  • 1. Data: 2016-03-14 23:07:58
    Temat: HDD USB do TV
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Mam TV Panasonic. Chciałem kupić stacjonarną nagrywarkę (DVD lub ... BD),
    ale już nie ma. Na razie korzystam z portu USB dekodera DVB-T i pendrive'a.
    Jest możliwość podłączenia HDD do portu USB telewizora, ale musi być osobne
    zasilanie, bo nawet na pendrive'a nie nagra. W sklepie jest kieszeń z
    zasilaniem. Jaki dysk do tego? Typowy SATA? Czy taki zestaw zadziała? Jaki
    jest format nagranego pliku? Dekoder nagrywa w "mts". Da się wyciągnąć plik
    z HDD i zgrać na kompa by np. nagrać na płytę? HDD musi być sformatowany
    przez TV.

    neelix

  • 2. Data: 2016-03-15 08:24:47
    Temat: Re: HDD USB do TV
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.03.2016 o 23:07, neelix pisze:
    > Mam TV Panasonic. Chciałem kupić stacjonarną nagrywarkę (DVD lub ...
    > BD), ale już nie ma.
    są, ale nie w tym rzecz.
    > Na razie korzystam z portu USB dekodera DVB-T i
    > pendrive'a.
    domyślam się że w celu nagywania programów z DVBt? większości, nie
    wszystkich i masz możliwość odtwarzania nagrań TYLKO na tym TV czy też
    na kompie? Bo jak na kompie też, to byłby to niespotykane

> [...]
    > musi być osobne zasilanie, bo nawet na pendrive'a nie nagra. W sklepie
    > jest kieszeń z zasilaniem. Jaki dysk do tego? Typowy SATA? Czy taki
    coś nagra i napewno na TV odtworzy

    > Jaki jest format nagranego pliku? Dekoder nagrywa w
    > "mts". Da się wyciągnąć plik z HDD i zgrać na kompa by np. nagrać na
    > płytę? HDD musi być sformatowany przez TV.
    w 98% nie.

    jak chcesz nagrywać z TV, to musisz albo zredukować jakość do "pal"
    (DVD) (nagrywarka hdd za 100-200 zł), albo kupić urządzenie które niema
    blokad, nie stosuje zabezpieczeń, czyli jakiś tuner z linuksem (dużo
    droższe rozwiązanie). Tylko czy w przypadku tego co nadaje telewizja
    polska warto sobie głowe zawracać?

    ToMasz

  • 3. Data: 2016-03-15 08:48:49
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 14/03/2016 10:07, neelix wrote:
> [...]
    > z HDD i zgrać na kompa by np. nagrać na płytę? HDD musi być sformatowany

    Taki gadzet podlaczysz do telefonu z androidem lub komputera i nagrasz
    wwszystko co ci trzeba. Jest tez wiele innych, fajnych funkcji, jak
    transmisja TV na inne PCty lub androidy (dodatkowo platna, nie uzywalem).

  • 4. Data: 2016-03-15 09:03:25
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 15/03/2016 07:48, 2late wrote:

    > Taki gadzet podlaczysz do telefonu z androidem lub komputera i nagrasz
    > wwszystko co ci trzeba. Jest tez wiele innych, fajnych funkcji, jak
    > transmisja TV na inne PCty lub androidy (dodatkowo platna, nie uzywalem).

    O, taki:

    http://webstore.hauppauge.de/index.php?a=499

  • 5. Data: 2016-03-15 13:53:53
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-15 o 08:24, ToMasz pisze:
    > jak chcesz nagrywać z TV, to musisz albo zredukować jakość do "pal"
    > (DVD) (nagrywarka hdd za 100-200 zł)

    Zgaduję, że chodzi o ochronę praw autorskich, i związane z tym
    zabezpieczenia przed kopiowaniem. Co do "zredukować jakość do 'pal'
    (DVD)" - to czyżby z tym był jakiś spory problem? Ja mam TV-set bez
    wejścia cyfrowego, jedynie z Euro-cośtam, i mój tuner cyfrowy też ma
    takie, podobnie jak magnetowid.

