  • 1. Data: 2021-03-16 02:40:27
    Temat: jaka guma ??
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Nie, to nie to co myślicie...

    Mam gumę w starej rakli do szablonu SMT.
    Dawno temu kupiłem, za cholerę nie wiem jaka twardość. Gość, który mi
    sprzedawał powiedział, że taka będzie OK - no i miał rację.
    Ale to było lata temu, pora by wymienić.

    Nie mogę nigdzie znaleźć informacji - jakiej twardości powinna być guma
    ? Macham ręcznie tą gumą.

  • 2. Data: 2021-03-16 12:58:21
    Temat: Re: jaka guma ??
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-16 o 02:40, sundayman pisze:
> [...]
    > Ale to było lata temu, pora by wymienić.
    >
    > Nie mogę nigdzie znaleźć informacji - jakiej twardości powinna być guma

    To już gumowy chlapacz do malucha nie wystarcza? ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2021-03-16 23:49:59
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To już gumowy chlapacz do malucha nie wystarcza?  ;)

    nie wiem, nie używałem.
    Moja jest taka zielona o gr. 10mm na oko.
    Chyba "średnia".

    Generalnie to kupowałem w firmie od sitodruku , ale idąc z postępem
    chciałbym nową kupić wg. "przykazań".

  • 4. Data: 2021-03-17 08:51:50
    Od: Robert <m...@g...com>

    W dniu 16.03.2021 o 23:49, sundayman pisze:

> [...]
    > Moja jest taka zielona o gr. 10mm na oko.
    > Chyba "średnia".
    >
    > Generalnie to kupowałem w firmie od sitodruku , ale idąc z postępem

    Taka?
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/sprytna-rakla-25-
    cm-sitodruk-rakiel-i7409890886.html

    Według opisu 75ShA. Używam dokładnie tej z linku. Działa;)

  • 5. Data: 2021-03-17 12:18:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    A tak BTW Jak rzowazujesz sytuację gdy nie ma pełnej obsady smt
    (różna obsada w zależności od konfiguracji) - masz kilka wersji
    szablonów? Jak zamawiasz szablony w różnej wersji?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2021-03-17 23:21:52
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > https://archiwum.allegro.pl/oferta/sprytna-rakla-25-
    cm-sitodruk-rakiel-i7409890886.html
    > Według opisu 75ShA. Używam dokładnie tej z linku. Działa;)

    No podobna ( mniej przezroczysta ). I ona też działa - jest taka średnia
    jak powiedziałem. No ale chyba powinna być jakaś informacja gdzieś jaka
    jest zalecana twardość gumy do szablonu SMT ?
    Niemożliwe, żeby nikt o tym nigdzie nie pisał.

    > Jak rzowazujesz sytuację gdy nie ma pełnej obsady smt (różna obsada w
    zależności od konfiguracji) - masz kilka wersji szablonów? Jak zamawiasz
    szablony w różnej wersji?

    Chodzi ci o sytuację, że np. część elementów nie jest lutowana ?
    A to nic specjalnego nie robię - pasta jest nakładana wszędzie tylko nie
    są ułożone elementy. Nic to nie zmienia - pozostają puste pady.

    U mnie nie ma takich sytuacji dużo ( bo PCB są raczej w 1 wersji ), ale
    jeśli już tak się zdarzy ( czyli po prostu coś jest niewykorzystane na
    PCB ) to jak powyżej.

  • 7. Data: 2021-03-18 00:47:48
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Chodzi ci o sytuację, że np. część elementów nie jest lutowana ?
    > A to nic specjalnego nie robię - pasta jest nakładana wszędzie tylko nie
    > są ułożone elementy. Nic to nie zmienia - pozostają puste pady.

    W wyjątkowych przypadkach jak mi zależy żeby np. nie kłaść
    mikrokontrolera, to zaklejam jego pady kaptonem. Ale to dlatego, że
    potem będzie lutowany ręcznie i pady muszą być czyste.