  • 1. Data: 2012-07-16 19:31:09
    Temat: Fakty TVN 16.07.2012 - materiał o podwyżkach mandatów....
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W materiale widać policjanta dokonującego pomiaru prędkości na grupie
    pojazdów (1) urządzeniem Rapid podpiętym do zapalniczki w aucie (2).

    1. Skąd on wie który jechał najszybciej? Może i widać, ale podstawą do
    ukarania mandatem nie może być ocena na oko. Jeśli może to po co w ogóle
    mierniki, niech policja mierzy prędkość na oko i wlepia mandaty (będą
    większe wpływy).

    2. Ja bym poprosił o legalizację najpierw miernika (zapewne bo mi
    okazano) następnie legalizację źródła zasilania (nie pokazałby mi, bo
    nie była robiona dla żadnego nowego radiowozu w tym kraju). Podpowiem
    wahania napięcia z zasilnia (nawet niewielkie) znacząco wpływają na to
    co mierzy Rapid (to stare urządzenie).

    --
    anacron

  • 2. Data: 2012-07-16 19:38:16
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-16 19:31, anacron wrote:
> [...]
    > nie była robiona dla żadnego nowego radiowozu w tym kraju). Podpowiem
    > wahania napięcia z zasilnia (nawet niewielkie) znacząco wpływają na to

    Ach to Ty!
    http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,8604080,P
    olicja_wygrala_proces_o_zapalniczke_w_radiowozie.htm

    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
    http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
    { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
    ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
    `^~~`~~~~

  • 3. Data: 2012-07-16 19:45:16
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-16 19:38, dominik pisze:

    > Ach to Ty!
    > http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,8604080,P
    olicja_wygrala_proces_o_zapalniczke_w_radiowozie.htm

    No popatrz, a ja mogę i z chęcią udowodnię, że jednak napięcie ma wpływ.
    Niestety nie mam okazji, bo na dwie prośby o legalizację źródła
    zasilania policjanci odstąpili od ukarania.

  • 4. Data: 2012-07-16 23:05:54
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 16.07.2012 19:31, anacron wrote:
    > następnie legalizację źródła zasilania (nie pokazałby mi, bo
    > nie była robiona dla żadnego nowego radiowozu w tym kraju).
    A jakieś przepisy tego wymagają?

    > Podpowiem
    > wahania napięcia z zasilnia (nawet niewielkie) znacząco wpływają na to
    > co mierzy Rapid (to stare urządzenie).
    "Stare" układy scalone działają na 5V albo 3.3V - stabilizator jest
    konieczny. Dobry i tani stabilizator ma dokładność w okolicy 0.25%.

    Michoo

  • 5. Data: 2012-07-16 23:25:19
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-16 23:05, Michoo pisze:
    > A jakieś przepisy tego wymagają?

    Legalizacja dotyczy miernika i źródła zasilania. Np. w przypadku Iskry w
    legalizacji jest napisane, że może być zasilana z baterii takiej, a
    takiej (jak jest bateria niezgodna z legalizacją pomiar nieważny). W
    przypadku Rapidów w legalizacji (tej co miałem w reku) także wymieniona
    była bateria oraz stabilizowane legalizowane oddzielnie zewnętrzne
    źródło zasilania. W przypadku starych radiowozów drogówki miały one
    stabilizatory napięcia i wyprowadzenie oddzielnego gniazda, które były
    legalizowane jak mierniki. W nowych nie ma oddzielnego gniazda, a
    przedstawiciele KIA twierdzą, że do radiowozów żadnego układu
    stabilizującego napięcie w gnieździe zapalniczki nie montowali. Co
    najwyżej dokładali do nieoznakowanych dodatkowe gniazdo obok schowka do
    podłączania mocowanego na magnes światła błyskowego. Teraz weź taką KIA
    (ja mam) włóż wtyk podłączony do miernika i podłącz zwykłe radio CB na
    odbiór włącz postojowe światła. Zacznij mierzyć napięcie... Teraz weź
    spreparuj zasilacz, aby w takim samym zakresie cyklicznie zmieniał
    napięcie i podłącz pod niego Rapida. Na 10 pomiarów co najmniej 3 będą
    znacząco odbiegać.

    W sądzie wymagany jest taki właśnie eksperyment pomiarowy. Do tego Rapid
    nie odróżnia kierunków pojazdów, więc gdy mierzą takim pojazd oddalający
    się i przybliżający nie wiedzą czyja prędkość mają. Generalnie (i
    praktycznie sprawdzone albo przeze mnie albo przez któregoś ze
    znajomych) Iskra i Rapid są do obalenia w sądzie w większości
    przypadków, bo prawie nigdy nie są spełnione wszystkie warunki poprawnie
    dokonanego pomiaru zawarte w instrukcji.

  • 6. Data: 2012-07-17 08:38:18
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spreparuj zasilacz, aby w takim samym zakresie cyklicznie zmieniał
    > napięcie i podłącz pod niego Rapida. Na 10 pomiarów co najmniej 3 będą

    Bebechy w takim radarze zasilane są z za wewnętrznego sabilizatora,
    sugerujesz że on ma aż tak kiepskie PSRR? Nawet bidny 7805 (czy podobny)
    zapewni prawie doskonałą stabilność, przypuszczam dużo lepszą niż potrzebna,
    chyba że elektronika dalej jest bardzo bardzo spierniczona. Bo jaki problem
    dodatkowo stabilizować napięcie zasilania generatora w.cz.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 7. Data: 2012-07-17 10:10:34
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-07-16 19:31, anacron wrote:

> [...]
    > nie była robiona dla żadnego nowego radiowozu w tym kraju). Podpowiem
    > wahania napięcia z zasilnia (nawet niewielkie) znacząco wpływają na to

    Przestan powielac brednie i miejskie legendy. Widziales legalizowane
    gniazdka zasilajace dla wag sklepowych? A moze legalizowane trafostacje
    dla supermarketow?

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2012-07-17 18:01:59
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Niech pisze, to takie zabawne :)

    --
    Pozdr.

  • 9. Data: 2012-07-17 20:10:41
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-17 08:38, Ukaniu pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > sugerujesz że on ma aż tak kiepskie...
    Ja to wiem, nie sugeruję (ot różnica).

    > Bo jaki problem dodatkowo stabilizować napięcie zasilania generatora w.cz.
    Niby żaden, a jednak... :(

  • 10. Data: 2012-07-17 20:30:44
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-17 10:10, elmer radi radisson pisze:

    > Przestan powielac brednie i miejskie legendy. Widziales legalizowane
    > gniazdka zasilajace dla wag sklepowych? A moze legalizowane trafostacje
    > dla supermarketow?

    Przy włączonym CB, światłach, klimie i silniku ciągły pomiar napięcia w
    gnieździe zapalniczki w moim KIA Ceed wykazuje wartości graniczne min
    10,4V i max 15,5V. Tym czasem o ile pamiętam Rapid 2-KA toleruje 10% tylko.