  • 1. Data: 2009-01-04 23:45:19
    Temat: jaki statecznik do t5 - czy emc sie cos poprawilo??
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    witam,
    planuje zmienic oswietlenie w akwarium, ostatnimi czasy - jakis rok temu
    walczylem ze statecznikami emc- padlo kilka sztuk nie tylko u mnie... ponoc
    od lezacych rownolegle przewodow od swietlowek - wymieniali cale partie,
    pozniej cos poprawili, ale dalej dwa padly po wymianie... phillips dziala
    bez zarzutu.
    Czy ktos moze sie wypowiedziec na temat statecznikow z alegro, sprzedaja
    jakies niemieckie : Vossloh Schwabe, ew czym warto sie zainteresowac?

    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2009-01-05 17:59:51
    Temat: Re: jaki statecznik do t5 - czy emc sie cos poprawilo??
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Michał" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktos moze sie wypowiedziec na temat statecznikow z alegro, sprzedaja
    > jakies niemieckie : Vossloh Schwabe, ew czym warto sie zainteresowac?

    Vossloh-Schwabe to jest dośc znana marka z tradycjami.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-01-10 11:17:11
    Temat: Re: jaki statecznik do t5 - czy emc sie cos poprawilo?? Stateczniki elektroniczne do świetlówek
    Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl>

    "Michał" news:gjrhmh$1kh$1@inews.gazeta.pl

    > walczylem ze statecznikami emc- padlo kilka sztuk nie tylko u mnie...ponoc
    > od lezacych rownolegle przewodow od swietlowek - wymieniali cale partie,

    Możesz rozwinąć temat? Równolegle leżące? Przeważnie końce rury zasilam
    przewodem dwużyłowym (dwa piny na każdym końcu rury). Czyli dwa przewody
    dwużyłowe. Jeden dłuższy o długości rury a drugi krótszy. Zresztą na
    obudowach stateczników jest informacja o max długości tego dłuższego
    przewodu.
    I teraz o jaką równoległość chodzi?

    Te EMC w czasie pracy Ci lekko terkotały takim coś w rodzaju 50Hz?
    Mam do jednej rury T8 36W i trochę dziad terkocze i wkurza to jak w
    pomieszczeniu jest cisza. Jakoś inne elektroniczne stateczniki potrafią
    pracować niesłyszalnie dla ucha. Ktoś badał dogłębnie te EMC?
    Trzeba przyznać, ze ładnie startują. Z czasu zwłoki (jakieś 2 sek) wygląda,
    że mają porządne podgrzanie skrętek.
    Jakoś coś nie chce mi się wierzyć, że stateczniki innych firm co tak szybko
    startują (nawet nie wiem czy 0,5sek. zwłoki od czasu podania napięcia jest)
    porządnie podgrzewają skrętki.

    Co do Vossloh-Schwabe też czytałem, że polecają ludzie
    http://www.vossloh-schwabe.com/eng/produkte/leuchtst
    offlampen/

    Trzeba tylko patrzeć, bo jedne są bez podgrzewania skrętek, seria ELXe.
    Z podgrzewanie skrętek przed startem ELXc.
    http://www.vossloh-schwabe.com/eng/technische_hinwei
    se/leuchtstofflampen/169.php
    Nie sprawdzałem praktycznie ile sekund trwa podgrzanie przed startem.
    Ktoś ma taki ELXc?

    Patrzyłem też na ofertę stateczników http://www.hybryd.com.pl/ ale ceny mają
    zbyt wysokie jak dla mnie.

  • 4. Data: 2009-01-10 12:21:27
    Od: "Michał" <n...@...pl>

> [...]
    > dwużyłowe. Jeden dłuższy o długości rury a drugi krótszy. Zresztą na
    > obudowach stateczników jest informacja o max długości tego dłuższego

    mam z tylu akwaria statecznik i od niego ida w jedna i w druga strone
    przewody do dwoch swietlowek, czyli rownolegle przewody na jedna strone do
    dwoch rur, od drugiej strony znow do drugiego konca obu rur. w takiej
    konfiguracji spalily sie dwa emc. dzwonilem do fabryki, rozmawialem z
    konstruktorem, cos tam poprawili, dostalem sztuke z nowej serii i tez sie
    spalila... rozmawialem znow, ponoc jest jakis problem, maja dostac od
    klienta obudowe kasetonu z reklama czy jakos tak i pomierzyc w czym jest
    problem.
    zle podlaczenie odpada, bo tam sie nie da niczego zle podlaczyc, poza tym
    phillips dziala bez problemu, emc padaly po kilku, kilkunastu dniach.

    > Te EMC w czasie pracy Ci lekko terkotały takim coś w rodzaju 50Hz?

    nic nie bylo slychac,

    Pozdrawiam
    Michal

  • 5. Data: 2009-01-12 17:15:51
    Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl>

    "Michał" news:gka3sa$h5b$1@inews.gazeta.pl

    > phillips dziala bez problemu, emc padaly po kilku, kilkunastu dniach.

    Którego konkretnie masz philipsa?
    Ile czasu trwa tam rozruch świetlówki?
    Zapłon z podgrzaniem skrętek?