  • 11. Data: 2013-01-30 00:15:55
    Temat: Re: jammer
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 00:13:06 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Jak widzę gwarantuje wystarczającą wiarygodność i warunki testu nie będące
    > wykroczeniem.

    Zamiast "wiarygodność" miało być "anonimowość"...

  • 12. Data: 2013-01-30 08:36:35
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Zamiast "wiarygodność" miało być "anonimowość"...

    Zglosze sie jak zaproponuje 10tys :)

    sz.

  • 13. Data: 2013-01-30 09:33:15
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Nie rozumiem co by to miało kosztować.
    > Ta oferta pochodzi od sprzedawcy antyradarów, który w ten sposób stara się
    > udowodnić że jammery nie działają.
    > Jak widzę gwarantuje wystarczającą wiarygodność i warunki testu nie będące
    > wykroczeniem.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Radar_jamming_and_decep
    tion
    Kazda technologia militarna predzej czy pozniej trafia do komercji.

    Tego blue raider nie widzialem i nie wiem czy dziala na laser, ale cos tam zaklucic
    potrafi :)
    http://www.youtube.com/watch?v=YfqrnEeDc6w

    Tak wiec musi byc odpowiedni sprzet a nie atrapa.
    http://www.youtube.com/watch?v=an8Gh4knAAA
    http://www.youtube.com/watch?v=pSxjZE_l1TQ
    http://www.blinder.net/

  • 14. Data: 2013-01-30 11:42:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jan 2013, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > udowodnić że jammery nie działają.
    > Jak widzę gwarantuje wystarczającą wiarygodność i warunki testu nie będące

    Znaczy własny radar na którym to przetestują?
    To zawsze pozostaje pytanie, czy tylko na tę technologię to nie działa.

    A zupełnie inna sprawa, to pytanie, jaki mechanizm pomiaru jest używany
    w aktualnie popularnych radarach.
    Metody fizyczne są dwie: dopplerowska i pomiar zmiany odległości poprzez
    pomiar odległości odstępu czasu impulsów.
    Na którejś grupie niedawno był flejm, z którego wyszło mi, że tak na
    dobrą sprawę nie wiadomo.
    Oczywiście na pomiar odległości czasu impulsów jammer nie ma prawa
    działać, bo "schować" prawdziwych impulsów nie umie, a to czy ewentualne
    zakłócenia zagłuszą pomiar nie jest oczywiste, zaś czy da się tak
    zafałszować pomiar - w ogóle wątpliwe.

    pzdr, Gotfyrd

  • 15. Data: 2013-01-30 12:25:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 30.01.2013 09:33, szufla wrote:

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Radar_jamming_and_decep
    tion
    > Kazda technologia militarna predzej czy pozniej trafia do komercji.

    A przeczytałeś chociaż to co linkujesz?

    > Tego blue raider nie widzialem i nie wiem czy dziala na laser, ale cos
    > tam zaklucic potrafi :)

    Ja rozumiem, że zarabiasz na sprzedaży tego gówna, ale źle sobie
    wybrałeś target - na pms o frajerów może być ciężko.

    > http://www.youtube.com/watch?v=YfqrnEeDc6w

    I co widać na tym filmie? Obraz na oscyloskopie ma kilka khz max sądząc
    po wkurzającym brzęczeniu a jakość jest taka, że oczywiste staje się że
    użyto po prostu generatorka (ne555?).

    > Tak wiec musi byc odpowiedni sprzet a nie atrapa.

    Zakłócić radar (nie licząc tych z frequency hopping/sweep) czy lidar to
    nie jest problem. Tylko za zakłócenie też cię mogą zgarnąć, zwłaszcza,
    że jest ono też dość proste do wykrycia.

    Zmienić odczyt - da się zrobić, ale ~1000 pln to jest koszt samego FPGA,
    które trzeba tam wpakować (i też nie zadziała z trochę nowszymi radarami
    wojskowymi).

    Zmienić odczyt lidaru jest właściwie niemożliwe, bo wymagało by
    wygaszenia pierwotnego odbicia - musiałbyś mieć cały samochód (zwłaszcza
    tablice) pokryte mocno czarną, "połamaną" pod dziwnymi kątami fakturą.

    Michoo

  • 16. Data: 2013-01-30 23:25:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 11:42:54 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Na którejś grupie niedawno był flejm, z którego wyszło mi, że tak na
    > dobrą sprawę nie wiadomo.

    Wiadomo - doppler.
    Metoda odległościowa byłaby niedokładna i skomplikowana - nie wiadomo
    przecież czy oba razy bada się odległość od tego samego elementu samochodu.

    Radar mierzy prędkość mierząc częstotliwość dudnienia między falą wysłaną,
    a wracającą odbitą.

  • 17. Data: 2013-01-30 23:31:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 09:33:15 +0100, szufla napisał(a):

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Radar_jamming_and_decep
    tion
    > Kazda technologia militarna predzej czy pozniej trafia do komercji.

    No ale tam nie ma nic o tego typu jammerze.

    Ogólnie zakłócić radar tak żeby nie dał rady wykonać pomiaru jest łatwo.
    Policjant używający ręcznej suszarki mógłby się połapać że coś nie działa,
    ale na fotoradary to wystarczy.

    Ale odejmowanie prędkości to już naprawdę ciężka sprawa, zwłaszcza w
    przypadku Iskry.

  • 18. Data: 2013-02-01 19:04:30
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 30 Jan 2013 12:25:57 +0100, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    >Zakłócić radar (nie licząc tych z frequency hopping/sweep) czy lidar to
    >nie jest problem. Tylko za zakłócenie też cię mogą zgarnąć, zwłaszcza,
    >że jest ono też dość proste do wykrycia.

    jak wykryć? I jak dowieść, że to akurat ja zakłócałem?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski