  • 1. Data: 2009-11-24 21:06:33
    Temat: kablowka - bedzie drozej???
    Od: a...@p...pl

    http://nt.interia.pl/audio-wideo/news/kablowki-beda-
    drozsze,1401535

    czy w domu jak sygnal odebrany z satelity wypuszcze do drugiego
    telewizora w drugim pokoju to tez jest reemisja??? Tez mam placic?

    Moje pytanie jest czy jest jakis koniec absurdu w Polsce?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-11-24 21:07:52
    Temat: Re: kablowka - bedzie drozej???
    Od: a...@p...pl

    przez modulator a jak bedzie jako po niskiej audio/video???

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2009-11-25 09:50:00
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > http://nt.interia.pl/audio-wideo/news/kablowki-beda-
    drozsze,1401535

    Nastepna "nowina" sprzed kilku lat... Oplata na rzecz ZAPA, ZAiKS i PISF
    jest od bardzo dawna, rzecz w tym, ze sporo operatorów nie chciala jej
    placic, poniewaz uwazala ze jest niezgodna z prawem :-). Zreszta ja tez tak
    na poczatku myslalem, ale kilka lat temu ukazal sie wyrok sadu, w którym
    niestety ten haracz, podobnie jak haracz dla PISF i ZAiKS-u, uznany zostal
    za zgodny z zapisem Ustawy Prawo Telekomunikacyjne. Tak wiec koszty wzrosna
    tylko dla tych operatorów, którzy przez kilka lat walili w bambuko i nie
    placili, bo teraz beda musieli zaplacic za kilka lat wstecz plus odsetki. A
    to moze zabolec ;-). Policz sobie: SFP - ZAPA to 2,8 % przychodu (nie zysku,
    a przychodu) netto, PISF - 1,5 % przychodu, ZAiKS - tu oplaty uzaleznione sa
    od rodzaju programu i sa rózne. Nawet dla sieci rzedu 1000 abonentów, jesli
    operator nie placil np. od 5 lat, moze okazac sie ze ma do zaplacenia
    kilkanascie tysiecy albo wiecej :-). Oczywiscie co wtedy zrobi? Rozesle do
    swoich abonentów pelen oburzenia tekst, ze jest zmuszony podniesc oplate
    poniewaz zle panstwo chce coraz wiecej kasy ;-). A wiekszosc klientów to
    lyknie...

    > czy w domu jak sygnal odebrany z satelity wypuszcze do drugiego
    > telewizora w drugim pokoju to tez jest reemisja??? Tez mam placic?

    A czy sam sobie jestes spóldzielnia lub operatorem? Naucz sie czytac ze
    zrozumieniem ;-)

    > Moje pytanie jest czy jest jakis koniec absurdu w Polsce?

    Nie, raczej nie ;-)))

  • 4. Data: 2009-11-25 09:54:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 10:50:00 +0100, Robert_J napisał(a):

> [...]
    > swoich abonentów pelen oburzenia tekst, ze jest zmuszony podniesc oplate
    > poniewaz zle panstwo chce coraz wiecej kasy ;-). A wiekszosc klientów to

    Kablówka nie tworzy tego programu, tylko reemituje już gotowy program
    stacji telewizyjnych, za który płaci. Te stacje płacą swoje opłaty na
    ZAIKSy i innych darmozjadów
    Żądanie tych opłat od kablówek to żądanie podwójnej opłaty. Zresztą był już
    kiedyś wyrok w tej sprawie, mówiący, że odtwarzanie programu bez żadnych
    ingerencji (czyli tak jak leci, z reklamami i wszystkim) nie wymaga
    dodatkowych opłat.

    Co innego, jeżeli kablówka tworzy swój kanał - to całkiem inna para
    kaloszy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2009-11-25 10:04:28
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > ZAIKSy i innych darmozjadów
    > Żądanie tych opłat od kablówek to żądanie podwójnej opłaty.

    Oczywiście ja się z Tobą zgadzam :-). MZ jest dokładnie tak jak piszesz.
    Jednak póki co wg Prawa mamy płacić, niezależnie od tego, co o tym prawie
    sądzimy... Nie są to opłaty kosmiczne, płacone na bieżąco są ledwo
    odczuwalne, choć wiadomo że lepiej byłoby mieć tę kasę w kieszeni. Tak jak
    napisałem, operatorzy którzy płacili to od początku mają w cenie abonamentu
    wkalkulowany ten koszt, i tu raczej nic się nie zmieni. Problem będą mieli
    co, którzy chcieli być cwańsi i teraz staną przed problemem, skąd wziąć
    równowartość np. 2 czy 3 miesięcznych wpływów? Skąd? Oczywiście od klientów
    ;-))))

    > Zresztą był już
    > kiedyś wyrok w tej sprawie, mówiący, że odtwarzanie programu bez żadnych
    > ingerencji (czyli tak jak leci, z reklamami i wszystkim) nie wymaga
    > dodatkowych opłat.

