  • 1. Data: 2024-01-23 10:15:43
    Temat: wiatrak
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    runął

    https://gloswielkopolski.pl/wiatrak-runal-na-ziemie-
    smigla-leza-porozrzucane-na-polu-w-korzkwach-pod-ple
    szewem-doszlo-do-awarii/ar/c1-18194737

    to nie jest takie głupie, żeby była minimalna odległość od zabudowań.

    J.

  • 2. Data: 2024-01-23 13:21:21
    Temat: Re: wiatrak
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/01/2024 10:15, J.F wrote:
    > to nie jest takie głupie, żeby była minimalna odległość od zabudowań.

    "[...]Śmigła leżą porozrzucane w promieniu kilku metrów[...]".

    Nie wiem, czy to przejezyczenie, czy faktycznie tak blisko siebie. Ze
    zdjęci wynika jednak, że spadł prawie w miejscu.

    Zdaje się, że przebąkują o 700m. To jakieś 50 za dużo w porównaniu z tym
    wypadkiem ;)

    PS. Jak się uszkodzi hamulec, to ponoć wiruje dość szybko, teoretycznie
    mogło by wyrwać łopatę i rzucić daleko. Były takie przypadki? Wszystkie
    które widziałem kończyły się na złamaniu, ale nie oderwaniu i rzucie.

  • 3. Data: 2024-01-24 12:19:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Jan 2024 13:21:21 +0100, heby wrote:

    > "[...]Śmigła leżą porozrzucane w promieniu kilku metrów[...]".
    >
    > Nie wiem, czy to przejezyczenie, czy faktycznie tak blisko siebie. Ze
    > zdjęci wynika jednak, że spadł prawie w miejscu.

    Te śmigła same w sobie są długie, ale nasada jednego faktycznie pare
    metrow.
    Ale wieża złamana, to górna część powinna sie pochylic na bok.
    Tymczasem gondola generatora jakby też niedaleko od podstawy.

    A gdzie dwie inne łopaty? drugą chyba widac, ale trzeciej nie.

    To pęknięcie wieży też ciekawe - bardzo równe, śruby pusciły,
    spaw, zmęczeniowo ?

> [...]
    > mogło by wyrwać łopatę i rzucić daleko. Były takie przypadki? Wszystkie
    > które widziałem kończyły się na złamaniu, ale nie oderwaniu i rzucie.

    Łopaty normalnie mają predkość rzedu 100km/h, to może kawałek
    poleciec.

    J.

  • 4. Data: 2024-01-24 13:47:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2024 o 12:19, J.F pisze:

    > Łopaty normalnie mają predkość rzedu 100km/h, to może kawałek
    > poleciec.

    Ile? Gdzieś Ty się ulungł? :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2024-01-24 13:55:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Łopaty normalnie mają predkość rzedu 100km/h, to może kawałek
    > poleciec.

    Znaczy samochód :-) E, nie to chyba samolot :-)

  • 6. Data: 2024-01-24 17:03:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 13:47:27 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Ile? Gdzieś Ty się ulungł? :D

    A co - 200, czy 30?

    J.

  • 7. Data: 2024-01-24 17:03:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 13:55:41 +0100, io wrote:

    > Znaczy samochód :-) E, nie to chyba samolot :-)

    Helikopter. Ale jak sie jedna łopata urwie, to juz samolot, a w
    zasadzie "latające skrzydło" :-)

    J.

  • 8. Data: 2024-01-24 17:34:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2024 o 17:03, J.F pisze:

    > A co - 200, czy 30?

    Robisz tak: www.google.pl i wpisujesz "prędkość końcówki śmigła wiatraka"

    i masz odpowiedź od razu. Potem dopiero piszesz na grupę, żeby nie wyjść
    na debila. Zrobiłeś odwrotnie :)

    Sądzę że pomyliłeś prędkość wiatru z prędkością śmigła :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2024-01-24 18:26:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-24 o 17:34, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > na debila. Zrobiłeś odwrotnie :)
    >
    > Sądzę że pomyliłeś prędkość wiatru z prędkością śmigła :]

    Należy wpisać w instrukcji użytkowania, że śmigło może oderwać się tylko
    przy ruchu w dół w ostatniej ćwiartce. Wtedy zawsze upadnie maksymalnie
    na odległość= wysokość wiatraka+długość śmigła. Urzędnicy poradzili by
    sobie z uregulowaniem tego :-)

  • 10. Data: 2024-01-24 19:37:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 17:34:35 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Robisz tak: www.google.pl i wpisujesz "prędkość końcówki śmigła wiatraka"
    >
    > i masz odpowiedź od razu. Potem dopiero piszesz na grupę, żeby nie wyjść
    > na debila. Zrobiłeś odwrotnie :)

    Ale o co chodzi, ze w jednym linku jest 500, a w drugim 288km/h?
    A w trzecim?

    > Sądzę że pomyliłeś prędkość wiatru z prędkością śmigła :]

    100km/h predkosci wiatru to juz niezly huragan, i wiatraki stają :-)

    Aczkolwiek do rekordĂłw jeszcze daleko :-)

    J.