  • 161. Data: 2012-01-05 22:36:38
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Jakub Witkowski w <news:je3ull$1v80$1@news2.ipartners.pl>:

    > Pomijasz powszechne stosowanie jako równoważnik zdania:
    "niestety mylisz się", "niestety nie" itp.

    Uważasz, że to chciał przekazać? (zaczynasz myśleć... Niestety nie)

    Może i masz rację ;-)

    --
    Tomasz Nycz

  • 162. Data: 2012-01-05 22:59:13
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-01-2012 08:17, Artur Maśląg pisze:
    > No cóż, skąd wiesz, że aktualnie nie posiadam/nie posiadałem,
    > skoro ten materiał tyczył nie tylko 407, a całego typoszeregu?

    Ok, ja wiem że Ty miałeś już wszystkie możliwe samochody na rynku,
    dlatego Twoja wiedza opiera się wyłącznie na autopsji.
    Ale w jaki sposób utylizacja oleju synt. staje się droższa skoro zlewane
    są w jedno miejsce, czy piece/kotły na przepracowany olej są w Polsce
    nielegalne i skąd wiadomości że "na Zachodzie" serwisuje się inaczej
    tego domyślam się już się nie dowiem?

    --
    Paweł

  • 163. Data: 2012-01-06 13:49:29
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-05 16:15, Lewis wrote:

    > Tak, w skrajnych przypadkach dobija do 140-150C normalnie ma około 90-100C

    Dla Ciebie zatem bardzo istotny jest parametr HTHS :-) Podają w
    niektórych TDS'ach :-)

    > No to "spożycie" oleju praktycznie nie występuje:P

    Też się dziwię. Silnik ma już przejechane 240kkm i nadal ma się
    świetnie. Choć jedno turbo już zjadł (wadliwa seria garretów)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 164. Data: 2012-01-06 14:04:28
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-05 17:27, Pete wrote:

    > Zgoda, ale olej w wiekszosci przypadkow wlasnie gdzies tam w okolicach
    > 100C sie trzyma.

    Zgoda. Na krótszym trasach nie osiąga nawet tyle.

    > Jedynie moze na torze mozna mowic o tak duzych
    > obciazeniach, ze olej osiaga stosunkowo wyzsza temperature. Jadac
    > Autobahn'em z max predkoscia przez dluzszy czas pewnie tez...

    Dużo zależy od typu silnika - turbo benzynowe napewno grzeją olej
    bardziej niż turbo diesle, wolnossące benzynowe. Dużo też zależy od tego
    jak silnik został zaprojektowany - część konstrukcji nie przewiduje
    dłuższej jazdy z większym obciążeniem i zwyczajnie się przegrzewa.
    Inna część radzi sobie z tym doskonale.

    > Niemniej nawet wtedy widuje sie, ze ludzie stosuja oleje typu M1 0w-40
    > zamiast cos w stylu 15w-40.

    Musiałbym popatrzeć w TDS. Ale nadal dostępne są oleje 0W-30, które mają
    HTHS >3.5, VI w okolicy 175 :-) Cóż chcieć więcej :-)

    > A to dlatego ze jak juz slusznie zauwazyles, jak zachowa sie olej przy
    > tych ekstremalnie wysokich temperaturach (powyzej 100C) zalezy od
    > parametrow typu HT/HS i VI. Same cyferki "Xw-YY" nie mowia nam
    > wszystkiego. Jeden olej 0w-30 moze byc bardziej stability niz drugi olej
    > 5w-30 w ekstremalnie wysokich temperaturach.

    Niektóre OW-30 potrafią być równie dobre jak XW-50. To o czym mówiliśmy
    to nadal część prawdy.. ponieważ również bardzo istotne jest to jak
    zachowuje się olej w miarę pokonywania kolejnych kilometrów... niektóre
    o teoretycznie wysokich parametrach posiadając kiepską bazę
    rekompensowaną duża ilościa dodatków mogą nas niemile zaskoczyć.

    BTW, zapomnieliśmy jeszcze o dość istotnym TBN, też warto na niego
    zwrócić uwagę :-)

    > W sumie chyba obaj sie tu zgadzamy, albo przynajmniej tak mi sie wydaje. :)

    Jak najbardziej :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 165. Data: 2012-01-06 14:30:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Jan 2012 10:19:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):

    > Obie wartości wyznaczają punkty (cSt@40C i cSt@100C) na krzywej lepkości
    > na podstawie których można wyznaczyć przebieg tej krzywej (są dostępne
    > algorytmy).

    W "zwyklym oleju" chyba. A tu przeciez caly wic w tym zeby bylo lepiej,
    czyli inaczej.

    > Zatem oba parametry mają wpływ na wartości lepkości w
    > wysokich temperaturach.

    Z tym ze normalnie w silniku to olej ma wlasnie blisko tych 100C, wiec
    drugi parametr ma znacznie wieksze znaczenie niz pierwszy.

    J.

  • 166. Data: 2012-01-06 21:09:03
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-06 14:30, J.F. wrote:

    > W "zwyklym oleju" chyba. A tu przeciez caly wic w tym zeby bylo lepiej,
    > czyli inaczej.

    Rozwiń, bo nie wiem o czym piszesz.

    > Z tym ze normalnie w silniku to olej ma wlasnie blisko tych 100C, wiec
    > drugi parametr ma znacznie wieksze znaczenie niz pierwszy.

    Co to znaczy normalnie ? Na krótkich dystansach, pewnie do ok. 10-15km
    nie osiąga nawet tyle. Czyli np. wszystkie moje dojazdy do pracy. Przy
    dłuższej jeździe z większym obciążeniem (większa prędkość, więcej
    dynamicznego przyśpieszania, jazda pod górę) temperatura może rosnąć
    znacząco powyżej 100C.

    A wszędzie gdzie znajdujesz się poza tymi 100C gdzie dokonano pomiaru
    wartości zależą od obu punktów.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik