  • 1. Data: 2010-06-05 17:08:39
    Temat: jaki język jest najlepszy do zastosowań internetowych?
    Od: "hiphophurra" <h...@g...pl>

    Hej,
    Jaki język najbardziej nadaje się do tworzenia
    programów uruchamianych lokalnie na domowym
    komputerze, których celem jest jest przeglądanie
    stron internetowych i wykonywanie rozmaitych
    zadań, np. zbierania danych, uzupełniania
    formularzy, otwierania wielu sesji, emulowania
    przeglądarek internetowych itp.?
    Środowisko Windows.
    Byłbym wdzięczny za sugestie,
    hhh

  • 2. Data: 2010-06-05 17:15:03
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    hiphophurra pisze:
    > Hej,
    > Jaki język najbardziej nadaje się

    A jakie już znasz?

  • 3. Data: 2010-06-05 18:13:53
    Od: "hiphophurra" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > A jakie już znasz?

    Podstawy znam prawie wszystkich, w tym asm :)
    Ale chciałbym się wziąć na serio do nauki, więc
    pytam o ten aspekt, który mnie najbardziej
    interesuje.
    hhh

  • 4. Data: 2010-06-05 18:59:42
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    hiphophurra pisze:
> [...]
    > stron internetowych i wykonywanie rozmaitych
    > zadań, np. zbierania danych, uzupełniania
    > formularzy, otwierania wielu sesji, emulowania

    perl
    ewentualnie python/java/c++

    Michoo

  • 5. Data: 2010-06-05 19:09:53
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    hiphophurra pisze:
    > Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Podstawy znam prawie wszystkich,

    To jestes lepszy od nas, co się cieniasow pytasz...

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_programming_lan
    guages

  • 6. Data: 2010-06-05 19:12:22
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    hiphophurra <h...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > stron internetowych i wykonywanie rozmaitych
    > zadań, np. zbierania danych, uzupełniania
    > formularzy, otwierania wielu sesji, emulowania

    Ten, który ma najlepsze biblioteki do takich rzeczy.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2010-06-05 19:14:14
    Od: Marcin Kwiatkowski <f...@l...bielsko.pl>

    On 2010-06-05, hiphophurra <h...@g...pl> wrote:
> [...]
    > stron internetowych i wykonywanie rozmaitych
    > zadań, np. zbierania danych, uzupełniania
    > formularzy, otwierania wielu sesji, emulowania

    Taki jaki znasz najlepiej :) A zasadniczo dowolny. C++, Java, Python, C#
    (kolejnosc wg. moich osobistych preferencji, moze z wylaczeniem C#,
    ktorego nie lubie, ale jam programista raczej aplikacji serwerowych pod
    Linuksa). Ale skoro pytasz to jednak polecal bym cos "managed" czyli C#
    albo Java.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Kwiatkowski

  • 8. Data: 2010-06-05 22:40:23
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 5 Cze, 19:08, "hiphophurra" <h...@g...pl> wrote:
    > Hej,
    > Jaki j zyk najbardziej nadaje si do tworzenia
    > program w uruchamianych lokalnie na domowym
    > komputerze, kt rych celem jest jest przegl danie
    > stron internetowych

    JavaScript / FireFox / GreaseMonkey

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-06-06 08:06:57
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "hiphophurra" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stron internetowych i wykonywanie rozmaitych
    > zadań, np. zbierania danych, uzupełniania
    > formularzy, otwierania wielu sesji, emulowania

    .NET (język dowolny)
    C++, Python (biblioteki Qt, wxWidgets)

  • 10. Data: 2010-06-07 08:19:47
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 5 Cze, 20:59, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > perl

    Mam dwa pytania odnośnie perla:
    1) jak dużo pracy trzeba aby w perlu napisać np. serwer http?
    2) jak wydajnym językiem jest perl?