  • 1. Data: 2013-01-11 22:58:34
    Temat: kasowanie danych bezpowrotne
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    poradzcie co poczynic.
    sprzedaje kilka dyskow i kart pamieci i w zwiazku z tym nie chcialbym
    zeby ktos odzyskal moje dane.
    jak na razie to przeformatowalem dyski lacznie z zaszyfrowaniem
    truecrypt, pozniej pousuwalem i pozakladalem kilkadziesiat partycji na
    kazdym dysku, po czym znow usunalem :>

    z kartami pamieci podobnie truecrypt po calosci a pozniej kilkukrotne
    formatowanie pelne (cokolwiek to znaczy) a dwoch aparatach canona.

    obecnie po dyskach jade file shredderem na opcji shred free space.

    czy te metody wystarcza?

  • 2. Data: 2013-01-11 23:50:56
    Temat: Re: kasowanie danych bezpowrotne
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "chwdp" <h...@i...yfd> wrote in message
> [...]
    > z kartami pamieci podobnie truecrypt po calosci a pozniej kilkukrotne
    > formatowanie pelne (cokolwiek to znaczy) a dwoch aparatach canona.

    strata czasu - formatowanie ODCZYTUJE nosnik a nie zapisuje

    > obecnie po dyskach jade file shredderem na opcji shred free space.
    > czy te metody wystarcza?

    zamiast tak rzezbic wystarczy jednokrotne nadpisanie calosci nosnika,
    do dyskow hddscan, do kart h2testw

    zanim ktos zacznie dywagowac na temat mikroskopow elektronowych, guttmana
    i odzyskiwania tak potraktowanego nosnika proponuje znalezc jakakolwiek
    firme ktora podejmie sie odzyskania czegos z nadpisanego wspolczesnego
    moze byc (40+GB) dysku

  • 3. Data: 2013-01-11 23:58:27
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > strata czasu - formatowanie ODCZYTUJE nosnik a nie zapisuje

    *wydaje mi sie* ze truecrypt podczas tworzenia zaszyfrowanego woluminu
    nie tylko formatuje ale wlasnie szyfruje (tylko co ?)

    > zamiast tak rzezbic wystarczy jednokrotne nadpisanie calosci nosnika,
    > do dyskow hddscan, do kart h2testw

    dzieki

> [...]
    > i odzyskiwania tak potraktowanego nosnika proponuje znalezc jakakolwiek
    > firme ktora podejmie sie odzyskania czegos z nadpisanego wspolczesnego

    co masz na mysli piszac "nadpisanego" ?
    w sensie ze wystarczy tylko raz zapelnic dysk smieciami i poprzednia
    zawartosc jest niedostepna?
    o tych mikroskopach i innych juz czytalem, ale tego sie raczej ne boje.

  • 4. Data: 2013-01-12 00:26:51
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-11 23:58, chwdp pisze:

    > *wydaje mi sie* ze truecrypt podczas tworzenia zaszyfrowanego woluminu
    > nie tylko formatuje ale wlasnie szyfruje (tylko co ?)

    sprawdzilem. po sformatowaniu w tc program recuva nie znalazl ani
    jednego pliku do odzysku
    sprawdzilem tez po pelnym formacie windowsowym. rowniez zero odzysku.
    sprobuje tez innymi progsami.
    masz jakies propozycje?

  • 5. Data: 2013-01-12 00:36:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    chwdp pisze tak:

    > sprobuje tez innymi progsami.

    nie wystarczy jeden program? :)
    szkoda czasu procesora na masakrowanie dysków.

    używam
    http://www.tolvanen.com/eraser/
    http://eraser.heidi.ie/

    --
    Piter

  • 6. Data: 2013-01-12 00:36:24
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 11 Jan 2013 22:50:56 -0000, "m4rkiz"
    <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

> [...]
    >i odzyskiwania tak potraktowanego nosnika proponuje znalezc jakakolwiek
    >firme ktora podejmie sie odzyskania czegos z nadpisanego wspolczesnego

    firma sie znajdzie, ale znacznie trudniej bedzie znalezc posiadacza
    dysku, dla ktorego, zawarte na nim dane, beda az tak cenne, zeby
    wywalic grupe dziesiarki tysiecy dolarow, za ich odzyskanie, tym
    bardziej, kiedy firma nie zagwarantuje ich 100% odzysku. <rs>

  • 7. Data: 2013-01-12 01:01:12
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-12 00:36, PiteR pisze:

    > nie wystarczy jeden program? :)
    > szkoda czasu procesora na masakrowanie dysków.

    jestem panikarzem i wszedzie wietrze spisek :D

    > używam
    > http://www.tolvanen.com/eraser/
    > http://eraser.heidi.ie/

    dzieki

  • 8. Data: 2013-01-12 01:02:54
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > *wydaje mi sie* ze truecrypt podczas tworzenia zaszyfrowanego woluminu nie
    > tylko formatuje ale wlasnie szyfruje (tylko co ?)

    zgadza sie, pisalem o formatowaniu w aparacie

    jakiekolwiek nadpisanie calej powierzchni wystarczy

    > dzieki
    > co masz na mysli piszac "nadpisanego" ?
    > w sensie ze wystarczy tylko raz zapelnic dysk smieciami i poprzednia
    > zawartosc jest niedostepna?

    tak

    > o tych mikroskopach i innych juz czytalem, ale tego sie raczej ne boje.

    to informacje z czasow kiedy gestosc zapisu byla 4 czy 5 rzedow wielkosci
    mniejsza, teraz nadpisane informacje sa nie do odzyskania (jak ktos
    jest uparty to zgodze sie ze byc moze jest *teoretyczna* mozliwosc
    odzyskania kilku bajtow - np. slowa czy kilku z pliku tekstowego
    - tyle ze trzeba na to miejsce w owych setkach gigabajtow trafic)

  • 9. Data: 2013-01-12 01:04:53
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-11 22:58, chwdp pisze:
> [...]
    > formatowanie pelne (cokolwiek to znaczy) a dwoch aparatach canona.
    >
    > obecnie po dyskach jade file shredderem na opcji shred free space.

    poki co odpowiem sobie sam, moze komus sie przyda. (mimo ze temat w
    sumie zszedl na soft)

    przetestowalem kilka progsow:
    Recuva
    Ontrack Easy Recovery Pro 10
    i jakies tam smieciowe darmowe badziewka

    sytuacja wyglada tak, ze zaden z tych programow nie odczytal skasowanych
    danych poprzez format windowsowy pelny, jak rowniez format w aparatach
    canona.

    powyzsze rowniez tyczy sie formatu hdd w windows oraz w truecrypt.

  • 10. Data: 2013-01-12 01:05:15
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "rs" <n...@n...spam.pl> wrote in message
    > firma sie znajdzie,

    watpie

    > ale znacznie trudniej bedzie znalezc posiadacza
    > dysku, dla ktorego, zawarte na nim dane, beda az tak cenne, zeby
    > wywalic grupe dziesiarki tysiecy dolarow,

    bardziej setki milionow

    > za ich odzyskanie, tym
    > bardziej, kiedy firma nie zagwarantuje ich 100% odzysku. <rs>

    podejrzewam ze mieli by problem zagwarantowac cokolwiek, nawet odzyskanie
    1% z 99% dokladnoscia za 100 milionow...

    no chyba ze za ta kase dotanie sie komplet 'odzyskanych' binarek z windowsa :>