    From: "ZeN" <z...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: komórkowy spam
    Date: Tue, 18 Aug 2009 11:48:53 +0200

    Posiadam numer abonamentowy (ZASTRZEŻONY). Wszystkie możliwe zgody u swojego
    operatora na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych mam
    wyłączone. Jednak przychodzą do mnie smsy z numeru 73103 z informacjami o
    jakichś bzdurnych konkursach.
    np.:
    "Wszystkie numery z koncowka *xyz moga dzis do 24:00 zagrac o 107 PEUGEOTY i
    ACER laptopy. Nie zmarnuj tej szansy! Wyslij GRA na 73103 /3,66zVAT/
    wap.7sms.pl"

    (*xyz to końcówka mojego numeru) tego zignorowałem, ale są kolejne i
    bardziej wkurzające od jakieś Janiny z komisji konkursowej (oczywiście też z
    numeru premium) że sprawdzili numer i mam szansę na wygranie, ale nie
    dokonałem rejestracji. Czy oni muszą z ludzi robić idiotów ?!
    Domniemywam, że smsy są wysyłane na na wszystkie numery z odpowiednią
    końcówką numeru. Nie chodzi tu więc o numery które w jakikolwiek sposób
    mogły się znaleźć w bazie numerów zarejestrowanych "przypadkiem" podczas
    dokonywania jakichś płatności premium.

    Według przepisów polskiego prawa: art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18.07.2002 r.
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną stanowi, iż zakazane jest
    przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego
    odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
    Nie przypominam sobie, żebym komukolwiek udzielał takiej zgody.

    Jak można "dokopać" takiej firmie łamiącej prawo. Może ktoś już tego
    próbował...?
    Podejrzewam, że nie jestem sam, więc może jakiś pozew zbiorowy do Rzecznika
    Praw Konsumenta?

    ZeN