  • 1. Data: 2013-11-17 01:47:27
    Temat: Kamera USB ---> powietrze ---> PC
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jest sposób podłączenia kamery USB do PC pomijając kabel?
    Od strony kamery mogę mieć dowolne zasilanie, ale prowadzenie kabla USB jest
    w moim przypadku kłopotliwe. 10-15 mb przedłużaczem aktywnym.
    Odległość kamera - PC to 3 m.
    Kamera musi być USB (przerobiona Microsoft LifeCam VX-6000 na rodzaj
    mikroskopu/lupy/celownika)

    Raczej nierealna taka możliwość? W cenie dwóch przedłużaczy.
    Prędkość, jeżeli ma znaczenie to mała, wystarczą 2 fps.

    Kamery z Bluetooth nie znalazłem, aby miała w pionie 1000 pix (min 800)
    Wi-Fi (nie szukałem) ale może być problem z wielkością. Płytka kamery musi
    się zmieścić w rurze o fi max ~50.

    No i na koniec program do kamery.
    Te co dają do USB idealnie mi pasuje. Można nakładać obraz na widok z
    kamery. A to jest niezbędne.

    Robert

  • 2. Data: 2013-11-17 01:51:51
    Temat: Re: Kamera USB ---> powietrze ---> PC
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-11-17 01:47, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    > musi się zmieścić w rurze o fi max ~50.
    >
    > No i na koniec program do kamery.
    > Te co dają do USB idealnie mi pasuje. Można nakładać obraz na widok z

    Drugi komp i pulpit zdalny? A połączenie między nimi przez wifi.
    Widziałem kiedyś takie bezprzewodowe USB, ale kosztowało coś koło 600$.

  • 3. Data: 2013-11-17 02:00:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "BQB"
    > Drugi komp i pulpit zdalny? A połączenie między nimi przez wifi.

    Teoretycznie możliwe (nie pomyślałem o tym) ale to przerost formy nad
    treścią :-)
    No i koszt.

    > Widziałem kiedyś takie bezprzewodowe USB, ale kosztowało coś koło 600$.

    O! Tylko cena :-(

    Robert

  • 4. Data: 2013-11-17 11:11:20
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-11-17 02:00:45 niejaki Robert Wańkowski napisał:

    > Teoretycznie możliwe (nie pomyślałem o tym) ale to przerost formy nad
    > treścią :-)
    > No i koszt.

    chcesz taniej to kup raspberry pi - jest małe, zasilać możesz z baterii i
    spokojnie pociągnie ci tą kamerę lub dedykowaną hd
    na rpi odpalasz linuxa z programem do monitoringu - tam ustawiasz ilość
    klatek/s i wysyłasz to po wifi jako stronę www

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2013-11-17 11:46:33
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    Hej,

    jak wpiszesz do google USB over IP lub ethernet to dostaniesz kilka
    propozycji, bedziesz musiał dołożyć router do tego. Rozwiązanie low-cost
    to w miarę rześki router z USB (może 1043nd wystarczy) + openwrt. Są tam
    paczki

    usbip - 1.1.1-2 - USB-over-IP (common)
    usbip-client - 1.1.1-2 - USB-over-IP (client)
    usbip-server - 1.1.1-2 - USB-over-IP (server)

    które pozwolą Ci tę kamerkę wystawić do PC, nie wiem czy na PC nie
    będziesz musiał mieć Linuxa, żeb to zadziałało. Ale jedyny koszt to
    routerek za 100-150zł.

    pozdr.
    w.

  • 6. Data: 2013-11-17 13:17:10
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Wojciech Waga napisał:
> [...]
    > propozycji, bedziesz musiał dołożyć router do tego. Rozwiązanie low-cost
    > to w miarę rześki router z USB (może 1043nd wystarczy)

    Moze TP-link MR3020?
    Nie testowalem jeszcze, lezy na polce :)
    Ale wlasnie kupilem, zeby poeksperymentowac - any usb device + ruterek
    -> dostepne w sieci (czy to kamerka, czy to dysk jako nas)

  • 7. Data: 2013-11-17 13:19:34
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > mikroskopu/lupy/celownika)
    > Raczej nierealna taka możliwość? W cenie dwóch przedłużaczy.
    Nie wiem po ile masz przedłużacze, ale sensowny kabel usb, który działa
    bez problemu przy długości 3-5m to koszt ~10-20zł. Przedłużacze aktywne
    są relatywnie drogie, przeważnie dużo taniej (i lepiej, bo wybór
    większy) wychodzi dać hub usb co 5m, w dodatku aktywny musi być tylko
    ten ostatni przed kamerką (aktywny, znaczy z zewnętrznym dodatkowym
    zasilaniem), wszystkie po drodze mogą być pasywne - zwykłe usb da
    wystarczająco prądu na zasilanie samego huba przekazującego dalej sygnał
    i zasilającego kolejne huby.
    Nie ma najmniejszych szans by się zmieścić w tej cenie w usb bez drutu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2013-11-17 14:34:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "BartekK"
    > Nie wiem po ile masz przedłużacze,
    Na Allegro są w okolicach 150 zł, 15 mb.
    Ale mam duży problem z dołożeniem koilejnego kabla w prowadniku przewodów
    (te plastikowe łańcuchy przy osiach CNC)

    Robert

  • 9. Data: 2013-11-17 15:28:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-17 14:34, Robert Wańkowski pisze:

    > "BartekK"
    > Na Allegro są w okolicach 150 zł, 15 mb.
    > Ale mam duży problem z dołożeniem koilejnego kabla w prowadniku
    > przewodów (te plastikowe łańcuchy przy osiach CNC)
    Bez przesady - przecież kabelek usb gruby nie jest. Jak nie masz
    otwieranych kręgosłupów kablowych - to możesz użyć przewodu z wtyczką
    mini/mikroUSB - będzie łatwiej przewlec - a na końcu dać przejściówkę
    (są takie) - koszt też śmieszny.
    A nawet jakby tam nie było miejsca na sznurówkę - to wymiana tych
    prowadników przewodów na szersze/grubsze, otwierane - i tak wyjdzie ci
    taniej (zwłaszcza jak spieniężysz obecne), niż kombinacje aplejskie z
    usb przez niewiadomoco. Ja wiem, że do tego się zabrać ciężko ;) ale
    najprostsze rozwiązania są najlepsze - pomyśl o serwisowaniu: łatwiej
    wymienić przewód usb dostępny w każdym kiosku.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2013-11-17 18:50:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "BartekK"
    > Ja wiem, że do tego się zabrać ciężko ;) ale najprostsze rozwiązania są
    > najlepsze - pomyśl o serwisowaniu: łatwiej wymienić przewód usb dostępny w
    > każdym kiosku.

    Znowu masz rację, jak z ta kamerą. Złożyłem na próbę obiektyw 12 stopni z
    kamerą USB i próby są zachęcające.

    Zapytałem bo miałem nadzieję, że jest coś prosteg i taniego do podłaczenia
    tej kamery na odległość.

    Mam otwierane te "kręgosłupy". Ostatnio wymieniałem wężyki do chłodzenia
    wrzeciona i miałem nadzieję, że robię to ostatni raz.

    Robert