  • 21. Data: 2024-01-30 18:10:09
    Temat: Re: kto szkodowy?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2024 o 08:14, J.F pisze:

    > A ja kojarze, ze taki przepis widziałem, ale nie bylo to w PoRD.
    >
    > Ale jesli jest tabliczka - to moze własnie obowiązująca?
    > Rozporządzenie wszystkich tabliczek nie wymienia.

    Ale chyba nie może mieć charakteru rozszarzającego. Coś w stylu że jak
    nie rozumiesz dopisku to zastosowanie się do samego znaku bez dopisku
    nie spowoduje że złamiesz przepisu. Czyli jakby dopiski były po chińsku
    to dalej by się nic nie stało jak się po prostu zastosuje do samego znaku.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2024-01-30 18:12:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2024 o 16:56, nadir pisze:

    > Nie tylko PoRD obowiązuje w obiegu społecznym.
    > Na prywatnym parkingu można sobie ustanowić dowolne zakazy i nakazy.

    Tu znalezłem coneco:

    https://moto.pl/MotoPL/7,88389,27704620,zakaz-parkow
    ania-tylem-do-budynku-czy-trzeba-sie-sluchac-dziwnyc
    h.html

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2024-01-30 18:16:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2024 o 08:20, J.F pisze:

    > Chyba jest ... właczający sie do ruchu ma ustąpić pierwszeństwa
    > uczestnikom ruchu.
    > Cofający ma ustapic pierwszenstwa uczestnikom ruchu.

    Też nie:

    "przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi
    ruchu i zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:
    a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia
    bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia,
    b) upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie
    trudności w osobistym upewnieniu się kierujący jest obowiązany
    zapewnić sobie pomoc innej osoby"

    Innemu _pojazdowi_ lub uczestnikowi ruchu, więc ustawa nie wymaga żeby
    pojazd był w ruchu:P

    Wychodzi na to że istotne będzie kto w kogo przyjebał:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2024-02-02 17:19:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 29 Jan 2024 18:25:33 GMT, w <X...@1...0.0.1>, PiteR
    <e...@f...pl> napisał(-a):

    > A skręcał w posesję w droge (podobno wewnętrzną) z trylinki.
    > B zapierdalał płynnie, szybko i bezpiecznie, podjął wyprzedzanie.
    > A spojrzał w lewe lusterko (van), potem spojrzał na jadących z
    > przeciwka i lewym przednim rogiem wgniótł przedni słupek prawych drzwi
    > B.

    Winny A.
    Bo na podwójną ciągłą na trylince raczej nie ma co liczyć.

  • 25. Data: 2024-02-02 17:19:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 29 Jan 2024 19:50:10 +0100, w <up8s13$qn4$1$Shrek@news.chmurka.net>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > To ja mam pytanie. Strefa zamieszkania, zakaz parkowania przodem do
    > budynku, ulica jednokierunkowa. Żeby wyjechać trzeba wycofać z miejsca
    > parkingowego. A tu całkiem żwawo, na wstecznym pod prąd zapierdala sobie
    > jakiś gość.

    Ty, bo "włączasz się" :)

  • 26. Data: 2024-02-05 23:22:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:re5qri181lg2hp5aagmq4o8509vr71t2ac@4ax.com>
    user r...@k...pl pisze tak:

    > Mon, 29 Jan 2024 18:25:33 GMT, w
    > <X...@1...0.0.1>, PiteR <e...@f...pl>

    > Winny A.
    > Bo na podwójną ciągłą na trylince raczej nie ma co liczyć.

    Nie skręcał z trylinki tylko z asfaltu w posesję z drogą z trylinki.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy