  • 1. Data: 2011-05-22 21:27:00
    Temat: konwersja TTL na LVTTL
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Witam
    wymiękłem bo .. zrobiłem na 74HC14 i nie chce pracować , pada mi kość . Nie
    mam pojęcia dlaczego . Zasilanie 5 V , obniżenie napięcia RX na 3,3V
    dzielniku powinno chodzić . Może ktoś ma sprawdzony schemat na jakiejś
    ogólno dostępnej kości smd . Bedze wdzięczny za pomoc
    M.S

  • 2. Data: 2011-05-23 10:01:12
    Temat: Re: konwersja TTL na LVTTL
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > dzielniku powinno chodzić . Może ktoś ma sprawdzony schemat na jakiejś
    > ogólno dostępnej kości smd . Bedze wdzięczny za pomoc

    Witam,

    Przeczytaj to co napisałeś i napisz jeszcze raz.
    Nie zaszkodziło by również narysować to co zrobiłeś.

    Konwersja TTL - > LVTTL nie jest tematem nad którym można dyskutować.
    No ale jeżeli nalegasz....

    Adam Górski

  • 3. Data: 2011-05-23 10:52:03
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Marek S" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzielniku powinno chodzić . Może ktoś ma sprawdzony schemat na jakiejś
    > ogólno dostępnej kości smd . Bedze wdzięczny za pomoc

    A te zasilanie to nie powinno być do 3V3 podpięte? Ogólnie to tego typu
    konwertery działają na zasadzie, że na wejściu tolerują napicie wyższe niż
    zasilania, a na wyjścia dają to co masz na Vcc.

  • 4. Data: 2011-05-23 15:08:45
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    To proste i chyba poprawne rozwiązanie wg. tego linku
    http://obrazki.elektroda.net/27_1251462124.jpg dlaczego nie pracuje nie wiem
    . Nie mam koncepcji dlaczego scalaki padają i nie mam odpowiedzi z terminala
    . Może jakaś inna kość ?
    Marek S

  • 5. Data: 2011-05-23 15:33:31
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > . Nie mam koncepcji dlaczego scalaki padają i nie mam odpowiedzi z terminala

    Co to jest IC1 ?

    Adam

  • 6. Data: 2011-05-23 15:39:09
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    Jeżeli pada 74ac14 to sprawdź czy na pewno jest TTL-RS, a może jednak
    normalny RS ( +/- 12V)

    Sprawdź !!

    Adam

  • 7. Data: 2011-05-23 17:33:48
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > http://obrazki.elektroda.net/27_1251462124.jpg dlaczego nie pracuje nie
    > wiem . Nie mam koncepcji dlaczego scalaki padają i nie mam odpowiedzi z

    Pisz pod cytatami, bo się robi nieczytelny bełkot, no i jakoś jaśniej, jeśli
    łaska.
    Trudno ustalić z tego co napisałeś:
    - nigdy jeszcze nie zadziałało, a każda próba uruchomienia powoduje pad
    scalaka
    - działa i pada po jakimś czasie (tydzień/miesiąc)
    - działa i pada po paru sekundach/minutach
    - no i nie ma pewności który scalak pada.
    Przydało by się też wiedzieć, czy to z czym ten układ się komunikuje jest:
    - na tej samej płytce
    - ..... masa wariantów pośrednich
    - urządzeniem w sąsiednim budynku zasilonym (całym budynku) z innego
    transformatora energetycznego.

    Nikt nie ma czasu na opisywanie możliwych przyczyn dla każdego przypadku -
    odpowiem na "dlaczego nie pracuje nie wiem".
    Według:
    http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/cd74hc14.pdf
    typ HC14 (ten wybrałeś) zasilony z 5V wymaga 3,5V (3,15*5/4,5) aby mieć
    pewność, że zawsze uzna, że na wejściu jest 1-ka no i tego mu scalak
    zasilony z 3V3 nie da.
    P.G.

  • 8. Data: 2011-05-23 17:51:05
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    OK zmieniłem koncepcje, zrobię na tranzystorach i zener 3,3V musi działać .
    A dlaczego dwie kości padły to tylko one wiedzą )) . Dzięki za pomoc ..
    Marek S

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4dda9a8e$1@news.home.net.pl...

  • 9. Data: 2011-05-23 19:10:20
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.05.23 19:51, Marek S pisze:
    > OK zmieniłem koncepcje, zrobię na tranzystorach i zener 3,3V musi działać .
    > A dlaczego dwie kości padły to tylko one wiedzą )) . Dzięki za pomoc ..
    > Marek S

    Jakbyś pisał jaśniej, to byś też się dowiedział ;)... ale jak uważasz :)...

    Konop

  • 10. Data: 2011-05-24 21:43:48
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    OK postaram sie jaśniej . Zrobiłem układ jak z tego schematu . Polutowałem i
    kość nie pracuje tzn. . nie ma stanów na wejściu i wyjściu , zmieniłem kość
    i to samo . Zasilanie jest masa i 5 V kości a modułu BT 3,3 V . Nie wiem
    dlaczego to nie pracuje . nawet bez modułu po zwarciu wyjsia i wejścia
    powinno być echo w terminalu , oczywiście nie ma .
    Marek S