  • 1. Data: 2013-11-12 22:45:19
    Temat: kupiłem telefon za 12 usd
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    kupiłem dziecku ( i tak zgubi) telefon (58 gram) za 12 usd w chinach.
    przyszedł...po miesiącu. na klawiszach ma normalne litery i "szlaczki"
    miejsce na 2 simy i microSD. działa fajnie, radio fm - tylko z
    kabelkiem, ekran kolorowy, aparat... 320x240 ( to się nazywa 2 mega
    pixele) latarka. menue - porąbane. ustawienia BT w terminarzu, trzeba
    zgadywać jaki klawisz odpowiada za funkcje wyświetlane na ekranie,
    głośność klawiszami # i *. Brak wibratora. Ogólnie... telefon za 12 usd.
    Ciekawe czy przeżyje chociaż rok.

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2013-11-12 23:30:37
    Temat: Re: kupiłem telefon za 12 usd
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-12 22:45, ToMasz pisze:
> [...]
    > zgadywać jaki klawisz odpowiada za funkcje wyświetlane na ekranie,
    > głośność klawiszami # i *. Brak wibratora. Ogólnie... telefon za 12 usd.

    To już bym wolał wydać 2x więcej i kupić coś taniego typu nokia.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-11-12 23:55:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 12 Nov 2013 22:45:19 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > zgadywać jaki klawisz odpowiada za funkcje wyświetlane na ekranie,
    > głośność klawiszami # i *. Brak wibratora. Ogólnie... telefon za 12 usd.

    Alcatel OT-217D latarkę i radio FM z RDS które gra bez kabelka (ewenement).
    I nie trzeba importować z Chin, choć cena podobna.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2013-11-13 06:57:37
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-11-12 22:45, ToMasz pisze:
    > kupiłem dziecku ( i tak zgubi) telefon (58 gram) za 12 usd w chinach.
    > Ciekawe czy przeżyje chociaż rok.

    Jak nie zgubi to pewnie przeżyje.
    Akurat nie znam i nie użytkuje tego aparatu, ale z racji bawienia się w
    krótkofalarstwo użytkuję Chińskie tanie ręczne radio już dwa lata i nie
    chce się zepsuć. A jakość wykonania, parametry i fonia nie odbiega od
    drogich wiodących marek.
    Chiny i ich produkty zmieniły się. To już nie te Chiny co 10-20 lat temu.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 5. Data: 2013-11-13 07:36:17
    Od: K <...@...c>

    W dniu 12-11-2013 22:45, ToMasz pisze:

    > Ciekawe czy przeżyje chociaż rok.
    >
    > Pozdrawiam
    > ToMasz

    kto telefon czy dziecko?
    osobiscie balbym sie, ze za ta kwote moze eksplodowac bateria ;]

  • 6. Data: 2013-11-13 07:36:19
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-13 06:57, Krzysztof 45 pisze:

> [...]
    > drogich wiodących marek.
    > Chiny i ich produkty zmieniły się. To już nie te Chiny co 10-20 lat temu.

    Zgoda, ale...
    Skoro już temat zdryfował na same zakupy w Chinach, to pozwalam sobie
    przekleić tutaj mój post z innej grupy nt. chińskiego TinyDeal:

    Chwaliłem (chyba tu) kiedyś dealextreme i ich procedurę reklamacyjną.
    Raz była to bezproblemowa wymiana towaru na nowy i zwrot kosztu wysyłki
    do nich, a ostatnio dostałem zwrot kasy (co prawda tylko jako customer
    credit, czyli do wydania u nich) zanim paczka z wadliwym towarem
    wyjechała z Polski.

    Niestety, nie jest to regułą u Chińczyków.

    Zdarzyło się mi też musieć coś reklamować w TinyDeal. Odesłałem jak
    prosili (koszt <20zł), po czym po 2 miesiącach zaproponowali, ze oddadzą
    30% kwoty, też jako "TD points". Chargeback PayPala też nie zadziała, bo
    po pierwsze za późno, a po drugie - towar jednak dostałem i im
    odesłałem. Mam tylko dowód wysyłki do TD. Niech się walą. (Nieduża kwota.)
    Serdecznie odradzam tę platformę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 7. Data: 2013-11-13 10:51:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" napisał w wiadomości

> [...]
    >drogich wiodących marek.
    >Chiny i ich produkty zmieniły się. To już nie te Chiny co 10-20 lat

    Polemizowalbym.
    Owszem, pewnie uzywasz chinskiej plyty glownej w komputerze, mozliwe
    ze chinskiego telefonu dobrej marki, ale ciagle mozna spotkac chinska
    tanioche, z zimnymi lutami, z kabelkami 0.05 mm.
    Czy np chinskie srubokrety 5 szt za 2 zl, zrobione z plastiku, bo
    nazwac tego stala to nie wypada.

    J.

  • 8. Data: 2013-11-13 15:56:24
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-11-13 07:36, sqlwiel pisze:

> [...]
    > po pierwsze za późno, a po drugie - towar jednak dostałem i im
    > odesłałem. Mam tylko dowód wysyłki do TD. Niech się walą. (Nieduża kwota.)

    Z reklamacjami to rożnie bywa. Trochę kupowałem w 409shop.com i nigdy
    nie miałem problemów bym musiał coś reklamować.

  • 9. Data: 2013-11-13 16:13:52
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-11-13 10:51, J.F pisze:

> [...]
    > komputerze, mozliwe ze chinskiego telefonu dobrej marki, ale ciagle
    > mozna spotkac chinska tanioche, z zimnymi lutami, z kabelkami 0.05

    Ja nie mówię o filiach znanych światowych marek.
    Mówię o Chińskim "oryginalnym" wyrobie elektronicznym.
    Np. to http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=109094
    Niczym nie ustępuje takim markom jak ICOM YAESU itp. Tylko że cena o
    wiele niższa.
    Kupiłem sklepie Chiński silnik do pontonu 10KM PARSUN. Jota w jotę
    zerznięta Yamaha.
    Dotarłem go idealnie i dwa lata nim śmigam i chodzi jak szwajcarski zegarek.
    Z reszta fuul tych silników jest na świecie i opinie maja bdb.
    Podejrzewam że w dzień klepią dla Yamahy a w nocy dla siebie ;)

    By być dobrze zrozumianym, nie jestem fanem Chińskich wyrobów, ale
    czasami sytuacja i rozsądek zmusza do takich decyzji zakupowych i przy
    tej okazji moje odczucia co do jakości.

    > Czy np chinskie srubokrety 5 szt za 2 zl, zrobione z plastiku, bo
    > nazwac tego stala to nie wypada.

    Widzisz, takie gówno to oni klepią na rynek europejski, bo to tu
    zejdzie. Sami tego gówna nie używają.

  • 10. Data: 2013-11-15 22:46:21
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Z reklamacjami to rożnie bywa. Trochę kupowałem w 409shop.com i nigdy nie
    > miałem problemów bym musiał coś reklamować.

    w chinach to tylko tanie rzeczy i wylacznie na aliexpress