  • 1. Data: 2014-01-11 15:47:15
    Temat: jaka bramka SMS->Web, jaka usługa?
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    Rozglądam się za jakąś wygodną, najlepiej darmową, bramką SMS-Web do raportowania
    danych via SMS. NIE do rozsyłania smsów z netu.

    Po kolei, o co mi chodzi:

    Robię coś jak loggery, tylko żeby były złodziejoodporne (bardziej dane niż loggery)
    to nie trzymają danych lokalnie dłużej niż kilka h, tylko obrabiają i raportują. Tzn
    raportowały jak trzeba dopóki działał Blip.pl .

    Był to serwis mikroblogowy na który można było słać tzw statusy, mesydże, sms-em. Do
    tego dodając w treści odpowiednią komendę można było takiej wiadomości ustawić np
    tryb prywatny (aby nie zaśmiecac niezrozumiałymi cyferkami tzw Walla).
    Ale miał też inną więłką zaletę: udostępniał interfejsik pod który wiele osób
    napisało wtyczki i klienty, czyli można było sobie z własnego serwera pobierać np 50
    ostatnich raportów do zachowania we włąsnej bazie. Działało to super latami, i tanio
    bo po kosztach wysyłanych smsów czyli ok 50pln od jednego loggera rocznie.

    No, ale niedobre GG z jakiegoś tajemniczego powodu blipa zamkło. No i szukam
    alternatywy. Nie musze mieć dostępu via specjalne API, będzie OK jeżeli będę miał
    dostęp do raportów z osobna bądź ich listy/tabeli przez zwykłe WWW.

    Jest sporo serwisów typu bramki web-sms, choćby płatnych, ale bez sensu jest płacić
    za niepotrzebną usługe wysyłania smsów z netu skoro potrzebuję je tylko odbierać.

    Patrzyłem na dokumentację twittera, nawet fb, ale nie obsługują oni numerów z
    polski.

    Pomniejsza, osobna kwestia to pytanie jaką byście polecili usługę pod kątem
    opłacalności. Najkorzystniejsza opcja jaką znalazłem to ustawienie pakietu "Rok
    ważności konta" na heyah lub orange i kosztem 1 doładowania rocznie mogłem sobie
    zapewnić ok 270 smsowych raportów czyli pracę loggera przez pół roku. Są jakieś
    lepsze sposoby? Lepsze to zarówno tańsze jak i dłuższe, bo scenariusz z wysyłką
    raportu raz na 3 dni też wchodzi w rachubę, wtedy po jednym doładowaniu może miałbym
    spokój na dłużej?

  • 2. Data: 2014-01-12 00:10:17
    Temat: Re: jaka bramka SMS->Web, jaka usługa?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "adamschodowy" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dłuższe, bo scenariusz z wysyłką raportu raz na 3 dni też wchodzi w
    > rachubę, wtedy po jednym doładowaniu może miałbym spokój na dłużej?

    Czy nie możesz do swojego serwera podłączyć modemu GSM i bezpośrednio do
    niego wysyłać SMS-y?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2014-01-13 03:23:14
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "adamschodowy" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy nie możesz do swojego serwera podłączyć modemu GSM i bezpośrednio do
    > niego wysyłać SMS-y?

    nie, to wirtualka wykupiona w firmie 400km od miejsca gdzie mieszkam.

  • 4. Data: 2014-01-13 07:33:56
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-13 03:23, adamschodowy pisze:

    > nie, to wirtualka wykupiona w firmie 400km od miejsca gdzie mieszkam.

    A rozwiń proszę, bo czegoś nie łapię:
    Czy dobrze rozumiem:
    Treści danych będzie niewiele (jak na SMSa przystało), odbiorcą będzie
    człowiek i zależy Ci na możliwości odbioru samym telefonem, bez innego
    (cięższego) sprzętu - tak?

    Zatem rozważ może Asteriska, konto na FreecoNet (czy nawet na jakimś
    betamaxie) i asteriskiem (posadzonym na wirtualnym serwerze - tu drobny
    ból, bo trzeba go tam skompilować) telefonujesz z automatycznie
    poskładanym komunikatem głosowym. Jeśli danych ma być mało, to ten
    komunikat potrwa sekundy.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 5. Data: 2014-01-13 15:45:12
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

> [...]
    > ból, bo trzeba go tam skompilować) telefonujesz z automatycznie
    > poskładanym komunikatem głosowym. Jeśli danych ma być mało, to ten

    heh, i po co to wszystko klepałem skoro i tak nie wystarcza do zrozumienia
    treści danych będzie niewiele
    odbiorcą smsa będzie nie człowiek, lecz jakaś bramka, usługa , coś co każdego takiego
    smsa wsadzi do swojej bazy czy gdziekolwiek i wystawi treść wszystkich (lub n
    ostatnich) smsów w necie. Tak, abym mógł sobie to sparsować i wsadzić do własnej
    bazy.

    Na razie problem rozwiązałem za pomocą Pingera i wygląda na to że tak już zostanie bo
    mają API i dokumetację i już nawet kończę wtykę pod to, i należą do o2 więc nie
    powinni ich zamknąć podstępnie i znienacka. I co lepsze - reszty skryptów która mi
    została z blipa nie muszę już modyfikować. zatem do szczescia brakue mi jeszcze tylko
    odp na pytanie: czy i jaka usluga/ pakiet bedzie korzystniejsza do wysylania od 24
    smsów na dobę do 1 smsa na 2 doby przez jak najdłuższy czas pomiędzy doładowaniami?