  • 1. Data: 2013-11-20 16:04:24
    Temat: karta wifi TPlink
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Mam kompa podpietego do sieci przez karte Wi-Fi TPLink na USB (TLWN722N).
    Coraz czesciej gubi mi ona lacznosci z routerem (a router dziala, komorka
    laczy sie normalnie). Czy jest jakis soft do kompleksowej diagnostyki
    takich problemow?

    Jesli sie okaze, ze karta jest do niczego, co byscie proponowali w zamian?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 2. Data: 2013-11-20 16:24:48
    Temat: Re: karta wifi TPlink
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

> [...]
    > Coraz czesciej gubi mi ona lacznosci z routerem (a router dziala, komorka
    > laczy sie normalnie). Czy jest jakis soft do kompleksowej diagnostyki

    Spróbuj zmienić kanał wifi na ruterze.

  • 3. Data: 2013-11-20 16:31:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Maciek pisze tak:

    > Coraz czesciej gubi mi ona lacznosci z routerem

    Wepnij na kablu usb, oddal od metalowych przedmiotów, robierz obudowę
    żeby się lepiej mogła chłodzić. Jak to nie pomoże to Remondis.

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2013-11-20 16:58:28
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w
    :
    : Czesc,
    :
    : Mam kompa podpietego do sieci przez karte Wi-Fi TPLink
    : na USB (TLWN722N).

    Mam kartę identyczną, jota w jotę, i nie narzekam. Bez problemów łączy się z
    Liveboxem przez 2 ściany i gruby strop, nie zrywa transmisji, w
    przeciwieństwie do nano ?dimax'a, z którym na tym dystansie są ciągłe
    kłopoty. Zrywa połączenie dość często, a szybkość transmisji jest 5, do 10
    razy mniejsza niż ten TPLink.

    : Coraz czesciej gubi mi ona lacznosci z routerem (a router dziala, komorka
    : laczy sie normalnie).

    Napisz, jaki masz dystans, i jaką siłę sygnału raportuje karta. (swoją drogą
    to nie wrzuca się pytań z niepełną informacją...)

    Może odbiornik jest na granicy zasięgu? Bywa też, że zakłócenia wywołuje
    inny użytkownik tej samej sieci WLAN, albo router sąsiada. Czy masz w
    zasięgu inne sieci (chociaż mogą one być niewidoczne, bowiem ich admin
    ustawił je, aby nie rozgłaszały swej obecności...)

    : Czy jest jakis soft do kompleksowej diagnostyki
    : takich problemow?
    :

    Spróbuj tym softem, który wchodzi w skład systemu.

    : Jesli sie okaze, ze karta jest do niczego, co byscie proponowali w zamian?
    :

    Ale na jaki zasięg?

  • 5. Data: 2013-11-20 17:33:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Nov 2013 16:58:28 +0100, (c)RaSz napisał(a):

    > Napisz, jaki masz dystans, i jaką siłę sygnału raportuje karta. (swoją drogą
    > to nie wrzuca się pytań z niepełną informacją...)

    Zadalem konkretne pytanie - o soft do diagnostyki.

    Karta jest 5 m od routera, ktory jest przysloniety scianka dzialowa. Sygnal
    jest raportowany dobry/bardzo dobry.

    >Spróbuj tym softem, który wchodzi w skład systemu.

    A na temat nic nie masz do powiedzienia...?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 6. Data: 2013-11-20 17:52:03
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Maciek" napisał:

    > Zadalem konkretne pytanie - o soft do diagnostyki.

    Masz go na płytce, która znajduje się w pudełku z kartą.
    No, chyba że ta karta z (za przeproszeniem) Allegro...

    > A na temat nic nie masz do powiedzienia...?

    Przecież napisał na temat - masz te oprogramowanie (TP-Link Wireless Client
    Utility) zainstalowane w systemie. Chyba, że nie instalowałeś sterowników
    lub masz jakiś niszowy system, ale tego nie raczyłeś napisać.

    JoteR

  • 7. Data: 2013-11-20 18:01:22
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Nov 2013 17:52:03 +0100, JoteR napisał(a):

    > Przecież napisał na temat - masz te oprogramowanie (TP-Link Wireless Client
    > Utility) zainstalowane w systemie. Chyba, że nie instalowałeś sterowników
    > lub masz jakiś niszowy system, ale tego nie raczyłeś napisać.

    Bo system to zwykle XP, a ustawienia typowe...

    Kupilem karte bez sterownikow, system rozpoznal model i zainstalowal.
    Sterownikow producenta nie instalowalem, przez 2 lata wszystko hulalo bez
    problemu...

    OK, to jest jakis punkt zaczepienia. Sciagne i zainstaluje soft ze strony i
    zobaczymy...

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 8. Data: 2013-11-20 18:13:11
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Chyba, że nie instalowałeś
    > sterowników lub masz jakiś niszowy system,
    jak by miał niszowy system, to by nie miał problemów. albo wszystko ok,
    albo śmietnik
    :)

    ToMasz

  • 9. Data: 2013-11-20 18:57:12
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 20-11-2013 16:04, Maciek pisze:
    > Czy jest jakis soft do kompleksowej diagnostyki
    > takich problemow?

    Nie widziałem. Ale jest urządzenie, którego powinieneś teraz spróbować.
    Nazywa się "trzecie". Jeżeli telefon (komórka? - kto tak jeszcze mówi?)
    się łączy, a pecet nie, to musisz spróbować jeszcze z jednym. Jeżeli się
    połączy, to znaczy, że na komputerze masz jakieś konflikty. Najpierw
    możesz się pobawić jakimiś softami typu TuneUp Utilities, lecz jeśli
    dawno nie robiłeś reinstalacji systemu, to właśnie to bym Ci polecił.
    Zwłaszcza przy XP. A może czas już na Win7 lub Win8?

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 10. Data: 2013-11-20 20:32:05
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Nov 2013 18:57:12 +0100, Zakonspirowany napisał(a):

    > komórka? - kto tak jeszcze mówi

    Ja.

    Laptop (mowi sie tak jeszcze?) tez smiga bez problemow. I Kindle tez.
    Dlatego wine zwalam roboczo na karte.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,