  • 1. Data: 2009-06-12 09:28:22
    Temat: zardzewiałe połączenie gwintowane
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    Jest sobie ręczna pompa ogrodowa ? abisynka.
    Co jakiś czas należy wymienić gumową uszczelkę tłoka.
    Aby to zrobić należy rozkręcić tłok.
    Tłok to z grubsza dwie tuleje. Jedna wkręcona w drugą.
    Zewnętrzna średnica tulei zewnętrznej ze 70 mm.
    Wewnętrzna średnica wewnętrznej tulei 40 mm.

    Zacisnąłem wewnętrzną tuleję w imadle ślusarskim. Odkręcanie zewnętrznej
    nieskuteczne ani drgnie.
    Pukanie młotkiem 200 g w kierunku odkręcania nic nie dało.
    Dobę było moczone w nafcie prymusówce.
    Nie pomogło.
    WD40 pryskane tak aby wciekło do środka. Też nic.
    Ogrzanie w płomieniu gazowym kuchenki do 60-80 stopni Celsjusza. Też nic.

    Co jeszcze można w warunkach domowego warsztatu zrobić?
    działkowicz

  • 2. Data: 2009-06-12 10:04:15
    Temat: Re: zardzewiałe połączenie gwintowane
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 12, 10:28 am, dziadek2 <d...@w...vectranet.pl> wrote:

    > Co jeszcze można w warunkach domowego warsztatu zrobić?
    > działkowicz

    Parę postów niżej była wymieniona nizeawodna amerykańska technologia:
    utopić na noc w Coca-coli. Tej prawdziwej, żadnych herezji w postaci
    lightów, cherry itp.
    Konrad

  • 3. Data: 2009-06-12 11:41:53
    Od: bynio <n...@w...pl>

    nafta prymusówka nie działa zbyt dobrze.
    Odrdzewiacze-roztwarzacze korozji różnią się skutecznoscią.
    Może uda ci sie znależć w sklepie produkt firmy Caramba.
    To musi dłużej poleżeć w takim środku odrdzewiajacym.
    Cola czyli słaby kwas fosforowy działa słabo penetrująco.
    Po kilku dniach przepłucz i podgrzej mocniej zewnętrzną tuleję.
    jeśli sie uda to do montażu użyj potem smaru miedziowego.
    Nie bedzie problemu z demontażem.

  • 4. Data: 2009-06-12 13:48:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 12, 12:41 pm, bynio <n...@w...pl> wrote:
    > użyj potem smaru miedziowego.
    > Nie bedzie problemu z demontażem.

    Ostrożnie z tym smarem miedziowym. W mokrym środowisku trzeba najpierw
    upewnić się jakie jeszcze metale mają galwaniczny styk ze smarownym
    elementem. Widziałem jak jakiś idiota posmarował stalową śrubę
    skręcającą aluminowe kołnierze takim smarem. W obecności wilgoci
    zdezintegrowało to śrubę, nawet rdzawy ślad nie został po roku.
    Konrad

  • 5. Data: 2009-06-12 18:39:06
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Ogrzanie w płomieniu gazowym kuchenki do 60-80 stopni Celsjusza. Też nic.
    >
    > Co jeszcze można w warunkach domowego warsztatu zrobić?
    Z czego te tuleje są zrobione?

  • 6. Data: 2009-06-12 20:03:46
    Od: "Dum" <d...@T...pl>

    Użytkownik "dziadek2" <d...@w...vectranet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nieskuteczne ani drgnie.
    > Pukanie młotkiem 200 g w kierunku odkręcania nic nie dało.

    Przyglądając się bliżej podobnym przypadkom stwierdzałem :99,9% przypadków
    źle dobrane siły do prób. Albo jakieś sprężynujące chwyty, słabe klucze,
    "pływające" imadła,zbyt małe klucze [imadła] do potrzeb itd...Albo pod złym
    kątem działały siły...
    Co do usuwania rdzy: kupić odrdzewiacz .Przeważnie są to na bazie fosforu
    [podobnie jak Cola] ale w przeciwieństwie do Coli są profesjonalnymi
    środkami ...
    Jeśli to możliwe [i celowe]to radzę opukać mocno połączenie.
    Ale wrócę do punktu pierwszego.Poszukaj możliwości dobrego przyłożenia siły
    do nakrętki.Jakaś szyna i uderzenie porządnym narzędziem w okreslony punkt ,
    albo coś w tym stylu....

    Dum

  • 7. Data: 2009-06-12 21:34:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dum pisze:
> [...]
    > "pływające" imadła,zbyt małe klucze [imadła] do potrzeb itd...Albo pod złym

    Rura jest za krótka... Albo młot za mały.

    Fakt że jak się ma dobry klucz to są dwa wyjścia - albo uda się
    odkręcić, albo nakrętkę się zrobi "na okrągło" i wtedy z czystym
    sumieniem można już użyć szlifierki kątowej.

  • 8. Data: 2009-06-13 19:46:21
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    kogutek wrote:

    > Z czego te tuleje są zrobione?

    Obie z żeliwa.
    działkowicz

  • 9. Data: 2009-06-14 01:53:13
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > Ogrzanie w płomieniu gazowym kuchenki do 60-80 stopni Celsjusza. Też nic.
    >
    > Co jeszcze można w warunkach domowego warsztatu zrobić?

    Ja bym probowal to odkrecic dwoma czerwonymi kluczami do rur, ale takimi
    starszymi o dlugosci ramienia co najmniej pol metra. Takie klucze na tych
    tulejach nalezy zaczepic pod malym, rzedu 10-20 stopni katem, polozyc calosc
    na posadzce i nacinac klucz noga, cos na pewno strzeli.
    Imadlo nie jest dobrym narzedziem do odkrecania, ono bardziej sciska, zatem
    odksztalca a tarcie daje male. Klucz do rur ma zombki, ktore sie wrzynaja w
    powierzchnie co daje duzy moment obrotowy, przy stosunkowo niewielkim
    odksztalceniu elementow.
    Z tym WD 40 mam niestety przykre doswiadczenia. Po popsikaniu nim wykrecilem
    co prawda stara, podrdzewiala srube, okolo fi 12 mm, po czym po naprawie
    czegos tam, z powrotem ja wkkrecilem. Niestety naprawa okazala sie
    nieskuteczna i po kilku dniach trzeba bylo te sama srube znowu wykrecic. Tym
    razem normalnie sie ukrecila. Ten wczesniej uzyty WD 40 zadzialal jak klej.
    Byla zabawa z rozwiercaniem urwanej, pod samochodem...
    Od tego czasu kazda srube odkrecona z uzyciem tego uniwersalnego specyfiku na
    bazie nafty zapewne, przecieram oliwa. A zamiast WD 40 stosuje nafte
    zabarwiona olejem silnikowym.
    Pzdr.

  • 10. Data: 2009-06-14 07:18:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 23:34:08 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >Rura jest za krótka... Albo młot za mały.
    >Fakt że jak się ma dobry klucz to są dwa wyjścia - albo uda się
    >odkręcić, albo nakrętkę się zrobi "na okrągło" i wtedy z czystym
    >sumieniem można już użyć szlifierki kątowej.

    Albo sie jednak okaze ze klucz nie jest dobry, albo sie okaze ze rurka
    za krotka, albo polaczenie nie pusci, za to material pusci :-)

    J.