  • 11. Data: 2010-10-08 19:30:47
    Temat: Re: laptopy 17" tylko dla leworecznych?
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    W dniu 10-10-08 21:21, Grzegorz Krukowski pisze:
    > On Fri, 08 Oct 2010 20:39:56 +0200, Alias Awatar<b...@a...eml>
    > wrote:
    >
    > Myślę, że z tego prostego powodu, że przez większość czasu ręce
    > znajdują się nad częścią znakową a nie numeryczną. I tyle.

    To popatrz ile czasu podczas pracy z komputerem masz rece nad klawiaturą
    a ile nad gładzikem

    G.

  • 12. Data: 2010-10-08 19:35:18
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 08 Oct 2010 21:30:47 +0200, Alias Awatar <b...@a...eml>
    wrote:

    >To popatrz ile czasu podczas pracy z komputerem masz rece nad klawiaturą
    >a ile nad gładzikem
    >
    >G.
    Pi razy oko fifty/fifty. Zależy co robię.

    Dla ustalenia uwagi - jestem leworęczny a touchpada obsługuję obiema
    rękami.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 13. Data: 2010-10-08 19:38:45
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    W dniu 10-10-08 21:25, RadoslawF pisze:

    > Większość normalnych użytkowników komputera trzyma łapki nad
    > blokiem klawiszy literowych. Znany wyjątek to pracownicy
    > księgowości. Pracujesz w księgowości ?

    Wiekszość normalnych uzytkowników trzyma rece a w zasadzie reke nad
    gładzikem a nie nad klawiaturą.

    > Masz takie krótkie rączki że siedząc naprzeciwko środka ekranu
    > nie sięgasz do gładzika który jest kilka centymetrów w lewo ?

    Owszem sięgam tyle ze jest to nie wygodne.
    I by temu zaradzic sporo osob podczepia myszke do laptopa.

  • 14. Data: 2010-10-08 19:40:31
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Dlaczego producenci laptopów mają w nosie użytkowników i wciskają im na
    > siłe panoramy? ale chyba tylko ja zwracam na to uwagę...
    > :)

    Ja się podpisuję pod tym obiema rękami! Nawet na ekran kwadratowy bym
    chętnie się załapał! Albo... czy nie można by wymyślić jakiejś
    konstrukcji pracującej w poziomie i pionie?

    No i te błyszczące ekrany!
    --
    Grzexs

  • 15. Data: 2010-10-08 19:45:54
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Alias Awatar" <b...@a...eml> napisał w wiadomości

    > Chcesz powiedziec ze osoby leworeczne nie są w stanie napisać postów do
    > usentetu?

    Możesz jeszcze raz przeczytać moją odpowiedź?
    Maszynopisanie ma w dupie czy jest się lewo czy prawo ręcznym. Przejdź się
    raz na kurs maszynopisania i bedziesz wiedział, że palce obu rąk leżą na
    klawiszach. Każdy palec ma "przypisany" zakres liter które obejmuje itp.
    itd.. Jak tam dokładnie nie wgłebiałem się w to, ale mam obok osobe której
    mogę zgasić światło i napisze Ci bezbłędnie CV.

    Więc połóż palce na klawiszach zgodnie z tym:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pisanie_bezwzrokowe
    i gdzie teraz chcesz umieścić gładzik, aby nadgarstkiem nie tknąć go?

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2010-10-08 19:57:01
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    W dniu 10-10-08 21:45, Irokez pisze:

    > Więc połóż palce na klawiszach zgodnie z tym:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Pisanie_bezwzrokowe
    > i gdzie teraz chcesz umieścić gładzik, aby nadgarstkiem nie tknąć go?

    No czekaj, lewy palec, prawy o tu, tu dobrze jeszcze tylko ten mniejszy
    skurczybyk na swoje miejsce o już!
    Patrze, patrze i wiesz gdzie by gładzik nie lezał nie dotykam go
    nadgarstkiem.

    A.

  • 17. Data: 2010-10-08 20:08:59
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > No czekaj, lewy palec, prawy o tu, tu dobrze jeszcze tylko ten mniejszy
    > skurczybyk na swoje miejsce o już!
    > Patrze, patrze i wiesz gdzie by gładzik nie lezał nie dotykam go
    > nadgarstkiem.

    O, i super, znaczy że masz klawiaturę umieszczoną prawidłowo. Palce na
    klawiszach, nadgarstki lekko nad powierchnią lapa
    To teraz spójrz - touchpad masz w takiej samej odległości od lewego jak i
    prawgo kciuka (przynajmniej tak przed chwilą sprawdzałem na swoim Dellu
    17,3). Więc... w czym problem? Taka sama odległość dla lewo- i prawo
    ręcznego.

    aa.. ekran jest przesuniety względem klawiatury, albo klawiatura nie
    centrycznie.
    Więc równie dobrze powinni klawiatury do blaszaków sprzedawać z numeryczną
    po lewej dla leworęcznych.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2010-10-08 20:14:23
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    W dniu 10-10-08 22:08, Irokez pisze:
    > Użytkownik "Alias Awatar" <b...@a...eml> napisał w wiadomości

    > O, i super, znaczy że masz klawiaturę umieszczoną prawidłowo. Palce na
    > klawiszach, nadgarstki lekko nad powierchnią lapa

    Nie zrozumielismy sie. Nawet jezeli gładzik przesunę tam gdzie powinien
    byc czyli w prawym dolnym rogu. nie dotykam go nadgarstiem

  • 19. Data: 2010-10-08 20:31:27
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Nie zrozumielismy sie. Nawet jezeli gładzik przesunę tam gdzie powinien
    > byc czyli w prawym dolnym rogu. nie dotykam go nadgarstiem

    Prawy róg? Ale wtedy leworęczny krzyżował by ręce.
    Dolny prawy róg sugeruje, że podstawowym elementem jest touchpad, a
    klawiatura przy okazji.
    Normalnie to cos piszesz, obniżasz ręke aby kursorem cos powiedzmy zaznaczyć
    i wracasz reką do góry.
    Klawiatura numeryczna nie jest brana praktycznie pod uwagę. Taki gadzet do
    kalkulatora i do wklepywania cyferek w tabelki. To już duzo częściej
    strzałek sie uzywa i klawiszy pgup/dn/home/end.

    Do przeglądania stron... no mógłby być gładzik po prawej.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2010-10-08 20:35:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.10.2010 20:39, Alias Awatar pisze:
    > Mam wrazenie ze producenci laptopów to abnegaci, którzy maja w nosie
    > wygode uzytkownika. Pytanie tylko czemu klientom to nie przeszkadza i
    > tylko ja zwracam na to uwagę?

    Klientom bardzo dużo rzeczy nie przeszkadza. Na przykład to,
    że tak duże komputery przenośne to maszyny dla nielicznych,
    w zasadzie przenośne stacje robocze do prezentowania wymaga-
    jących aplikacji. A ludzie to kupują do domów zamiast maszyn
    typu all-in-one, do tego właśnie przeznaczonych i nie mają-
    cych takich niedoróbek.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./