  • 1. Data: 2013-08-03 20:09:39
    Temat: lamerskie pytanie o predkosc
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    pisze do mnie kumpel, ze dorobił się nowego telefonu i sprawdził
    prędkość LTE w swojej okolicy i śle mi obrazek z appa ze speedtest.net
    a na nimi widać: ping 39ms / pobieranie: 29366 kbps / wysyłanie: 11284
    kbps. pytam się wiec ziomala, jaki internet sobie założył z takim
    uploadem? a on mi mówi, ze to z telefonu. jako, ze mieszkam w czarnej
    dziurze sygnału mojego providera, przy najbliższej okazji sprawdziłem
    swoje wyniki i bylo to mniej więcej:
    pobieranie: 16,3 Mbps / wysyłanie: 16,9 Mbps
    spytalem jeszcze paru innych osób i wyszło na to, ze mieli upload,
    czasem nawet na poziomie powyżej 20Mbps

    to ja sie teraz zapytam, po przeciętnemu użytkownikowi smarfona taki
    wysoki upload, a tym bardziej kiedy jest on wyższy od prędkości
    downloadu? pliki ćwiekowe do voice recognition, mapy, szukanie, świetnie
    śmigają nawet na 3G. jak często wrzuca się obrazki, czy wideo na jakieś
    portale społecznościowe i tez nie wymaga takich wysokich transferów i
    ludzie na 3G tez sobie z tym radzili, bez najmniejszych problemow.

    to ja na moim kablu, przy sprzyjających wiatrach osiągam niewiele ponad
    3Mbps i jestem w miarę szczęśliwy. wiec jeszcze raz zapytam, po kiego
    taki wysoki upload? <rs>

  • 2. Data: 2013-08-04 08:38:00
    Temat: Re: lamerskie pytanie o predkosc
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Aug 2013 14:09:39 -0400, rs napisał(a):
> [...]
    >
    > to ja sie teraz zapytam, po przeciętnemu użytkownikowi smarfona taki
    > wysoki upload, a tym bardziej kiedy jest on wyższy od prędkości

    Technologia pozwala, to daja ci wysoki. Maja ograniczyc ?

    A po co ... wysylasz waznego e-maila, wiele MB z zalacznikami,
    a on sie wysyla, wysyla, wysyla, przebierasz nozkami, spieszy ci sie,
    a on sie nadal wysyla..

    Zdjecia na fejsa trzeba wstawic, moze jakis serwerek postawic,
    moze kamere zainstalowac, a moze zdalnym komputerem zarzadzac, ktory
    jest po LTE dostepny.

    J.

  • 3. Data: 2013-08-04 17:43:36
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 8/4/2013 2:38 AM, J.F. wrote:

    > Technologia pozwala, to daja ci wysoki. Maja ograniczyc ?

    nie, ale nie moga zapewnic poprawnego serwisu w jednych rejonach, a
    napinaja sie na taki upload.

    > A po co ... wysylasz waznego e-maila, wiele MB z zalacznikami,
    > a on sie wysyla, wysyla, wysyla, przebierasz nozkami, spieszy ci sie,
    > a on sie nadal wysyla..

    skoro tak, to powiedz mi dlaczego ta sama firma nie pojdzie tak samo
    ludziom na reke i zwiekszy predkosci uploadu wlasnego typowego servisu
    ADSL z 640kbps do kilkunastu Mbps?

    > Zdjecia na fejsa trzeba wstawic, moze jakis serwerek postawic,
    > moze kamere zainstalowac, a moze zdalnym komputerem zarzadzac, ktory
    > jest po LTE dostepny.

    to moze chmury Googla, albo Amazona na telefonach juz stoja? <rs>

  • 4. Data: 2013-08-04 19:59:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Aug 2013 11:43:36 -0400, rs napisał(a):

    > nie, ale nie moga zapewnic poprawnego serwisu w jednych rejonach, a
    > napinaja sie na taki upload.

    Eee tam napinaja - kupuja nowoczesne urzadzenia i one taki transfer
    maja. Maja kupowac gorsze ?
    To zupelnie niezalezne od zasiegu.

    Fakt ze pewnie mogliby cos zoptymalizowac.

    > skoro tak, to powiedz mi dlaczego ta sama firma nie pojdzie tak samo
    > ludziom na reke i zwiekszy predkosci uploadu wlasnego typowego servisu
    > ADSL z 640kbps do kilkunastu Mbps?

    Bo sie nie da ?

    Cos tam by sie pewnie dalo, ale takie maja urzadzenia ... widac calemu
    swiatu tak wlasnie pasuje :-)

    > to moze chmury Googla, albo Amazona na telefonach juz stoja? <rs>

    Chmura ... to tak z definicji nie wiesz gdzie :-)

    Tym niemniej narzekania na upload zdarzalo mi sie slyszec, a tu taka
    niespodzianka ... o ile dobrze zmierzona.
    Koniec drutow ?

    J.

  • 5. Data: 2013-08-05 16:44:47
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 8/4/2013 1:59 PM, J.F. wrote:

    > Eee tam napinaja - kupuja nowoczesne urzadzenia i one taki transfer
    > maja. Maja kupowac gorsze ?
    > To zupelnie niezalezne od zasiegu.

    no wlasnie widac jak nie zalezy. przechodze kilka ulic i mam upload w
    klasie przecietnego servera komercyjnego, a u siebie w domu, czasami
    nawet SMSa wyslac nie moge.

    > Bo sie nie da ?

    jak sie nie da. a swiatlowodu do FiOSa nie da sie polozyc? i to robia,
    ale nadal podstawowa predkosc uploadu to chyba 2Mbps. wiec kudy do
    telefonowemu 20Mbps

    > Cos tam by sie pewnie dalo, ale takie maja urzadzenia ... widac calemu
    > swiatu tak wlasnie pasuje :-)

    ale tak naprawde, to dlaczego odpowiadasz. odpowiedz "no jest tak jak
    jest" nic nowego nie wnosi i nic nie wyjasnia.

    tak. od dzisiaj. <rs>