  • 1. Data: 2012-06-21 12:00:23
    Temat: jaki ssd
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Witam

    Wiem - miliony testów i artykułów na ten temat. Przeczytałem sporo
    i niewiele się dowiedziałem. Zresztą ta gałąź rozwija się chyba dosyć
    szybko i informacje sprzed kilku miesięcy nie są pewnie zbyt aktualne.

    No i do rzeczy:

    Jaki dysc SSD ? Nastawiłem się na 128GB (czy tam 120,115). Cena
    max 650 ale wolałbym może do 600. Chciałbym z tego wyciągnąć
    maksimum szybkości i niezawodności. Żadnych specjalistycznych
    zastosowań - po prostu chciałbym poprawić sobie komform zwykłych,
    codziennych czynności. SATA 6Gb nie mam ale nie zaszkodzi pewnie
    gdyby dysk miał.

    Myślałem już o agility 4, jakichś a-data, cholernie drogich intelach.
    Tradycyjnie
    o każdym można znaleźć coś pozytywnego jak i negatywnego. Z syntetycznych
    testów niewiele wynika.

    Jest ktoś w stanie coś zaproponować i odpowiedź uzasadnić ?

    Na przykład czemu nie taki:
    http://www.net-s.pl/index.php?id=3&c=981&g=240980&n=
    SSD-ADATA-XPG-SX900-128GB-SATA3-MLC-odcz-zap-550-520
    MBs-85K-IOPS-TRIMM&w=c ?

    Jakieś dziwna seria Xtreme. Nie wiem tylko czemu niextreme mi wychodzą
    drożej.

    lub ten agility

    http://www.arest.pl/produkt/29449/SSD-OCZ-Agility-4-
    128-GB-2-5-SATA3-400-MB-s-300-MB-s-AGT4-25SAT3-128G/
    wlasciwosci

  • 2. Data: 2012-06-21 12:08:07
    Temat: Re: jaki ssd
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    chochlik_drukarski nabazgrał(a):

    > Jaki dysc SSD ? Nastawiłem się na 128GB (czy tam 120,115). Cena

    Samsung 830

  • 3. Data: 2012-06-21 12:37:30
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > chochlik_drukarski nabazgrał(a):

    > Samsung 830

    Uzasadnienie ciekawe. Test widzę jakiś sprzed roku. Nie zestarzała się ta
    konstrukcja trochę ? Cena blisko górnej granicy.

  • 4. Data: 2012-06-21 12:49:13
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    chochlik_drukarski nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > Uzasadnienie ciekawe. Test widzę jakiś sprzed roku. Nie zestarzała się ta
    > konstrukcja trochę ? Cena blisko górnej granicy.

    Bo było o dyskach SSD już milion razy, sprzedajemy w firmie setki dysków
    chyba wszystkich liczących się marek i wiem jak wygląda sytuacja jeśli
    chodzi o sprzęt w tym dyski SSD

    Na szybko:

    OCZ > szybkie ale awaryjne
    Intel > bezawaryjne ale nie najszybsze, w większości modeli 5 lat gwarancji.
    Samsung > szybkie i bezawaryjne

    Reszta marek > ciężko powiedzieć bo mało się tego sprzedaje.

  • 5. Data: 2012-06-21 13:22:14
    Od: Neo <d...@y...pl>

    Chris napisał:

    > Bo było o ...... już milion razy

    No jasne, że było milion razy, bo po to są grupy dyskusyjne, żeby było
    milion razy.

    Informacje sprzed 2 tygodni z archiwum mogą być nieaktualne, dlatego
    właśnie można się pytać, tak?

    Jak ktoś potrzebuje szybkiego info, to przychodzi i pyk pyk pyta, jak
    ktoś ma chwilkę odpowiada, a jak nie ma, albo mu się nie chce czytać,
    to odpuszcza i nie pisze po milion razy:

    ... bla bla bla .... o tym było już milion razy!

    Weźcie ludzie przestańcie z tymi radami w stylu blondynek, ok?

    Neo

  • 6. Data: 2012-06-21 13:34:49
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Neo nabazgrał(a):

> [...]
    > ... bla bla bla .... o tym było już milion razy!
    > Weźcie ludzie przestańcie z tymi radami w stylu blondynek, ok?

    Poradziłem mu model więc zejdz ze mnie ....

  • 7. Data: 2012-06-21 14:51:16
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Moja "filozofia" - dysk jak ma pasc, to padnie, bez wzgledu na marke.

    I dlatego kupilem OCZ i znow bym kupil, bo roznica w cenie jest, SSD
    tanieja dosc szybko. Wiec zanim padnie prawdopodobnie wymienisz na
    wiekszy...

    Dzis kupilbym ten:
    http://www.morele.net/dysk-ssd-ocz-agility-3-agt3-25
    sat3-120g-398105/

    Dlaczego?
    Bo pol roku temu kupilem OCZ Ag3 60GB za 600 PLN (tez wtedy "prawie
    najtaniej w tej kategorii")

    I dziala. I sie nie zepsul. A jak sie nei zepsuje, to oszczedze tych
    pare stowek co mialbym wtedy doplacic do innej marki. A szybki jest,
    wszystko dziala. ;)

  • 8. Data: 2012-06-21 14:53:47
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Mr Misio napisał:

    > Dzis kupilbym ten:
    > http://www.morele.net/dysk-ssd-ocz-agility-3-agt3-25
    sat3-120g-398105/

    A gdzies w mailingu reklamowym co dostalem widzialem ten lub jakis
    podobny za 300 PLN :)

  • 9. Data: 2012-06-21 15:05:17
    Od: ForALL <N...@s...info>

    On 21.06.2012 14:53, Mr Misio wrote:

    sat3-120g-398105/

    > A gdzies w mailingu reklamowym co dostalem widzialem ten lub jakis
    > podobny za 300 PLN :)

    A ja przymierzam się do zakupu tego: Dysk SSD Crucial M4 CT128M4SSD2,
    ktoś używa. jakieś opinie?

  • 10. Data: 2012-06-21 15:23:24
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/06/2012 14:05, ForALL wrote:

    > A ja przymierzam się do zakupu tego: Dysk SSD Crucial M4 CT128M4SSD2,
    > ktoś używa. jakieś opinie?

    Mam M4 128GB. Szybko i żadnych problemów, gwarancja jest na 3 lata więc
    padem się jakoś specjalnie nie przejmuję, bo mam backup.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net