  • 1. Data: 2013-11-13 10:54:47
    Temat: telefon dla seniora
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Ale nie emporia.

    Ma miec SMS, MMS, aparat, ale tez duze wyrazne litery, wygodna
    klawiature (numeryczna).
    Jest cos takiego ?
    Czy moze jakis dotykowiec ?

    J.

  • 2. Data: 2013-11-13 12:04:17
    Temat: Re: telefon dla seniora
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    J.F nabazgrał(a):

    > Ale nie emporia.
    > Ma miec SMS, MMS, aparat, ale tez duze wyrazne litery, wygodna klawiature
    > (numeryczna).
    > Jest cos takiego ?

    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=telefon
    +dla+seniora&search_scope=category-165

    > Czy moze jakis dotykowiec ?

    Ja chciałem dać rodzicom dotykowca ale oni wolą prywatnie mieć jakieś szroty
    Noki ..

  • 3. Data: 2013-11-13 19:59:49
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2013-11-13 10:54, J.F wrote:
    > Ale nie emporia.
    >
    > Ma miec SMS, MMS, aparat, ale tez duze wyrazne litery, wygodna
    > klawiature (numeryczna).
    > Jest cos takiego ?
    > Czy moze jakis dotykowiec ?

    Ja kupilem Alcatel OT 282.
    Calkiem przyjemny.
    Kupilem chyba za 120zl nowy.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 4. Data: 2013-11-14 23:27:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Ale nie emporia.
    >
    > Ma miec SMS, MMS, aparat, ale tez duze wyrazne litery, wygodna klawiature
    > (numeryczna).
    > Jest cos takiego ?
    > Czy moze jakis dotykowiec ?

    Poradzą sobie z tym wszystkim ?

    Po co właściwie ma być ta wygodna klawiatura numeryczna ? Może z tarczą
    jeszcze poszukaj :-)

    Się zastanawiam i nijak mi się nie widzi by to miało być priorytetem dla
    seniora. Widzi mi się, że prosta obsługa kontaktów jest tym co potrzebne,
    czyli klawisze do wybierania z tych kontaktów, wykorzystywanie zdjęć i tym
    podobne. Taka np funkcjonalność by telefon nie dzwonił po nocy i w ogóle
    jakiś mechanizm blokowania połączeń reklamowych. Stacja dokująca do łatwego
    ładowania nie tylko zresztą dla seniorów. W sumie największą wadą tego co
    widziałem jest, że te telefony nie mają systemu operacyjnego. Coś na jakimś
    otwartym systemie by się przydało. Jakby oczywiście taki system zaistniał
    :-) Wtedy synek mógłby pomóc mamie w przygotowaniu tych kontaktów. Nie wiem,
    może dotykowce są właśnie rozwiązaniem jak znajdzie się odpowiednie
    oprogramowanie. Zasadniczo te funkcjonalności są zupełnie typowe dla senorów
    i nieseniorów tylko dla seniorów muszą być manualnie łatwiej dostępne.
    Wydaje się że łatwiej niż tak jak już jest łatwo.

  • 5. Data: 2013-11-15 00:13:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Nov 2013 23:27:35 +0100, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>
    >
    > Poradzą sobie z tym wszystkim ?

    Poradza. Moze nie wszyscy, ale tym razem potrzebne.

    > Po co właściwie ma być ta wygodna klawiatura numeryczna ? Może z tarczą
    > jeszcze poszukaj :-)

    Do wygodnego pisania sms. Smiem twierdzic ze wygodniej niz na ekranie.
    Pelna klawiatura tekstowa mogla by byc, ale z duzymi klawiszami.

    > Się zastanawiam i nijak mi się nie widzi by to miało być priorytetem dla
    > seniora. Widzi mi się, że prosta obsługa kontaktów jest tym co potrzebne,

    Wszystkie maja prosta. Wyswietla sie liste i przewija :-)

    No nie, wiele przy tym utrudnia na rozne sposoby.
    No i literki musza byc duze.

    > czyli klawisze do wybierania z tych kontaktów,

    Szybki dostep ? Moze byc, byleby nie wyskakiwalo samo gdy nie trzeba.

    > Taka np funkcjonalność by telefon nie dzwonił po nocy

    Raczej nie dzwonia. A pilny dostep w nocy moze byc potrzebny.

    > i w ogóle jakiś mechanizm blokowania połączeń reklamowych.

    U operatora. Ale przychodzacych rozmow nie zablokujesz.

    > Stacja dokująca do łatwego ładowania nie tylko zresztą dla seniorów.

    Z wtyczkami jeszcze sobie radza.

    > W sumie największą wadą tego co
    > widziałem jest, że te telefony nie mają systemu operacyjnego. Coś na jakimś
    > otwartym systemie by się przydało.

    Ale po co - klientowi niepotrzebne, a telefon sie staje za bardzo
    skomplikowany w obsludze.

    > Wtedy synek mógłby pomóc mamie w przygotowaniu tych kontaktów.

    Zdalna obsluga ? no, jest to ciekawy pomysl.
    Jest cos takiego ?

    J.

  • 6. Data: 2013-11-15 00:52:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Poradza. Moze nie wszyscy, ale tym razem potrzebne.

    > Do wygodnego pisania sms. Smiem twierdzic ze wygodniej niz na ekranie.
    > Pelna klawiatura tekstowa mogla by byc, ale z duzymi klawiszami.

    No ale ... po co pisać te sms :-) Telefon jest do rozmawiania.

