  • 1. Data: 2010-08-22 17:37:07
    Temat: Sigma 17-70 F4,0 OS - stabilizacja oszalała
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    Najzwyczajniejszy dzień focenia w plenerze, pogoda OK, żadnego deszczu,
    wilgotności, dziwnych warunków. Bateria w 550D (oryginalna) miała się ku
    końcowi, ale jeszcze nawet nie zaczął wskaźnik migać. Kilka razy
    stabilizacja w obiektywie Sigma 17-70 F4.0 OS wydała odgłos w niechcianym
    momencie, więc stwierdziłem, że zmienię baterię na świeżą.
    Od zmiany baterii (na pełną) stabilizacja zaczęła szaleć - w momencie
    ruszania pierścieniem zoomu stabilizacja pyka i szarpie, obraz skacze,
    trzeba poczekać aż się uspokoi, żeby zrobić zdjęcie. Inaczej wyjdzie
    poruszone. Ale jak się uspokoi, wciąż można robić w pełni ostre zdjęcia itp.
    Czy to jakiś znany problem? Serwis sobie poradzi? Wciąż na gwarancji
    obiektyw, zresztą już na początku był w serwisie w ramach korekcji
    backfocusingu.
    Jeśli ktoś kojarzy takie problemy ze stabilizacją, będę wdzięczny za linki
    do wątków na forach lub grupach dyskusyjnych.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 2. Data: 2010-08-23 20:43:09
    Temat: Re: Sigma 17-70 F4,0 OS - stabilizacja oszalała
    Od: lelec <m...@g...com>

    Sigma 18-125 HSM OS na kikonie d5000 - to samo miewam.
    Nagle coś się wzbudza, obiektyw się "trzęsie" i nici z fotek.
    Ostatnio pomogło wyłączenie sprzętu na kilka sekund;
    po zabiegu dalej próbowałem swoim dziecom zdjęcia robić.

    Gwarancja Sigmy jest długa, więc poewnie pod jej koniec odeślę
    obiektyw do serwisu.
    Nie jestem pewien, czy owo wzbudzanie nie ma czasem
    związku z jakimś dużym zewnętrznym polem elektromagnetycznym.

    Ktoś jeszcze ma podobne doznania ze stailizowanymi sigmami?

    Ogólnie polecam tą Sigmę, choć jakbym miał wybór, to brałbym ppewnie
    18-105 od nikona.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin P

  • 3. Data: 2013-08-22 16:57:57
    Od: t...@g...com

    Sigmy tak mają.
    Mam Sigmę 17-70 Macro HSM, pierwszy raz na gwarancji, układ stabilizacji w serwisie
    wymienili po roku użytkowania. Teraz obiektyw ma 3 lata i znów w serwisie SIGMY
    "chętnie" wymienią układ stabilizacji za jedyne 700 zł.
    Zastanawiam się czy jest sens kupowania ich obiektywów, bo po dwóch naprawach ma się
    nowy obiektyw.