  • 1. Data: 2014-09-01 12:49:35
    Temat: Neostrada
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Czy ktos sie orientuje jak wyglada jakis protokol nawiazywania
    polaczen przez neostrade ?

    Bo sytuacja jest taka - uzywam urzadzenia Fritz box a nie tego
    modemu-routera co oni daja.
    Ostatnio prad wylaczyli, a jak wlaczyli, to internetu nie ma.

    Wlaczam fryca, wylaczam - nie ma.
    Fryc ma ma jakis monitor linii, a tam same zera, nie ma sygnalu, nie
    ma szumu, nie ma predkosci.
    Zglaszam usterke, TP twierdzi ze wszystko u nich gra.
    Podlaczam telefon - cicho na linii, nic nie slychac. Jedynie po
    wlaczeniu fryca jakis krotki szum.

    Przyszla ekipa - podlaczyli jakis miernik - wszystko gra, sygnal jest.

    No to juz zamawiam nowego fryca, ale cos mnie tknelo.
    Wlaczylem i wylaczylem jeszcze pare razy - zaskoczylo.
    Po ponownym wylaczeniu na dluzej powtorka z rozrywki.

    Wyglada mi to tak, jakby fryc milczal i czekal na sygnal z centrali, a
    centrala milczala i czekala na sygnal z fryca. I tak sobie czekaja do
    *** smierci.

    Czy to tak powinno byc ? Sygnal z centrali jest chyba w dosc wysokim
    pasmie i nie uslysze, ale sygnal do centrali to chyba o pasmo
    slyszalne zawadza.
    A jak pisze - krotka chwila po wlaczeniu fryca, a potem cisza.
    A pare lat dzialalo bez problemow ... tylko prad wylaczali rzadko.

    Koncepcji mam jeszcze poltora:
    - zmienili urzadzenie w centrali, ono sobie przechodzi na jakis nowy
    szybszy standard, ktorego fryc nie rozpoznaje.
    sam nic nie nada, wiec centrala nie widzi powodu zmieniac na inny.

    -prawie jak wyzej, tylko zwykle oszczedzanie energii - po co nadawac
    sygnal, jesli nikt nie slucha.

    Oscyloskop przyniesc i zobaczyc ? karte dzwiekowa podlaczyc ?

    Te urzadzenia dzialaja bez zasilania DC z linii czy nie ? W sensie -
    wystarczy podlaczyc sluchawke, czy jeszcze trzeba bateryjke w obwod ?
    Hm, obciazac linii dla DC nie moga, ale moze jakis detektor napiecia
    maja ... stary telefon, gdzie ja mam stary telefon ...

    J.

    P.S. na razie podlaczylem UPS :-)

  • 2. Data: 2014-09-01 13:48:13
    Temat: Re: Neostrada
    Od: <k...@w...pl>

    Protokoł Neostrady to PPP.

    Jeżeli się nie łączy to dzwoń do nich.

  • 3. Data: 2014-09-01 13:55:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >Protokoł Neostrady to PPP.
    >Jeżeli się nie łączy to dzwoń do nich.

    Nie to jest wczesniej. Jakas synchronizacja modemow czy co.

    Potem owszem, bywa ze mam juz predkosc, statystyki bledow lacza, widze
    S/N na kazdej nosnej, a polaczyc sie nadal nie moze.

    Ale pierwszy problem ze nie dochodze do tego momentu, jeden modem
    milczy, drugi modem ... chyba tez milczy.

    J.

  • 4. Data: 2014-09-01 13:57:54
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ja miałem netię, po miesiącu zrzucania winy na mnie po prostu rozwiązali
    umowę... ciekawe czy sytuacja się powtórzy z neo...

  • 5. Data: 2014-09-01 13:59:27
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ale w ogóle to co można niby sprawdzić, i na modemie i w tp nikt nie ma
    żadnych istotnych logów - operują S/N i informacją kiedy się ostatnio
    zalogował - to chyba wszystko...

  • 6. Data: 2014-09-01 14:25:09
    Temat: [OT] Neostrada
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    skoro nadarza się okazja, to może Ktoś napisze tutorialek na temat
    podłączania Linuxa przez PPPoE na moją stronkę?

    kiedyś się tym bawiłem, ale nic już nie pamiętam, ale to było dość
    proste, ściągało się rp-pppoe i odpalało pppd z pluginem rp-pppoe... w
    sumie jedna długa komenda... i logi być powinny.

  • 7. Data: 2014-09-01 14:32:59
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 01/09/2014 11:49, J.F. wrote:

    > Czy ktos sie orientuje jak wyglada jakis protokol nawiazywania polaczen
    > przez neostrade ?

    Sprawdz czy nie jest to związane z TR-069

    c.

  • 8. Data: 2014-09-01 14:53:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Sep 2014 12:49:35 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No to juz zamawiam nowego fryca, ale cos mnie tknelo.
    > Wlaczylem i wylaczylem jeszcze pare razy - zaskoczylo.
    > Po ponownym wylaczeniu na dluzej powtorka z rozrywki.

    Może trochę nie na temat, ale taka ciekawostka: kilka lat temu miałem
    taką sytuację, że telefon na lini z neo nie działał (nie było
    sygnału) , neo natomiast bez zarzutu chodziła. Po pół roku zgłosiłem
    ten problem z telefonem. Chodzili, szukali. W końcu oznajmili, że u
    mnie w mieszkaniu mam zwarcie, w co wątpiłem bo przeciež neo chodzi.
    Uparty monter rozkręcił gniazdo tel i okazało się że w gniezdzie był
    luźny wkręt, który zwierał linie. Pogadałem później trochę z
    monterem, mówił że neo jest bardzo odporne i pójdzie na zwarciu a
    nawet na jednym drucie tylko....

    --
    Marek

  • 9. Data: 2014-09-01 14:59:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > luźny wkręt, który zwierał linie. Pogadałem później trochę z
    > monterem, mówił że neo jest bardzo odporne i pójdzie na zwarciu a

    Nawet bez drutu pójdzie. Znajomi mieli dwie linie telefoniczne, potem
    jedną zlikwidowali. Neostrada była na tej, co została. W gniazdku od
    tej drugiej było oczywiście głucho, ale modem ADSL działał -- przesłuchy
    między kablami wystarczyły.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2014-09-01 15:00:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >luźny wkręt, który zwierał linie. Pogadałem później trochę z
    >monterem, mówił że neo jest bardzo odporne i pójdzie na zwarciu a

    No, 2MHz to siega, sygnal owszem radiowy, ale zeby zwarcie nie
    pomoglo ?

    Az mam ochote podlaczyc patchworka i zobaczyc :-)

    J.