  • 11. Data: 2006-06-15 11:38:13
    Temat: Re: jakie lacze
    Od: "PioBia" <p...@w...pl>

    Marcin Kowalczyk napisał(a):

    > napisał ci prawdę - 200-300 witryn na 256kbit... Trochę pokory kolego

    Nie nalepiej to wszystko opisałem, chcę zacząć od jednego serwera,
    gdzie użytkowników będzie 40-50. Zdaję sobie sprawę, że nie
    zabrzmiało to najmądrzej. Wkurzam się, jeśli ktoś nie potrafi
    napisać: "nie, nie wystarczy, bo...", tylko pisze "czy to żart, czy
    upadłeś na głowę". To nie jest sposób to prowadzenia spokojnej
    dyskusji. Wtedy odechciewa sie zadawać pytania, a chyba po to są
    listy.

    pozdrawiam

    piotr biały

  • 12. Data: 2006-06-15 11:49:58
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@u...to.bo.spam.jest.fuj.kowalma.com>

    PioBia napisał(a):

> [...]
    > upadłeś na głowę". To nie jest sposób to prowadzenia spokojnej
    > dyskusji. Wtedy odechciewa sie zadawać pytania, a chyba po to są

    DSL się nie nadaje do hostingu, lepiej wstaw jakąś maszynę do DataCenter
    albo dogadaj się z jakimś lokalnym ISP o wstawienie serwera do jego
    serwerowni.
    DSL na usługi hostingowe się nie nadaje, ze względu na kiepskawą
    przepustowość, problemy z nawiązywaniem nowych połączeń przy dużym
    wysyceniu uploadu, oraz przy dużej ilości pakietów.

  • 13. Data: 2006-06-15 11:52:18
    Od: "PioBia" <p...@w...pl>

> [...]
    > przepustowość, problemy z nawiązywaniem nowych połączeń przy dużym
    > wysyceniu uploadu, oraz przy dużej ilości pakietów.

    Dzięki za opinię, wydaje mi się, że mam w miarę jasność w tej
    sprawie.

    pozdrawiam

    piotr biały

  • 14. Data: 2006-06-15 15:27:59
    Od: wer <a...@o...pl>

    PioBia wrote:
    > Witam
    >
    > Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Choć ostatnia jest czymś, co mnie do
    > szału oprowadza - jeśli nie masz nic konkretnego do napisania, to nie
    > pisz,

    Nie masz pojecia o hostingu, taka jest prawda. Stawianie serwerow na
    wlasnym laczu z gory odradzam. Czy masz odpowiednie pomieszczenie,
    UPS-y, generator pradu? Bedziesz mial wyzsze koszty niz przychody. Poza
    tym 200 - 300 stron to moze byc dodatkowa zabawa, a nie glowne zajecie.
    Za malo serwisow, zeby z tego zyc, no chyba, ze dasz kosmiczne ceny. Co
    do kolokacji, to tylko w Polsce, bo jak cos padnie to zaczyna sie
    zabawa. Serwery dedykowane mozna na swiecie, ale tez trzeba uwazac gdzie
    i u kogo. Zwykle jest tak, ze zeby bylo taniej daja w obudowach tower,
    kiepskie chlodzenie. Lepiej juz dogadaj sie z jakas firma hostingowa i
    wejdz w jakis program partnerski.

    wer

  • 15. Data: 2006-06-15 19:56:46
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    PioBia napisał(a):
    > Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Choć ostatnia jest czymś, co mnie do
    > szału oprowadza - jeśli nie masz nic konkretnego do napisania, to nie
    > pisz,

    Napisze w takim razie odrobine jasniej. Widzisz, ja osobiscie nie
    sciagam plikow ponizej 200kB/s, wole poswiecic 20 sekund na znalezienie
    alternatywnego zrodla ktore zapewni mi przyzwoity transfer i nie
    przytykac jeszcze bardziej lacza dst od ktorego wlasnie probuje cos pobrac.
    Ty chcesz postawic 300 witryn na 32kB/s, gdyby wiec teoretycznie w
    jednej chwili polowa z tych stron byla by ladowana to 32kB/s podzielic
    musialbys na ~150 klientow, daje to (teoretycznie) nieco ponad 0.2kB/s
    na klienta. Zatem byle jaki 500 kilobajtowy sajt ladowalby sie
    ~2500sekund - ~40 minut. Juz teraz rozumiesz dlaczego mnie rozbawiles ?

