  • 1. Data: 2010-07-12 12:49:42
    Temat: kamera podczerwona
    Od: "$tipa" <s...@w...pl>

    Widzialem kiedys reklame tego ustrojstwa, coby nocą nie musiec sie
    rozgladac po poboczach, czy cos z nich nie chce wyskoczyc. Kamerka +
    malymonitorek i pokazuje ladnie na bialo zwierzeta czajace sie w
    kraakach i pijakow idacych poboczem. Ale cos nie moge namierzyc w sieci.
    Widzial ktos?

    $tipa

  • 2. Data: 2010-07-12 14:25:32
    Temat: Re: kamera podczerwona
    Od: "Marcepan" <m...@m...on>

    > malymonitorek i pokazuje ladnie na bialo zwierzeta czajace sie w kraakach

    Potrzebowałbyś termowizor (thermal sight), taki jaki montuje się na broni -
    http://il.youtube.com/watch?v=fwIAj5Qh0FM&feature=re
    lated

  • 3. Data: 2010-07-12 14:45:22
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 12 Jul 2010 12:49:42 +0200, $tipa napisał(a):

> [...]
    > malymonitorek i pokazuje ladnie na bialo zwierzeta czajace sie w
    > kraakach i pijakow idacych poboczem. Ale cos nie moge namierzyc w sieci.
    Hmmm ale masz na uwadze, ze sensowna kamera termowizyjna to jakies 60-70
    tys. minimum?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 4. Data: 2010-07-12 15:55:37
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-12 12:49, $tipa pisze:
> [...]
    > rozgladac po poboczach, czy cos z nich nie chce wyskoczyc. Kamerka +
    > malymonitorek i pokazuje ladnie na bialo zwierzeta czajace sie w

    Ale bierzesz pod uwagę przynajmniej kilka rzeczy:
    1. jak zamierzasz dzielić uwagę pomiędzy szybę a kamerę
    2. wiesz że jakiekolwiek mocniejsze światło z naprzeciwka oślepi Ci kamerę
    3. wiesz że Twoje własne światła będą zakłócać obraz?
    4. wiesz że dobra kamera to może nie kilkadziesiąt, ale kilkanaście tyś zł.
    5. wiesz że technika bywa zawodna i nic nie zastąpi skupienia uwagi o
    ostrożniejszej jazdy?

    No to już wiesz dlaczego nie ma tego na Allegro :)
    --
    MZ

  • 5. Data: 2010-07-12 16:51:07
    Od: Bruneros <b...@g...com>

    a w mercu klasy S czegos takiego nie montowali ?
    chyba night vision sie to nazwya i wyglada tak
    http://0.tqn.com/d/cars/1/0/C/-/1/ag_07s550_nightvis
    ion.jpg

    teraz chyba nowe audi A8 ma w opcji..

  • 6. Data: 2010-07-12 17:44:02
    Od: Olek <a...@d...pl>

    W dniu 2010-07-12 15:55, MZ pisze:

    > 1. jak zamierzasz dzielić uwagę pomiędzy szybę a kamerę
    > 5. wiesz że technika bywa zawodna i nic nie zastąpi skupienia uwagi o
    > ostrożniejszej jazdy?

    dokładnie o to samo miałem spytać...
    z początku pomyślałem , że chce jeździć w jakiś goglach z nocną wizją :)
    a wystarczy po prostu uważać i dostosować prędkość do warunków jazdy, a
    nie zap.... na oślep...

  • 7. Data: 2010-07-12 17:47:58
    Od: Olek <a...@d...pl>

    W dniu 2010-07-12 16:51, Bruneros pisze:

    > a w mercu klasy S czegos takiego nie montowali ?
    > chyba night vision sie to nazwya i wyglada tak
> [...]

    no rzeczywiście, night vision jak cholera - szkoda , że widzi tylko
    miejsca oświetlone przez lampy... ;)
    jak domniemywam jest to tylko wspomagacz wizji oparty o jakieś mocne
    diody IR i specjalny obiektyw odbierający takie fale...

  • 8. Data: 2010-07-12 18:34:42
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jul 12, 10:51 am, Bruneros <b...@g...com> wrote:

    > a w mercu klasy S czegos takiego nie montowali ?
    > chyba night vision sie to nazwya i wyglada
    takhttp://0.tqn.com/d/cars/1/0/C/-/1/ag_07s550_night
    vision.jpg

    > teraz chyba nowe audi A8 ma w opcji..

    Po raz pierwszy montowal to w seryjnych samochodach GM w 2000 roku w
    Cadillacku DeVille polaczone z Head-Up display wyswietlajacy obraz na
    przedniej szybie. Podobny system mialy rok czy dwa lata pozniej
    Hummery H2. Opcja kosztowala okolo $2000 i korzystala z kamery
    opracownaej przez firme Rayethon, znanego producenta broni w USA.
    Generalnie zinteresowanie klientow bylo male i w 2004 roku GM
    zrezygnowal z instalowania tego systemu. Oryginalny Head-Up display
    zajmowal jedynie niewielki wycinek przedniej szyby ciut ponizej
    normalnej linii wzroku kierowcy. Obecnie GM pracuje nad systemem,
    ktory bedzie nakladal dodatkowa informacje z roznych sensorow na cala
    przednia szybe w tym dodatkowego obrazu z kamery podczerwonej. Kiedys
    pracowal nad czyms takim rowniez Jaguar ale te badania zarzucil
    prawdopodobnie ze wzgledu na zbyt slabo rozwinieta technike
    informatyczna w owym czasie.

    http://media.gm.com/content/media/us/en/news/news_de
    tail.brand_gm.html/content/Pages/news/us/en/2010/Mar
    /0317_hud

    GM nazywa to "enhanced vision system" ale potocznie znane jest to w
    swiecie informatykow jako "enhanced reality" gdzie na normalny obraz
    optyczny widziany przez czlowieka nalozony zostanie dodatkowy
    pokrywajacy sie z perspektywa widzenia obraz wyswietlany z calego
    zestawu sensorow, informacji generalnie nie widocznej golym okiem.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 9. Data: 2010-07-12 19:08:21
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    JAM wrote:

> [...]
    > pokrywajacy sie z perspektywa widzenia obraz wyswietlany z calego
    > zestawu sensorow, informacji generalnie nie widocznej golym okiem.

    augmented reality jeśli już

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzeczywistość_rozszerzo
    na

    > JAM
    > http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 10. Data: 2010-07-12 19:58:15
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Olek pisze:

    > dokładnie o to samo miałem spytać...
    > z początku pomyślałem , że chce jeździć w jakiś goglach z nocną wizją :)
    > a wystarczy po prostu uważać i dostosować prędkość do warunków jazdy, a
    > nie zap.... na oślep...
    monitor + kamera z doświetlaczem IR. tyle ze sprawdzi sie to w czasie
    cofania i być moze w czasie mgły. Podczas normalnej jazdy swiatła
    reflektorów oślepią kamere, a zasieg IR jest zbyt mały. Gdzieś tam
    widziałem oświetlacze do 70m, ale to raczej miedzy bajki mozna włożyć.
    25m - to tak realnie.

    ToMasz