  • 1. Data: 2011-09-26 12:38:56
    Temat: karta graficzna EVGA GT520 ECO - problem z wyjściem HDMI na HDTV LCD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Kupiłem sobie wczoraj kartę graficzną EVGA GT520 ECO model:
    01G-P3-1521-KR. Ma ona trzy wyjścia na monitor: DVI, VGA
    i wyjście HDMI 1.4a (to z dźwiękiem). Tu szczegółowy opis:
    http://www.evga.com/products/pdf/01G-P3-1525.pdf

    Próbuję ją zastosować w pececie który ma być źródłem sygnału
    dla 46-calowego telewizora DHTV LED LCD Samsung UN46D7000.
    To jest mniej więcej to co europejski UE46D7000...

    Wszystko działa OK gdy podłączam peceta do telewizora przez
    gniazdko VGA - obraz jest ok. Gdy podłaczam przez HDMI to
    mam jakby za duży obraz, niewidoczny margines obrazu,
    w Windows nie widać guzika start, belki z programami i gdy
    okienko programu jest zmaksymalizowane to nie widać górnej
    ramki tytułowej z guzikami do minimalizacji i X do zamknięcia.
    Widzę też że są podjarane nienaturalnie kolory...

    Czy to wina karty graficznej/peceta czy telewizora?
    Ma ktoś doświadczenie czy można to ustawić?

    Próbowałem grzebać w TV, ale dla wejścia PC/VGA ma ustawienia
    takie jak monitor komputerowy (rozmiar, "auto adjustment"),
    ale jak podłączę się z pecetem przez HDMI to te ustawienia znikają...

  • 2. Data: 2011-09-26 13:07:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > 01G-P3-1521-KR. Ma ona trzy wyjścia na monitor: DVI, VGA
    > i wyjście HDMI 1.4a (to z dźwiękiem). Tu szczegółowy opis:

    No popatrz. A HDMI 1.0 też ma dźwięk. ;)

    > Czy to wina karty graficznej/peceta czy telewizora?

    Skoro wykluczyłeś tv, karta graficzna jest sprawna to jak myślisz?

    > Ma ktoś doświadczenie czy można to ustawić?

    Ma

    > Próbowałem grzebać w TV, ale dla wejścia PC/VGA ma ustawienia
    > takie jak monitor komputerowy (rozmiar, "auto adjustment"),
    > ale jak podłączę się z pecetem przez HDMI to te ustawienia znikają...

    Pogrzeb w ustawieniach karty graficznej.

  • 3. Data: 2011-09-26 15:23:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 26 Sep 2011 15:07:32 +0200, qwerty napisał(a):

    > Ma
    > Pogrzeb w ustawieniach karty graficznej.

    ciiii... nie mówi mu, zanim znajdzie, to będzie mniej trollował na grupach

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2011-09-26 15:26:02
    Temat: Re: karta graficzna EVGA GT520 ECO - problem z wyjściem HDMI=?iso-8859-2?Q?_na_HDTV_LCD?=
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    Pszemol wrote:

> [...]
    > takie jak monitor komputerowy (rozmiar, "auto adjustment"),
    > ale jak podłączę się z pecetem przez HDMI to te ustawienia znikają...

    Ja mam w Bravii. cos takiego dla HDMI:

    Format ekranu: Wide
    Autoformatowanie: wł.
    Pole wyświetlania: wszystkie piksele.

    danego wejścia.

    W kompie mam ustawioną rozdzelczość natywną z TV, czyli 1920x1080 i
    wszystko jest na swoim miejscu.
    Jak system widzi TV?

    P.

  • 5. Data: 2011-09-26 15:37:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message

    > No popatrz. A HDMI 1.0 też ma dźwięk. ;)

    No to nie wiem czemu karta wideo się chwali że to jest w standardzie
    1.4a - wprowadzają lamerów jak ja w błąd ;-)

    Swoją drogą miałem kiedyś laptopa Toshiby z wyjściem video HDMI
    i nie podawał na to gniazdo dźwięku, niestety. W specyfikacji stało
    że gniazdko to w standardzie 1.3, więc wyciągnąłem być może błędne
    wnioski... Jak się spotkam z kimś, kto odziedziczył tego laptopa ode
    mnie to będę musiał sprawdzić czy Toshiba ma jakiś driver audio
    co umie posłać głos przez HDMI na telewizor... A może w laptopach
    nie ma wymagania że jak ma HDMI to musi tam też podawać dźwięk?

    > Skoro wykluczyłeś tv, karta graficzna jest sprawna to jak myślisz?