    A teraz TIP: chcesz sie bawic w hosting, zainwestuj paredziesiat
    tysiakow w maly rackowy serwerek i skolokuj go gdzies, wybor jest ogromny.
    Dosc wymadrzania, pozdrawiam :-)

    --
    ,,,
    (o o)

  • 16. Data: 2006-06-15 20:04:13
    Od: "PioBia" <p...@w...pl>

    Witam

    Dzieki ;-). Od razu sympatyczniej ;-). Nie mam zielonego pojęcia o
    hostingu - mam doświadczenie drugiej strony (wykupowania powierzchni
    od hostujących). Przepraszałem na początku za moje lamerstwo w tej
    kwestii, dlatego tak się wkurzyłem odpowiedzią. ;-). Jeszcze raz thx
    za wyjaśnienie

    pozdrawiam

    piotr biały

  • 17. Data: 2006-06-15 20:06:17
    Od: "Witold Tomaszewski" <d...@w...spam>

    Zero kierunkowy Piotr Suchowski zeznał co następuje:

    > A teraz TIP: chcesz sie bawic w hosting, zainwestuj paredziesiat
    > tysiakow w maly rackowy serwerek i skolokuj go gdzies, wybor jest ogromny.

    Nie przesadzajmy, że paredziesiąt. Małe kilkanaście tys. zł spokojnie
    wystarczy w tym przypadku. Podejrzewam nawet, że z płytą entry-level Intela
    to się zamknie w 7-8 kzł.

    --
    Witold Tomaszewski
    WWW.TELEPOLIS.PL >> telekomunikacja jak na dłoni

  • 18. Data: 2006-06-15 20:19:46
    Od: wer <a...@o...pl>

    Witold Tomaszewski wrote:
> [...]
    >

    > Nie przesadzajmy, że paredziesiąt. Małe kilkanaście tys. zł spokojnie
    > wystarczy w tym przypadku. Podejrzewam nawet, że z płytą entry-level

    Za 8 tys mozna kupic serwerek z dwoma opteronami 200 na pokladzie, plyta
    tyan, obudowa chenbro i do tego dwa dyski SATA w raidzie. Najtansze
    SUN-y sa w takiej cenie.

    wer

  • 19. Data: 2006-06-15 20:25:42
    Od: "Witold Tomaszewski" <d...@w...spam>

    Zero kierunkowy wer zeznał co następuje:

    > Za 8 tys mozna kupic serwerek z dwoma opteronami 200 na pokladzie, plyta
    > tyan, obudowa chenbro i do tego dwa dyski SATA w raidzie. Najtansze SUN-y
    > sa w takiej cenie.

    No właśnie - i to mu spokojnie na te 300 sajtów styknie. Daleko tej kwocie
    do kilkudziesięciu tysięcy. ;)

  • 20. Data: 2006-06-15 20:28:13
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Witold Tomaszewski napisał(a):
    > Nie przesadzajmy, że paredziesiąt. Małe kilkanaście tys. zł spokojnie
    > wystarczy w tym przypadku. Podejrzewam nawet, że z płytą entry-level
    > Intela to się zamknie w 7-8 kzł.

    Zalezy jak ma sie ten biznes krecic, migracja sprzetowa w przypadku
    swiadczenia hostingu to niezla jazda, trzeba wladowac niemozliwe ilosci
    nerwow i kasy w ten proces :-) Inwestujac poczatkowo w 'nieco'
    mocniejszy sprzet niz wymagaja tego biezace potrzeby mozna przesunac
    znacznie moment gdy sprzet bedzie wymagal upgradu (za 8kpln nie kupisz
    niczego hotswap). Zreszta, to wymaga szczegolowego biznesplanu, jesli
    zamierzamy prowadzic ~300 plain htmlowych klientow to sprzet nie ma
    wielkiego znaczenia, chcac sie bawic w sqle (a to raczej koniecznosc)
    wymagania rosna w sufit.
    Inna bajka jest bezpieczenstwo tego calego interesu i redundancja
    czegokolwiek na poziomie 0 :-)

    Reasumujac, IMVHO w zakup maszyny pod hosting warto troche zainwestowac.

    --
    ,,,
    (o o)