  • 1. Data: 2024-02-02 04:09:52
    Temat: psychoza diesli
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na czym polega psychoza osobowych diesli?

    atrakcje:

    - filry czastek stałych
    - turbo
    - możliwość rozbiegnięcia
    - świece żarowe + zima
    - wtryskiwacze
    - długo się nagrzewa (a nowoczesny czasem nigdy)

    Trzeba być zdrowo jebniętym żeby kupić diesla
    a pomimo to nie jest stosunek benzyna 98% diesel 2%

    Jedyny sensowny argument, że łatwiej kraść ropę.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 2. Data: 2024-02-02 08:25:46
    Temat: Re: psychoza diesli
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-02-02 o 04:09, PiteR pisze:
> [...]
    >

    > Trzeba być zdrowo jebniętym żeby kupić diesla
    > a pomimo to nie jest stosunek benzyna 98% diesel 2%
    >
    > Jedyny sensowny argument, że łatwiej kraść ropę.

    A te benzyny konstruowane przez księgowych to się nie psują?

    Miałem dwa: JTD 1.9 Faktycznie nie do miasta ale za to D4D 75KM jak
    najbardziej Do miasta. kupiłbym jeszcze raz gdyby dziś takie robili ;-)

    Po prostu to fajnie jeździło

  • 3. Data: 2024-02-02 10:50:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 04:09 PiteR <e...@f...pl> pisze:

    > na czym polega psychoza osobowych diesli?
    >
    > atrakcje:
    >
    > - filry czastek stałych
    > - turbo
    > - możliwość rozbiegnięcia
    > - świece żarowe + zima
    > - wtryskiwacze
    > - długo się nagrzewa (a nowoczesny czasem nigdy)

    Mam już chyba 4 diesla od nowości, aktualnie dwie szt. kia - 1.7crd i 2.0
    crdi
    1,7 ma 260kkm nalatane, 2.0 - 210kkm przebiegu, oba od nowości u mnie, tak
    wiec znam ich historię :-)

    Nic z powyższej listy u mnie do tej pory nie stwarzało problemów, nie
    wymagało naprawy, wymiany czy serwisu.
    Przy którymś przeglądzie w okolicach 150kkm wymieniałem w obu
    profilaktycznie świece na nowe.
    Ogrzewanie to kwestia wyposażenia a nie silnika.
    W współczesnych czasach, w dieslach ogrzewanie wspomagane jest
    elektrycznie na wiele sposobów.
    W efekcie, mój 2.0 po 2-3km już grzeje.
    Za to mała beznzynka 1.2 w kia picanto w podobnych temp. na zewnątrz nie
    osiąga temp. roboczej.

    TG

  • 4. Data: 2024-02-02 10:55:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > tak wiec znam ich historię :-)
    >
    > Nic z powyższej listy u mnie do tej pory nie stwarzało problemów,

    Eeee bo za młode i zbyt zadbane.

    Gawiedź przez "diesla" rozumie kilkunastoletnie złomy, pościągane z
    zachodu, gdy tamci już nie chcieli jeździć, więc sprzedali, ponaprawiane
    sznurkiem i nigdy nie serwisowane prawidłowo.

  • 5. Data: 2024-02-02 11:13:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Za to mała beznzynka 1.2 w kia picanto w podobnych temp. na zewnątrz nie
    > osiąga temp. roboczej.

    Sprawdź termostat.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2024-02-02 11:40:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 11:13 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Sprawdź termostat.

    Jest na 200% dobry.
    Pisałem tu jakiś czas temu w jakich warunkach pogodowych i jezdnych to
    autko nie da rady się samo rozgrzać. Generalnie, przy niskiej zewnętrznej
    i mocno kapeluszniczej jeździe po drodze podmiejskiej.

    TG

  • 7. Data: 2024-02-02 12:56:38
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > autko nie da rady się samo rozgrzać. Generalnie, przy niskiej
    > zewnętrznej i mocno kapeluszniczej jeździe po drodze podmiejskiej.

    Mam KIA Carnival i też tak myślałem. Temp roboczą dostawał po 30km a
    podczas dużych mrozów w ogóle.
    Wymieniłem jednak 'sprawny' termostat na 'sprawny' i teraz 2km wystarczą
    :) Latem nie zwracałem uwagi na ten problem ale zimą stwierdziłem, że
    producent nie jest debilem i chociaż trochę ogrzewania kabiny by się
    przydało...tym bardziej, że kiedyś było OK :)

    Możesz to łatwo sprawdzić dotykając ręką "grubego węża" do chłodnicy.
    Jak jest ciepły poniżej 60C to wymień termostat.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2024-02-02 13:09:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 12:56 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Możesz to łatwo sprawdzić dotykając ręką "grubego węża" do chłodnicy.
    > Jak jest ciepły poniżej 60C to wymień termostat.

    Jak to mówią, nie ucz ojca dzieci robić :-).
    Termostat sprawny, TTTM.

    TG

  • 9. Data: 2024-02-02 13:13:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jak to mówią, nie ucz ojca dzieci robić :-).
    > Termostat sprawny, TTTM.

    To napiszę tak. Mam Mitsubishi Colt 1,2 benzyna i to gówno roboczą
    osiąga przy -10C w ciągu 5 minut :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2024-02-02 14:35:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 13:13 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > To napiszę tak. Mam Mitsubishi Colt 1,2 benzyna i to gówno roboczą
    > osiąga przy -10C w ciągu 5 minut :)

    Ile pali? - bo ten, u tego kierownika w okolicach 3L/100 :-)
    Liczę po wlanym paliwie.

    TG