  • 1. Data: 2009-08-18 09:48:53
    Temat: komórkowy spam
    Od: "ZeN" <z...@n...pl>

    Posiadam numer abonamentowy (ZASTRZEŻONY). Wszystkie możliwe zgody u swojego
    operatora na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych mam
    wyłączone. Jednak przychodzą do mnie smsy z numeru 73103 z informacjami o
    jakichś bzdurnych konkursach.
    np.:
    "Wszystkie numery z koncowka *xyz moga dzis do 24:00 zagrac o 107 PEUGEOTY i
    ACER laptopy. Nie zmarnuj tej szansy! Wyslij GRA na 73103 /3,66zVAT/
    wap.7sms.pl"

    (*xyz to końcówka mojego numeru) tego zignorowałem, ale są kolejne i
    bardziej wkurzające od jakieś Janiny z komisji konkursowej (oczywiście też z
    numeru premium) że sprawdzili numer i mam szansę na wygranie, ale nie
    dokonałem rejestracji. Czy oni muszą z ludzi robić idiotów ?!
    Domniemywam, że smsy są wysyłane na na wszystkie numery z odpowiednią
    końcówką numeru. Nie chodzi tu więc o numery które w jakikolwiek sposób
    mogły się znaleźć w bazie numerów zarejestrowanych "przypadkiem" podczas
    dokonywania jakichś płatności premium.

    Według przepisów polskiego prawa: art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18.07.2002 r.
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną stanowi, iż zakazane jest
    przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego
    odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
    Nie przypominam sobie, żebym komukolwiek udzielał takiej zgody.

    Jak można "dokopać" takiej firmie łamiącej prawo. Może ktoś już tego
    próbował...?
    Podejrzewam, że nie jestem sam, więc może jakiś pozew zbiorowy do Rzecznika
    Praw Konsumenta?

    ZeN

  • 2. Data: 2009-08-18 10:17:17
    Temat: Re: komórkowy spam
    Od: "Wincynty" <w...@g...pl>

    Użytkownik "ZeN" <z...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > próbował...?
    > Podejrzewam, że nie jestem sam, więc może jakiś pozew zbiorowy do

    wszystkiego to nie masz wyłączonego raczej... jest jeszcze coś takiego jak
    wyłączenie smsów ze wszystkich numerów premium - i to załatwia sprawę.

  • 3. Data: 2009-08-18 13:06:51
    Od: "ZeN" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Wincynty" napisał w wiadomości

    > wszystkiego to nie masz wyłączonego raczej... jest jeszcze coś takiego jak
    > wyłączenie smsów ze wszystkich numerów premium - i to załatwia sprawę.

    hehe, a który operator daje taką możliwość?
    Mój się upiera że blokada wszystkich jest niewykonalna...

  • 4. Data: 2009-08-18 13:23:02
    Od: "Wincynty" <w...@g...pl>

    > Użytkownik "Wincynty" napisał w wiadomości

    > hehe, a który operator daje taką możliwość?
    > Mój się upiera że blokada wszystkich jest niewykonalna...
    orange

  • 5. Data: 2009-08-18 14:38:25
    Od: bartekk <k...@g...com>

    Wincynty pisze:
    > orange

    A to jak niby? Ja przeszedłem do Play z Orange prawie pól roku temu, a
    te debile dalej mnie spamują swoimi programami profit.

  • 6. Data: 2009-08-18 14:56:44
    Od: swistak85 <s...@g...com>

    On 18 Sie, 11:48, "ZeN" <z...@n...pl> wrote:
> [...]
    > próbował...?
    > Podejrzewam, że nie jestem sam, więc może jakiś pozew zbiorowy do Rzecznika

    Ja wczoraj właśnie dostałem tego SMS z końcówką i znalazłem na stronie
    wap.7sms.pl regulamin nie wiem czy to od nich ale w regulaminie był
    adres e-mail do reklamacji względem konkursu i napisałem do nich e-
    mail z zapytaniem skąd maja mój numer i że nie życzę sobie smsów od
    nich ale jeszcze nie odpowiedzieli a dziś przyszedł ten od "Janiny"
    Jak dostałem sms od innej firmy wysłałem do nich takiego samego e-
    maila i na drugi dzień mi odpisali że przepraszają i więcej nie wyślą
    a numer maja bo kiedyś tam wysłałem sms premium do jakiegoś konkursu

  • 7. Data: 2009-08-18 16:00:04
    Od: Marcin <m...@o...eu>

    > hehe, a który operator daje taką możliwość?
    > Mój się upiera że blokada wszystkich jest niewykonalna...

    Nie wiem jak u innych, ale w Plusie jest taka usługa, można ją sobie za
    darmo włączyć samemu przez ebok. Wiem, bo włączyłem na wszystkich numerach
    i jest skuteczna.
    --
    http://www.anglista.edu.pl
    http://marcin.anglista.edu.pl

  • 8. Data: 2009-08-18 16:53:02
    Od: "ZeN" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak u innych, ale w Plusie jest taka usługa, można ją sobie za
    > darmo włączyć samemu przez ebok. Wiem, bo włączyłem na wszystkich numerach
    > i jest skuteczna.

    no cóż, trochę późno się zreflektowali, to był mój główny temat reklamacji
    zanim się z nimi rozstałem... najwidoczniej takich jak ja było więcej skoro
    to wprowadzili... może w końcu Play też do tego dorośnie.
    Póki co, zainstalowałem "sms spam manager" pod symbiana...

  • 9. Data: 2009-08-18 16:59:39
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    ZeN pisze:

    > Jak można "dokopać" takiej firmie łamiącej prawo. Może ktoś już tego
    > próbował...?
    > Podejrzewam, że nie jestem sam, więc może jakiś pozew zbiorowy do
    > Rzecznika Praw Konsumenta?
    ja próbowałem i to nie jest zbiorowy interes. nie i koniec. musiałbyś
    udowodnić ze jest to zbiorowy - i wtedy COS zrobią.
    narazie chce oddać sprawę na policję, ale sęk w tym ze oni mogą zarządać
    ukarania, a nie ochronić odbiorców spamu.
    Mimo to chyba zgłoszę problem na policje. narazie mam 8 rządań na
    papierze ( potwierdzonych) i 3 symboliczne "zadośćuczynienia" polubowne
    - dalej nie skutkuje.

    ToMasz

  • 10. Data: 2009-08-18 17:00:18
    Od: "Wincynty" <w...@g...pl>

    Użytkownik "bartekk" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > A to jak niby? Ja przeszedłem do Play z Orange prawie pól roku temu, a te
    > debile dalej mnie spamują swoimi programami profit.

    trzeba włączyć taką usługę jak blokada premium i masz spokój z cąłym
    spamem - tyle że jako user orange a nie play :P