaindeksowało tylko dwie podstrony z
    całej witryny, więc problem indeksacji PDFów jest tu nawet pomniejszy.
    Nie mam specjalnie pomysłu na powód tego stanu, przyjrzyj się czy wszystko
    w kodzie masz OK, zrób mapę witryny w jakimś xmlu i podaj to googlowi w
    webmasters tools itd. Jak zaindeksuje resztę witryny stawiam że i PDFy
    pożre.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net