  • 1. Data: 2006-08-16 22:13:30
    Temat: kablowka + cuda
    Od: ".pomidoreq." <p...@n...o2.pl>

    Witam
    Mam nadzieje ze to nie bedzie offtopic:
    Poszukuje kogos w Polsce co mial stycznosc z systemami BigBand
    Network's chodzi mi dokladnie o Cude 3000. I jej konfiguracje.
    W skrocie napisze co sie dzieje.
    Modem loguje sie po stronie upstream, downsteram
    dostaje IPka - na konsli idzie komunikat DHCPPACK
    i tu ma pobrac konfiga i na tym sprawa sie zatrzymuje.
    Natomiast od strony modemu w logach jest wyszukiwanie fq to jest OK
    potem ma modem sie zsynchronizowac z serwerem czasu mimo
    wystawionego serwera czasu na CMTSie nie pobiera czasu:
    komedy ktore wpisalem do ntp:
    #sh ru | inc ntp
    traffic-relay ntp port 123
    no ntp authenticate
    ntp update-calendar
    no ntp disable
    ntp server 150.254.183.15
    W po synchronizacji czaswej modem ma pobierac konfiguracje z serwera
    noo i tu jest najwiekszy bol bo o ile bez serwera czasu jakos idzie
    to obejsc o tyle bez konfiga jest zima.
    Konfiguracja Cudy
    dhcp-policy default permit forward-internal disable
    dhcp-relay server ADRES_IP_SERWERA_TFTP
    dhcp-policy default permit forward-internal disable
    dhcp-relay cm-gateway ADRES_IP_GATEWAYA_MODEMU cpe-gateway
    ADRES_IP_GATEWAYA_MODEMU

    Na serwerze mam wszystko otworzone aplikacja dziala wiec jast jakis
    bablol na cmtsie - macie jakies pomysly?
    --
    Pomidoreq

  • 2. Data: 2006-08-18 19:05:52
    Temat: Re: kablowka + cuda
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    .pomidoreq. napisał(a):
    > Witam
    > Mam nadzieje ze to nie bedzie offtopic:
    > Poszukuje kogos w Polsce co mial stycznosc z systemami BigBand
    > Network's chodzi mi dokladnie o Cude 3000. I jej konfiguracje.

    To raczej nie jest problem "polskiego internetu" tylko dostawcy sprzętu
    u którego kupiłeś to cudo.

> [...]
    > potem ma modem sie zsynchronizowac z serwerem czasu mimo
    > wystawionego serwera czasu na CMTSie nie pobiera czasu:

    Jak wygląda oferta dla modemu kablowego z dhcp? (jakie opcje i jakie
    parametry)

> [...]

    > W po synchronizacji czaswej modem ma pobierac konfiguracje z serwera
    > noo i tu jest najwiekszy bol bo o ile bez serwera czasu jakos idzie

    TFTP server "stoi"?, dałeś poprawne patche do plików konfiguracyjnych?
    Pliki konfiguracyjne są OK?

> [...]
    > ADRES_IP_GATEWAYA_MODEMU
    >
    > Na serwerze mam wszystko otworzone aplikacja dziala wiec jast jakis
    > bablol na cmtsie - macie jakies pomysly?
    Co to za serwer? (ISC-DHCP, CNR)
    W jakim stanie są pokazywane modemy na cmts-ie?

    Jarek

  • 3. Data: 2006-08-18 21:18:51
    Od: TomekW <t...@p...com.pl>

    .pomidoreq. wrote:
    > Witam
    > Mam nadzieje ze to nie bedzie offtopic:
    > Poszukuje kogos w Polsce co mial stycznosc z systemami BigBand
    > Network's chodzi mi dokladnie o Cude 3000. I jej konfiguracje.
    Stalo kiedys u mnie to pudlo.... poniedzieli moze znajde dokumentacje.

