  • 1. Data: 2014-09-02 23:08:54
    Temat: kolejny sprzęt do oceny - obciążenie elektroniczne
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    No właśnie, potrzebne mi do testów dość często.
    Wynalazłem najtaniej to;

    http://allegro.pl/obciazenie-elektroniczne-array-371
    0a-i4550029520.html

    i tradycyjnie pytam o opinię.
    Podoba mi się to, że może być sterowane z PC, bo do testów muszę wykonać
    sekwencję pomiarów dla różnych prądów - więc to by mi ułatwiło.

  • 2. Data: 2014-09-03 22:34:59
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 02.09.2014 23:08, sundayman wrote:
> [...]
    > Podoba mi się to, że może być sterowane z PC, bo do testów muszę wykonać
    > sekwencję pomiarów dla różnych prądów - więc to by mi ułatwiło.

    Niezła cena... to ja wolę moje grzałki od farelki ;)

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2014-09-04 00:54:02
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Niezła cena... to ja wolę moje grzałki od farelki ;)

    No ja właśnie mam drut "by żelazko" w połączeniu z amperomierzem, no ale
    to amatorka...
    Dokładność żadna, w dodatku się zmienia prąd w czasie, żeby sprawdzić
    różne prądy trzeba przytykać w różne miejsca spiralki...

    Zamiast kupować można sobie samemu zrobić coś takiego, chociażby to;
    http://www.openhardwarehub.com/projects/73-Simple-DC
    -Dummy-Load

    No ale to też będzie parę zł, żeby to porządnie zrobić - PCB zamówić (i
    poczekać), dorobić obudowę , chłodzenie, jakiś miernik wskazujący prąd...
    Zadawanie prądu gałą, o sterowaniu z zewnątrz nie ma mowy (znaczy można,
    ale to znowu przerabianie, dorabianie do tego MCU + soft)... dużo czasu
    potrzeba, którego nie mam...

    Więc te 960 zł netto to jakiś kosmos nie jest, jak się z tego korzysta
    do pracy. A mnie jest potrzebne do pracy, co prawda w małej firemce, no
    ale jednak.
    Pewnie, że chętnie bym kupił taniej, ale nie widzę za bardzo.

    Na ebaju jest najtaniej chyba ten;

    http://www.ebay.com/itm/220V-300W-80V-30A-Dual-Chann
    el-Adjustable-LCD-Electronic-DC-Load-New-/2814259907
    87?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item41864bd483

    177$ + 89$ za wysyłkę, czyli ok. 880 zł. No to prawie ta sama cena...