  • 1. Data: 2009-01-04 22:42:24
    Temat: najpopularniejszy program do projektowania PCB?
    Od: alan_transceiver <f...@i...x>

    Witam
    Jaki obecnie program najczęściej stosuje się przy
    profesjonalnym/amatorskim projektowaniu PCB? Są jakieś konkretne wiodące?

  • 2. Data: 2009-01-04 23:03:14
    Od: "VSS" <v...@v...pl>

    alan_transceiver wrote:
    > Witam
    > Jaki obecnie program najczęściej stosuje się przy
    > profesjonalnym/amatorskim projektowaniu PCB? Są jakieś konkretne
    > wiodące?

    każdy który przyjmnie producent płytek.

    --
    VSS http://vss.pl

  • 3. Data: 2009-01-05 01:26:34
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    VSS pisze:

    > każdy który przyjmnie producent płytek.

    Ależ producenci płytek najchętniej łykają pliki w formacie Gerber
    (rysunek ścieżek) i Excellon (program wierceń), a to może wypluć z
    siebie praktycznie każdy program do projektowania płytek. Z płytkarnią
    trzeba tylko ustalić wytyczne odnośnie procesu (wymiary minimalne,
    odstępy, powiększenia soldermaski, grubość warstw itd).

    Myślę, że miarą profesjonalizmu programu (a co za tym idzie - jego
    możliwości) może być po prostu cena. Popatrz ile kosztuje najnowszy
    PADS, Altium Designer, OrCAD, Cadence Allegro czy Mentor Graphics Board
    Station.

    Płyt głównych do pecetów raczej nie projektuje się w Eagle'u. ;) A to i
    tak mały stopień skomplikowania płytek (4-6 warstw) chociaż dużo elementów.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-01-05 01:28:18
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    alan_transceiver pisze:

    > Jaki obecnie program najczęściej stosuje się przy
    > profesjonalnym/amatorskim projektowaniu PCB? Są jakieś konkretne wiodące?

    Projektowanie amatorskie: Eagle. Darmowy (z pewnymi ograniczeniami,
    m.in. na rozmiar płytki i liczbę warstw) przez co "jedynie słuszny",
    jeżeli chcesz umieścić w Internecie jakieś projekty dla szerszej
    publiczności (np. powiązane z oprogramowaniem na licencji GPL).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-01-05 08:56:18
    Od: Roch Brada <f...@g...com>

    alan_transceiver pisze:

    > Witam
    > Jaki obecnie program najczęściej stosuje się przy
    > profesjonalnym/amatorskim projektowaniu PCB? Są jakieś konkretne wiodące?

    Ja używam ExpressPCB - do domowych zastosowań jak znalazł. Jest darmowy i
    nie ma ograniczeń.

    Jest jeszcze FreePCB, który też do amatorskich zastosowań jest niezły, ale
    ma ubogą bazę komponentów.

    Polecam też DipTrace -- ma ograniczenie do 250 otworów -- ale za to całkiem
    niezły autorouter z możliwością wstawiania zwor, czego Eagle nie potrafi (o
    ile na schemacie nie wstawisz zwory), i polski interfejs.

    P.S: Eagle mnie przytłacza.

    --
    Roch Brada __o "Being a champion is redefining
    feflik at gmail com _`\<,_ what's humanly possible."

  • 6. Data: 2009-01-05 10:04:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Roch,

    Monday, January 5, 2009, 9:56:18 AM, you wrote:

> [...]
    > niezły autorouter z możliwością wstawiania zwor, czego Eagle nie potrafi (o
    > ile na schemacie nie wstawisz zwory), i polski interfejs.

    No i KiCAD - też darmowy :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2009-01-05 12:46:33
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Roch Brada wrote:
    > Ja używam ExpressPCB - do domowych zastosowań jak znalazł. Jest darmowy i
    > nie ma ograniczeń.

    A jak z bazą u niego? Poza podstawowymi elementami są jakieś dostępne?
    Np. jakieś AVRy, gniazda itd.

  • 8. Data: 2009-01-05 12:59:34
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Sebastian Bialy napisal(a):

    >A jak z bazą u niego? Poza podstawowymi elementami są jakieś dostępne?
    >Np. jakieś AVRy, gniazda itd.

    Ja akurat 100% elementow samemu zaprojektowalem. Firmowe sa o kant
    dupy potluc.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 9. Data: 2009-01-05 13:14:09
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    Witam!
    Ja zachęcam jak zwykle do RIMU. Nie darmowy, ale tani.
    Właśnie umieściłem małą bibliotekę scalaków z moich projektów.
    Dzięki dla Michała Augustyniaka, bo zdaje się, że tam jego kawałek pracy też
    jest.
    http://www.alpro.pl/forum/viewtopic.php?p=89#89

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 10. Data: 2009-01-05 14:54:01
    Od: Roch Brada <f...@g...com>

    Sebastian Bialy pisze:

    > A jak z bazą u niego? Poza podstawowymi elementami są jakieś dostępne?
    > Np. jakieś AVRy, gniazda itd.

    Tutaj masz listing z katalogu z komponentami:
    http://gusioo.ovh.org/plik.txt

    Ogólnie jeszcze niczego mi nie zabrakło, ale na przykład nie ma ICL7106 i
    ICL7660.