    > W skrocie napisze co sie dzieje.
    > Modem loguje sie po stronie upstream, downsteram
    > dostaje IPka - na konsli idzie komunikat DHCPPACK
    > i tu ma pobrac konfiga i na tym sprawa sie zatrzymuje.
    Sprawdz, czy czegos nie wycinasz na serwerze tftp, czy nie masz przypadkiem jakchs
    wpisow w
    hosts.deny, ewentualnie czy nie masz uzytej opcji w superserwerze xinetd only_from =
    xx.xx.xx.xx , lub podobnym.

    Sprawdz, tak jak pisal Jarek - czy tftp nasluchuje (port 69).
    w dhcp dla czesci CM sprawdz poprawnosc opcji:
    option routers x.x.x.x; (adres ip od strony kablowej)
    option time-servers xx.xx.xx.xx; serwer TOD (chyba time-udp)
    option log-servers xx.xx.xx.xx; serwer syslog
    next-server xx.xx.xx.xx; - ip serwera tftp
    Warto spojrzec co wymaga specyfikacja doscis.

    Sprawdz czy cmts nie probuje autoryzowac pliku z tftp (nie pamietam czy to CUDo to
    potrafi).

> [...]
    > potem ma modem sie zsynchronizowac z serwerem czasu mimo
    > wystawionego serwera czasu na CMTSie nie pobiera czasu:
    Moze lepiej uruchomic serwer czasu na jakims serwerze i do niego sie synchronizowac.
    A tak na marginesie, to modemy potrzebują serwera TOD. NTP potrzebne moze byc dla
    cmtsa.

> [...]
    > ADRES_IP_GATEWAYA_MODEMU
    >
    > Na serwerze mam wszystko otworzone aplikacja dziala wiec jast jakis
    > bablol na cmtsie - macie jakies pomysly?
    Problem z pobraniem pliku nie musi byc z powodu cmtsa - moga to byc zle podane opcje
    w dhcp
    lub problemy w samej strukturze pliku konfiguracyjnego dla CM.

    Pisz jak postepy. i napisz to o co prosil Jarek

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2006-08-18 22:32:05
    Od: ".pomidoreq." <p...@n...o2.pl>

    > Co to za serwer? (ISC-DHCP, CNR)
    > W jakim stanie są pokazywane modemy na cmts-ie?
    wyslij mi swojego maila na prv popiszemy nie che grupy zasmiecac. Usun
    oczywiscie no spam z adresu
    --
    Pomidoreq

  • 5. Data: 2006-08-18 23:23:41
    Od: TomekW <t...@f...poland.pl>

    .pomidoreq. wrote:
    > Witam
    > Mam nadzieje ze to nie bedzie offtopic:
    > Poszukuje kogos w Polsce co mial stycznosc z systemami BigBand
    > Network's chodzi mi dokladnie o Cude 3000. I jej konfiguracje.
    cuda...
    > W skrocie napisze co sie dzieje.
    > Modem loguje sie po stronie upstream, downsteram
    > dostaje IPka - na konsli idzie komunikat DHCPPACK
    > i tu ma pobrac konfiga i na tym sprawa sie zatrzymuje.
    Sprawdz opcje w konfiguracji dhcp (dla sekcji CM):
    next-server adres.ip.twojego.tftp;
    option routers adres.ip.odinterfejsu.kablowego;
    option time-servers xx.xx.xx.xx; - adres ip serwera czasu (TOD nie
    NTP dla modemow - port 37)
    option log-servers xx.xx.xx.xx; syslog
    server-identifier xx.xx.xx.xx; to sie przydaje jak Twoj DHCP ma aliasy ip
    allow bootp;

    NTP potrzebne jest dla cmtsa.
> [...]
    > ADRES_IP_GATEWAYA_MODEMU
    >
    > Na serwerze mam wszystko otworzone aplikacja dziala wiec jast jakis
    > bablol na cmtsie - macie jakies pomysly?
    Sprawdz czy tftp dziala poprawnie, nastepnie sprawdz czy nie ma ograniczen (np.
    xinetd i
    opcja only_from= xx.xx.xx.xx; sprawdz wpisy w hosts.deny)

    I podeslij wiecej info - tak jak prosil Jarek.