  • 1. Data: 2015-11-12 09:41:54
    Temat: jaki olej do yamahy?
    Od: bartekr6 <batory96@_NOSPAM_interia.pl>

    Witam:) mam pytanie, jaki wlać olej do yamahy r6 2001r? Kupiłem niedawno a
    niemam żadnych info co tam bylo lane:) na liczniku mam 38500km z góry
    dziekuje za zainteresowanie oraz pomoc:)

  • 2. Data: 2015-11-12 14:00:06
    Temat: Re: jaki olej do yamahy?
    Od: "Drzewo" <d...@o...pl>

    > Użytkownik "bartekr6" napisał w wiadomości grup
    y.scigacz.pl...

    > Witam:) mam pytanie, jaki wlać olej do yamahy r6 2001r? Kupiłem niedawno a
    > niemam żadnych info co tam bylo lane:) na liczniku mam 38500km z góry
    > dziekuje za zainteresowanie oraz pomoc:)

    Ogólnie do mocno wysilonej 600ty nie warto lać olejów półsyntetycznych. Ja
    polecam Castrol 10W50, bo to 100% syntetyk, ma bardzo dobre
    parametry(lepkość w 100st) i kosztuje tyle co przeciętny półsyntetyk :) Jak
    chcesz jeszcze lepiej to np. Motul 7100 10W60, ale cena też jest wyższa od
    Castrola.

    http://sklep.moto-opinie.info/?v=597,castrol_power_1
    _racing_4t_10w40_4_litry
    http://sklep.moto-opinie.info/?v=1850,motul_7100_10w
    60_4t_syntetyczny_4l_litry

    --
    Drzewo
    http://www.moto-opinie.info

  • 3. Data: 2015-11-12 17:32:52
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 12 - 11 - 2015 (czwartek) o godzinie 14:00, Drzewo napisał(a):

> [...]
    > chcesz jeszcze lepiej to np. Motul 7100 10W60, ale cena też jest wyższa od

    Wyższe cyferki przy oleju nie oznaczają, że jest "lepszy" - to po prostu
    oleje o różnym przeznaczeniu. 10W60 to olej zalecany np. przez producenta
    do mojej włoszczyzny - bo silnik chłodzony jest powietrzem i przystosowany
    do pracy raczej w gorącym klimacie.

    Na ile sprawdziłem, to Yamaha w instrukcjach zaleca używanie do R6 oleju
    SAE 10W30 lub SAE 20W40 klasy API SG lub wyższej. I ja bym się tego
    trzymał.

    --
    Yorick
    MG Nevada 750