    A z tego co piszesz, to co z tą nagrywarką? Czy ona używa dysku
    dedykowanego, własnego, czy może być standardowy do kompa? Bo wtedy
    nagranie da się używać w całym "ciągu kompatybilności".

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 6. Data: 2016-03-15 17:17:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.03.2016 o 13:53, JaNus pisze:

    > Zgaduję, że chodzi o ochronę praw autorskich, i związane z tym
    > zabezpieczenia przed kopiowaniem.
    tak
    > Co do "zredukować jakość do 'pal'
    > (DVD)" - to czyżby z tym był jakiś spory problem? Ja mam TV-set bez
    > wejścia cyfrowego, jedynie z Euro-cośtam, i mój tuner cyfrowy też ma
    > takie, podobnie jak magnetowid.
    no to zero problemów

    > A z tego co piszesz, to co z tą nagrywarką? Czy ona używa dysku
    > dedykowanego, własnego, czy może być standardowy do kompa? Bo wtedy
    > nagranie da się używać w całym "ciągu kompatybilności".

    to zależy od modelu. jeśli nie znajdziesz innego rozwiązania, to ja wiem
    kto ma do sprzedania taki cyfrowy magnetowid, do którego mieści się
    dowolny dysk sata, ma wyjście (nie wejście) hdmi, wejście chinche (euro)
    z których można nagrywać co i jak się chce na dysk(bez poszanowania praw
    autorskich). Dysk można wyjąc, ale niema takiej potrzeby, bo urządzenie
    może być podłączone do kompa kablem usb (będzie pendrivem) albo kablem
    sieciowym (będize ftp-em, albo otoczeniem sieciwoym windows - nie znam
    szczegółów)

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-03-15 18:21:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > HDD i zgrać na kompa by np. nagrać na płytę? HDD musi być sformatowany przez

    Nie rozumiem. Czemu nie chcesz nagrywać na STB DVB-T?

  • 8. Data: 2016-03-15 18:37:32
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-15 o 17:17, ToMasz pisze:
    > jeśli nie znajdziesz innego rozwiązania,

    Na razie mi nie spieszno, bo i parcie niewielkie, a i wydatków
    pilniejszych jest sporo ;)

    > to ja wiem kto ma do sprzedania taki cyfrowy magnetowid, do którego
    > mieści się dowolny dysk sata,

    Jeśli niedrogi, to może mimo że potrzeba naglącą nie jest - bym się
    skusił. Ile chce?

  • 9. Data: 2016-03-16 09:33:12
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A z tego co piszesz, to co z tą nagrywarką? Czy ona używa dysku
    > dedykowanego, własnego, czy może być standardowy do kompa? Bo wtedy
    > nagranie da się używać w całym "ciągu kompatybilności".

    Zależy od rozwiązania. Ja użytkuję takie, w którym dysk 500 GB i nagrywarka
    DVD są wbudowane.
    Można kopiować nagrania z wbudowanego HDD na wbudowaną nagrywarkę DVD,
    odwrotnie się nie da.
    Możliwe jest nagrywanie na HDD/DVD z zewnętrznych analogowych źródeł sygnału
    podłączonych do SCART/Cinch oraz z wbudowanego tunera TV (to już
    nieaktualne, bo jest tylko analogowy).

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 10. Data: 2016-03-20 14:05:40
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Nie rozumiem. Czemu nie chcesz nagrywać na STB DVB-T?

    Ten dekoder (Ferguson Ariva) nagrywa w mts, a nowszy model już w m2ts i nie
    czyta mts. Jak padnie to z mtsem już nie mają w sprzedaży.
    Szkoda dekodera. Chciałbym też sprawdzić jak spisuje się TV+HDD.

    neelix