    > Wszystkie maja prosta. Wyswietla sie liste i przewija :-)

    A ja mówię, że nie mają ? Ale jak klawiatura składa się głównie z cyfr to
    się zastanawiam czy nie powinny tam być inne klawisze. Poza tym jakoś trzeba
    jeszcze te kontakty zbudować. Moi seniorzy nie umieją.

    > No nie, wiele przy tym utrudnia na rozne sposoby.
    > No i literki musza byc duze.

    Jakie literki ?! Zdjęcia !

    > Szybki dostep ? Moze byc, byleby nie wyskakiwalo samo gdy nie trzeba.

    Ja nie widzę sensu w klawiszach do wpisywania cyferek jak seniorzy tego nie
    potrzebują. Skoro potrzebują przesuwania po liście to to by musiało być
    największe.

    > Raczej nie dzwonia. A pilny dostep w nocy moze byc potrzebny.

    Może dla rodziny. Generalnie noc jest do spania.

    > U operatora. Ale przychodzacych rozmow nie zablokujesz.

    Po prostu nie musisz ich odbierać. Tylko niech to telefon nie odbiera a nie
    Ty. Telefon dla rodziny jest.

    > Z wtyczkami jeszcze sobie radza.

    Tak sobie radzą, że stacjonarne jakoś wtyczek nie mają.

    > Ale po co - klientowi niepotrzebne, a telefon sie staje za bardzo
    > skomplikowany w obsludze.

    Po to, by sobie wgrać proste oprogramowanie, by nie był skomplikowany tylko
    prosty. Niczego innego raczej nie potrzeba w tych dotykowcach. Jak wywalisz
    zbyt skomplikowane aplikacje i załadujesz prostsze to możesz dostać
    dokładnie to, co chcesz. Tylko jeszcze musiałbyś takie aplikacje znaleźć i
    umieć wywalić wszystkie systemowe.

    > Zdalna obsluga ? no, jest to ciekawy pomysl.
    > Jest cos takiego ?

    Zdalna sobie może być. Taka jak w Windows, ale kontakty i różne takie
    synchronizują się bez zdalnej. Ja już pisałem, że jak chodzi o komunikację
    to prędzej czy później telefony przejdą w komunikatory.

  • 7. Data: 2013-11-15 19:34:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No ale ... po co pisać te sms :-) Telefon jest do rozmawiania.

    Moze i jest, ale widac nie wszyscy seniorzy o tym wiedza :-)

> [...]
    >cyfr to się zastanawiam czy nie powinny tam być inne klawisze. Poza
    >tym jakoś trzeba jeszcze te kontakty zbudować. Moi seniorzy nie

    Jest to jakas koncepcja, ale wiesz - okularow nie zabralam i nie
    widze.

    Wiec lepiej jak sie powie "2 - ja, 3 - pogotowie".

    >Ja nie widzę sensu w klawiszach do wpisywania cyferek jak seniorzy
    >tego nie potrzebują.

    Sa duze, wygodne, pewne, no i czasem trzeba wpisac nr z ogloszenia.

    >Może dla rodziny. Generalnie noc jest do spania.

    No wiec na razie jeszcze w spaniu nikt nie przeszkadza, wiec blokowac
    nie trzeba.

    >Po prostu nie musisz ich odbierać. Tylko niech to telefon nie odbiera
    >a nie Ty. Telefon dla rodziny jest.

    A potem ci sie telefon zepsuje i nie bedziesz mogl przekazac "jestem
    pod numerem ..."

    >Tak sobie radzą, że stacjonarne jakoś wtyczek nie mają.

    Sobie radza.
    Choc faktycznie - uUSB male, ma dwie strony, trudno to wsadzic

    >Po to, by sobie wgrać proste oprogramowanie, by nie był skomplikowany
    >tylko prosty.

    Proste oprogramowanie zawiedzie i zostanie trudny w obsludze smartfon.
    A przeciez proste telefony maja proste oprogramowanie od razu
    wbudowane :-)

    J.

  • 8. Data: 2013-11-15 21:42:34
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj J.F, 15 lis 2013 w
    news:5286693b$0$2148$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Jest to jakas koncepcja, ale wiesz - okularow nie zabralam i nie
    > widze.
    >
    > Wiec lepiej jak sie powie "2 - ja, 3 - pogotowie".

    Temat mnie trochę interesuje. A wybieranie głosowe? Zdaje się, że bywa w
    najprostszych telefonach, tylko jak działa? Ja się spotkałem z tym, że
    działa tylko przez podłączony na kablu mikrofon. Może są jakieś inne
    patenty typu - wciśnij klawisz i powiedz słowo?

  • 9. Data: 2013-11-15 21:47:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-15 21:42, pueblo pisze:
> [...]
    > działa tylko przez podłączony na kablu mikrofon. Może są jakieś inne
    > patenty typu - wciśnij klawisz i powiedz słowo?

    Są lepsze - tagi NFC. Robisz gazetkę z dużymi zdjęciami/ikonami
    rodziny/usług etc. Niedowidzący J.F. coś dużego jednak rozpozna
    i wystarczy by przyłożył telefon do tego co widzi - reszta zadziała
    automatycznie :P

  • 10. Data: 2013-11-15 23:50:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2013 10:54:47 +0100, J.F napisał(a):

    > Ale nie emporia.

    Kup sobie porzadne okulary, nie bedziesz musial szukac smatfona z tarcza :)

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba