  • 1. Data: 2012-07-16 17:48:18
    Temat: jazda rowerem
    Od: "zenekk" <zenekk___ @go2.pl>

    http://pliki.pomorska.pl/pdf/prawo_o_ruchu.pdf

    mam nadzieje, ze wszyscy "samochodowcy" zdazyli juz zapoznac sie z
    przepisami?

    RUCH DROGOWY
    Rozdział 5 - Ruch pojazdów
    Oddział 6 - Wyprzedzanie
    Art. 24.
    pkt5.
    5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar
    skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.

    2. Zmiany w przepisach normalizujących ruch drogowy 21.05.2011.

    - Jazda środkiem pasa przed skrzyżowaniem.

    Dotychczas rowerzysta miał obowiązek trzymania się możliwie blisko prawej
    krawędzi. Teraz podczas dojazdu do skrzyżowania może w pełni legalnie
    poruszać środkiem pasa (co i tak było zalecane przez znawców problematyki
    bezpieczeństwa ruchu), aby pozostawać jak najbardziej widocznym, a
    jednocześnie uniemożliwiać ryzykowne manewry ze strony kierujących
    samochodami, polegające na wyprzedzaniu i zajeżdżaniu drogi przed skrętem
    lub wyprzedaniu na zakręcie....rowerzysta na skrzyżowaniu nie jedzie z
    reguły wolniej od samochodu....

  • 2. Data: 2012-07-16 17:58:26
    Temat: Re: jazda rowerem
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello zenekk,

    Monday, July 16, 2012, 5:48:18 PM, you wrote:

> [...]
    > Dotychczas rowerzysta miał obowiązek trzymania się możliwie blisko prawej
    > krawędzi. Teraz podczas dojazdu do skrzyżowania może w pełni legalnie

    Ale zacytuj konkretny przepis, bo podałeś teraz całkiem inny.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-07-16 19:27:40
    Od: to <t...@i...pl>

    begin zenekk

    > mam nadzieje, ze wszyscy "samochodowcy" zdazyli juz zapoznac sie z
    > przepisami?

    Spadaj na pl.rec.rowery

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2012-07-16 21:10:11
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    Użytkownik "zenekk" <zenekk___ @go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochodami, polegające na wyprzedzaniu i zajeżdżaniu drogi przed skrętem
    > lub wyprzedaniu na zakręcie....rowerzysta na skrzyżowaniu nie jedzie z

    I generalna zasada, sygnalizować zmianę kierunku jazdy, czego nie robi 80%
    "pedalarzy" ...

  • 5. Data: 2012-07-16 22:52:22
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-07-16 17:48, zenekk pisze:

    > 5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar
    > skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.

    Pieszy też jest uczestnikiem ruchu ;P

    Pozdr
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2012-07-17 00:08:53
    Od: "zenekk" <zenekk___ @go2.pl>

    to jest informacja dla ciebie gamoniu zebys wiedzial jak sie zachowywac na
    drodze...bo jesli nie umiesz zachowac sie na grupie to pewnie na drodze jest
    podobnie, wiec takich jak ty trzeba uswiadamiac....

  • 7. Data: 2012-07-17 00:19:15
    Od: to <t...@i...pl>

    begin zenekk

    > to jest informacja dla ciebie gamoniu zebys wiedzial jak sie zachowywac
    > na drodze...bo jesli nie umiesz zachowac sie na grupie to pewnie na
    > drodze jest podobnie, wiec takich jak ty trzeba uswiadamiac....

    Wróć do szkoły, przygłupie, bo nawet po polsku pisać nie umiesz.

    --
    ignorance is bliss

  • 8. Data: 2012-07-17 00:34:36
    Od: "zenekk" <zenekk___ @go2.pl>

    i wszystko jasne...
    dobranoc
    ---
    Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu
    idiotów.
    - Stanisław Lem

  • 9. Data: 2012-07-17 01:30:59
    Od: to <t...@i...pl>

    begin zenekk

    > Dopóki nie skorzysta?em z Internetu, nie wiedzia?em, ?e na ?wiecie jest
    > tylu idiotów.

    Fakt, Ty jesteś jednym z nich. Troll-analfabeta. Lem się w grobie
    przewraca.

    --
    ignorance is bliss

  • 10. Data: 2012-07-17 07:19:10
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > I generalna zasada, sygnalizować zmianę kierunku jazdy,
    > czego nie robi 80% "pedalarzy" ...

    80% to nie używa żadnych światełek wieczorem, kiedy jest już
    ciemno. Kilka razy zdarzyło mi się policzyć wracając do domu
    ok. 22... O sygnalizowaniu jakichkolwiek zamiarów zapomina
    95% ;-). Jak sam jadę czasem rowerem i wystawiam łapę przed
    skrętem to wielu patrzy na mnie jak na kosmitę, zwłaszcza że
    jeszcze lampki migają ;-)