    Wykluczyłem TV? Kiedy? Jak?
    No właśnie nie wiem czym to ma być spowodowane.
    Równie dobrze telewizor może coś co dostaje po HDMI powiększać...
    Kraty graficznej ustawień nie zmieniam - wystarczy przepiąć TV
    z wyjścia VGA, gdzie jest wszystko dobrze, na HDMI i obraz jest
    za duży, wylewa się poza widoczny panel LCD i nie widać ramek.

    > Ma

    > Pogrzeb w ustawieniach karty graficznej.

    Pogrzebałem zanim zapytałem na grupie - nie widzę nic co mogłoby
    sugerować że obraz na HDMI miałby wychodzić inny niż na VGA...
    W sterownikach karty jakie przyszły na CD z kartą widzę zmianę
    rozmiaru obrazu, zoom, ale żeby zobaczyć pełny ekran Windows
    z belkami na górze i na dole muszę zjechać z rozmiarem ekranu
    (ficzerek o nazwie zoom) dużo poniżej 1920x1080... Jak sądzę taki
    zoom może negatywnie wpływać na jakość/szybkość odtwarzania
    i zniekształcać obraz. Wolałbym tego uniknąć.

    Jeszcze spróbuję ściągnąć od producenta drivery - może coś
    świeższego mają na swoim www...

  • 6. Data: 2011-09-26 19:29:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jeszcze spróbuję ściągnąć od producenta drivery - może coś
    > świeższego mają na swoim www...

    Drivery co przyszły z kartą w pudełku były z lutego...
    Zassałem nowe z sierpnia ze strony evga.com ale jest to samo.

    Telewizor pokazuje sygnał podawany z pc na jego HDMI jako
    1920x1080, 60p a mimo to jest za duży i nie widać brzegów,
    są poza ekranem. Nie wiem co jest grane.

  • 7. Data: 2011-09-27 04:55:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "bufi" <b...@p...de> wrote in message news:j5q5i8$pht$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > danego wejścia.
    >

    > W kompie mam ustawioną rozdzelczość natywną z TV,
    > czyli 1920x1080 i wszystko jest na swoim miejscu.

    OK, rzeczywiście znalazłem w ustawieniach dla obrazu menu
    Menu --> Picture --> Screen Adjustment pozycję "Screen Fit":
    "When your TV inputs HDMI (720p/1080i/1080p) or
    Component(1080i/1080p) signals, displays the full image
    without any cut-off." i w tym ustawieniu widzę cały obraz.
    Jednak to TV był winien za powiększanie obrazu...

    Problem rozwiązany - dzięki za podpowiedź!

  • 8. Data: 2011-09-27 06:06:48
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Drivery co przyszły z kartą w pudełku były z lutego...
    > Zassałem nowe z sierpnia ze strony evga.com ale jest to samo.

    Kto jest producentem GPU? evga, czy nvidia?

    > Telewizor pokazuje sygnał podawany z pc na jego HDMI jako
    > 1920x1080, 60p a mimo to jest za duży i nie widać brzegów,
    > są poza ekranem. Nie wiem co jest grane.

    Opcje skalowania. Resztę sam sobie poszukaj, bo to NTG.
    Dodam, że jest nierozważne puszczanie na świat telnet oraz z domyślnych portów
    VNC.

  • 9. Data: 2011-09-27 08:15:40
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2011-09-26 14:38, Pszemol pisze:
    > Kupiłem sobie wczoraj kartę graficzną EVGA GT520 ECO model:
    <ciach>
    > Próbowałem grzebać w TV, ale dla wejścia PC/VGA ma ustawienia
    > takie jak monitor komputerowy (rozmiar, "auto adjustment"),
    > ale jak podłączę się z pecetem przez HDMI to te ustawienia znikają...

    Problemem nie jest ani TV ani karta.
    HDMI od komutera podłącz w gniazdo HDMI2 (to jest domyślne gniazdo do
    takiego użytku w samsung'ach.
    W TV mień nazwę tego gniazda na PC (już w tym momencie powinno być ok)
    Jeśli nie, to w TV znajdziesz opcje samoczynnego skalowania.
    Jeśli nadal nie to w ustawieniach od karty to znajdziesz.

    pozdr
    gadacz

  • 10. Data: 2011-09-27 09:11:39
    Od: "mulczas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "bufi" <b...@p...de> napisał w wiadomości

    > Ja mam w Bravii. cos takiego dla HDMI:
    >
    > Format ekranu: Wide
    > Autoformatowanie: wł.
    > Pole wyświetlania: wszystkie piksele.

    > danego wejścia.

    "Overscan" to słowo-klucz w tym przypadku, chociaż coraz rzadziej stosowane
    :-)