  • 1. Data: 2016-03-13 21:13:43
    Temat: kiedy wymienić dyski w NAS-ie na nowe
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mam NAS-a z macierzą Raid 1.
    Czekać aż któryś padnie czy jest jakaś inna zasada?

  • 2. Data: 2016-03-13 21:52:30
    Temat: Re: kiedy wymienić dyski w NAS-ie na nowe
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-13 o 21:13, Bolko pisze:
    > Mam NAS-a z macierzą Raid 1.
    > Czekać aż któryś padnie czy jest jakaś inna zasada?

    Jeśli umiesz czytać S.M.A.R.T. to jest swoistym "systemem wczesnego
    ostrzegania". Ale też i warto się pilnować, aby nie przekraczać resursu
    każdego newralgicznego sprzętu. Dyski, które są jeszcze sprawne, ale już
    mają sowje lata, można przeznaczyć na składowanie danych deczko mniej
    (bez)cennych, najlepiej wyjmując z kompa, i dyslokując do szafy. Nie
    zapomnij o naftalinie!

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 3. Data: 2016-03-14 07:29:55
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Dyski, które są jeszcze sprawne, ale już
    > mają sowje lata, można przeznaczyć na składowanie danych deczko mniej
    > (bez)cennych, najlepiej wyjmując z kompa, i dyslokując do szafy.

    tez tak mysle pytanie tylko co to znaczy "swoje lata"

    > Nie zapomnij o naftalinie!
    o tego to nie wiedzialem

  • 4. Data: 2016-03-14 13:32:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-03-14 o 07:29, Bolko pisze:

    > o tego to nie wiedzialem

    Tego nikt nie wiedział, ale od dziś będziemy stosować.

  • 5. Data: 2016-03-17 00:20:18
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Mon, 14 Mar 2016 13:32:16 +0100, nadir napisał(a):

    > Tego nikt nie wiedział, ale od dziś będziemy stosować.

    Naftalina jest na mole. Mole żrą i dyski?
    Ech, te dzisiejsze mole... ;)

    Ja bym do szuflady z dyskami wrzucił troszkę pochłaniacza wilgoci. Na
    przykład woreczki z żelem krzemionkowym (silica gel) z nowych butów,
    innej elektroniki - względnie ażurowy woreczek z suchym ryżem (tylko ryż
    to już lepiej regularnie sprawdzać, czy się nie napił na tyle, by
    zakwitnąć).

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin