  • 1. Data: 2010-08-22 20:19:16
    Temat: kolejny problem z Canon 7D
    Od: rabin <t...@g...com>

    tym razem nie mylę się,
    po wielu testach nie mogę opanować autofokusa w 7D.
    na 10 zdjęć robionych seryjnie około 50% jest nieostrych.
    próbowałem i pomiaru w jednym segmencie, kilkupolowego , automatu
    głównego i za każdym razem trafiają mi się nieostre zdjęcia.
    Czy to może oznaczać wadę aparatu czy też mogę powtarzać jakiś mi nie
    znany a prosty błąd ?
    Wyłączyłem do testów nawet stabilizację.
    Nieostrość wychodzi zarówno w trybie "idiota" jak i trybach ręcznych.

    pomóżcie

    pozdrawiam
    rabi

  • 2. Data: 2010-08-23 00:01:01
    Temat: Re: kolejny problem z Canon 7D
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2010 13:19:16 -0700 (PDT), rabin napisał(a):

    > na 10 zdjęć robionych seryjnie około 50% jest nieostrych.

    A możesz pokazać jakieś przykładowe fotki? Może są po prostu poruszone czy
    coś. Co znaczy seryjnie, chodzi Ci o kilka klatek na raz czy po prostu za
    każdym razem jak coś fotografujesz?

    --
    Krasnal...

  • 3. Data: 2010-08-23 07:33:21
    Od: rabin <t...@g...com>

> [...]
    > coś. Co znaczy seryjnie, chodzi Ci o kilka klatek na raz czy po prostu za

    witaj,
    wieczorem podeślę jakieś zdjęcia,
    nie wydaje mi się że są poruszone bo problem dotyczy i też tych z
    krótkim czasem naświetlania,
    a seryjne mam na myśli zdjęcia kilka klatek na sek.
    Jedne ostre inne nie.

    pozdrawiam
    rabi

  • 4. Data: 2010-08-23 07:36:16
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 23 Sie, 09:33, rabin <t...@g...com> wrote:

> [...]
    > krótkim czasem naświetlania,
    > a seryjne mam na myśli zdjęcia kilka klatek na sek.

    A czy 7D ustawia ostrość po każdym zdjęciu w serii? Czy też ustawia
    ostrość tylko przed pierwszym?

  • 5. Data: 2010-08-23 08:36:58
    Od: rabin <t...@g...com>

    > A czy 7D ustawia ostrość po każdym zdjęciu w serii? Czy też ustawia
    > ostrość tylko przed pierwszym?

    tego nie wiem ale mam wrażenie że za każdym razem ustawia ostrość.

  • 6. Data: 2010-08-23 09:00:04
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "rabin" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
[...]
    Ustaw centralny i zrób zdjęcie czegoś na czym będziesz pamiętał na co
    ustawiłeś ostrość. Najlepiej z czasem ok 1/200 lub krótszym lub ze statywu.
    Jak masz 2 lub więcej obiektywów to sprawdź jak sprawa wygląda z innymi. Jak
    będzie nieostro to sprawdź front/back focus na tablicy i oddaj do kalibracji
    lub (nie wiem czy 7D ma) ustaw mikrokalibrację.

  • 7. Data: 2010-08-23 09:44:08
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-23 10:36, rabin pisze:

    > tego nie wiem ale mam wrażenie że za każdym razem ustawia ostrość.

    Nie robi tego. Jezeli obiekt zmienia odleglosc od szkla, lub Ty nie
    jestes stabilny, to tylko pierwsze z serii bedzie ostre tam gdzie chcesz.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 8. Data: 2010-08-23 10:40:52
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    > Nie robi tego. Jezeli obiekt zmienia odleglosc od szkla, lub Ty nie
    > jestes stabilny, to tylko pierwsze z serii bedzie ostre tam gdzie chcesz.

    to co on nie ma trybu AI Serwo? coś mi się nie wydaje, skoro jest to body
    reklamowane
    jako idealne do sportu...
    pozdr.
    Gr

  • 9. Data: 2010-08-23 10:41:43
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 23 Sie, 11:44, Mateusz Papiernik <m...@m...net> wrote:

    > Nie robi tego. Jezeli obiekt zmienia odleglosc od szkla, lub Ty nie
    > jestes stabilny, to tylko pierwsze z serii bedzie ostre tam gdzie chcesz.

    A więc niech "rabin" idzie tym tropem, albo wymieni 7D na 1DmkIV.

  • 10. Data: 2010-08-23 10:46:30
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-23 12:41, Anonymouse pisze:
    > A więc niech "rabin" idzie tym tropem, albo wymieni 7D na 1DmkIV.

    Albo wlaczy AI SERVO, bo wtedy w czasie serii przeostrza caly czas bez
    problemu - na moj gust bardzo trafnie. 1DmkIV radzi sobie z tym inaczej?

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net