    Nie znam tego wyroku, natomiast wiem że był wyrok zgoła odwrotny. Być może
    myślisz o wyroku, który odrzucał żądania innych darmozjadów? Bo nie wiem czy
    wiesz że takich "organizacji" swego czasu było sporo, bodajże 14 :-))).
    Poważnie. Możliwe że czytałeś wyrok, który pozostałym kazał spadać na
    szczaw? I uznał tylko roszczenia ZAiKS, PISF i ZAPA?

  • 6. Data: 2009-11-25 10:18:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 11:04:28 +0100, Robert_J napisał(a):

    > Oczywiście ja się z Tobą zgadzam :-). MZ jest dokładnie tak jak piszesz.
    > Jednak póki co wg Prawa mamy płacić, niezależnie od tego, co o tym prawie
    > sądzimy... Nie są to opłaty kosmiczne, płacone na bieżąco są ledwo

    Podstawowe pytanie - czy TP Emitel płaci Zaiksowi?

> [...]
    > Poważnie. Możliwe że czytałeś wyrok, który pozostałym kazał spadać na
    > szczaw? I uznał tylko roszczenia ZAiKS, PISF i ZAPA?

    No właśnie mam poważny problem ze znalezieniem tego wyroku, bo całość
    dotarła do mnie jakoś z radia czy telewizji. Chodziło o odtwarzanie radia w
    supermarketach i miało miejsce sporo lat temu już - z 8 albo 10
    Jestem w zasadzie pewien, że bezpośrednia umowa z autorem/wykonawcą albo
    właścicielem praw majątkowych zwalnia od opłaty na rzecz organizacji
    zbiorowego rabunku, mimo iż te twierdzą inaczej.
    Nie wspominając o tym, że da się w cywilizowanym świecie zakupić utwory
    royalty-free, czyli takie które można odtwarzać publicznie bez ekstra
    opłat, wystarczy to co się płaci przy zakupie - a ci złodzieje i tak
    przyjdą po kasę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2009-11-25 10:27:54
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Podstawowe pytanie - czy TP Emitel płaci Zaiksowi?

    Nie, bo i Emitel i INFO-FM-TV, i Eutelsat, i Astra (piszę wyprzedzająco
    :-) działają w imieniu i na zlecenie nadawcy, który ponosi opłaty PA za
    wyemitowanie swoich audycji.
    Retransmisja polega na czymś innym. Ale i tak opłaty za to, to
    złodziejstwo...

    M.

  • 8. Data: 2009-11-25 10:33:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 11:27:54 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

> [...]
    > wyemitowanie swoich audycji.
    > Retransmisja polega na czymś innym. Ale i tak opłaty za to, to

    A kablówki działają na podstawie umowy ze stacjami telewizyjnymi które
    ponoszą opłaty... Chcesz wykazać należność/nienależność prawną opłat w
    zależności od tego jakim medium program jest transmitowany?
    Czy w takim razie właściciel kafejki internetowej (przypominam - w świetle
    genialnego prawa Banana Republic of Poland - operator telekomunikacyjny)
    musi płacić na ZAIKS czy innego haraczobiorcę, jeżeli jakiś jego klient
    otworzy sobie www.itvp.pl i poogląda parę programów?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2009-11-25 10:33:31
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > No właśnie mam poważny problem ze znalezieniem tego wyroku, bo całość
    > dotarła do mnie jakoś z radia czy telewizji.

    Żeby było Ci łatwiej wejdź na stronę choćby www.sfp.org.pl i zajrzyj do
    wyroków w sprawach kablówek :-).

  • 10. Data: 2009-11-25 10:38:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:

    > Retransmisja polega na czymś innym. Ale i tak opłaty za to, to
    > złodziejstwo...

    Złodziejstwem jest mnożenie bytów, które te opłaty pobierają.
    Niby legalne.
    Łatwo pomnożyć - skoro każdy taki byt będzie chciał 2,8% od przychodów, a
    nie ma żadnej granicy w ich pączkowaniu, to co stoi na przeszkodzie, aby
    takich bytów powstało 50?

    Państwo to powinno jakoś uregulować - np. tak że jest jakaś pula, którą byty
    się dzielą.
    Niech będzie i 2,8%, ale DLA WSZYSTKICH.

    Te same dylematy mają ludzie prowadzący punkty usługowe gdzie włączone jest
    radio.
    Ja się kiedyś poddałem po trzecim stowarzyszeniu które powstało i przyszło
    po swoją dolę.
    Wyłączyłem radio na dobre i do końca mojej działalności w tym miejscu nie
    poddałem sie naciskom centrali, aby je ponownie włączyć.