  • 21. Data: 2010-10-08 20:51:44
    Temat: Re: laptopy 17" tylko dla leworecznych?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-10-08 21:38, Użytkownik Alias Awatar napisał:

    > Wiekszość normalnych uzytkowników trzyma rece a w zasadzie reke nad
    > gładzikem a nie nad klawiaturą.

    Jesteś w błędzie, sporym i przy okazji udowadniasz że laptopa
    to widujesz w gazetach czy telewizji.
    Rękę nad gładzikiem trzyma ktoś kto uczy się dopiero
    obsługi komputera. Ktoś kto się już nauczył opiera
    nadgarstki o obudowę z obu stron gładzika pod klawiszami
    literowymi. Wyjątek to pracownicy księgowości i podobni
    którzy prawą łapką obklepują nagminnie klawiaturę cyfrową.
    Ale to nie znaczy że lewą muszą trzymać w miejscu gdzie
    jest gładzik.

    > Owszem sięgam tyle ze jest to nie wygodne.
    > I by temu zaradzic sporo osob podczepia myszke do laptopa.

    Korzystanie z gładzika w porównaniu z myszką jest mocno
    niewygodne i jeśli jest to tylko możliwe (pracujemy na stole
    a nie na kolanach) podpina się myszkę.
    Używanie lub nie myszy nie ma specjalnego wpływu na umieszczenie
    gładzika.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-10-08 21:08:06
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    W dniu 10-10-08 22:51, RadoslawF pisze:

    > Jesteś w błędzie, sporym i przy okazji udowadniasz że laptopa
    > to widujesz w gazetach czy telewizji.

    Pierwszego lapka
    Armada e500
    kupiłem w 2001 r
    i nigdy nie korzystałem z myszki
    Obecnie korzystam z gładzika z multitouch
    tyle ze w takich lapkach gładzik jest zawsze po środku :)
    Mozesz wierzyc albo nie ale praca na takim padzie jest o wiele
    przyjemniejsza niz poganianie myszy.
    No chyba ze mam cos do wyrzezbienia w PS ale tego sie raczej nie robi na
    lapku.
    A.

  • 23. Data: 2010-10-09 04:34:29
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-10-08 20:39, Alias Awatar pisze:
    > Witam
    > Dlaczego laptopy o matrycy wiekszej niz 15"
    > produkowne sa wyłacznie dla ludzi leworęcznych?
    > O ich dostosowaniu do wymagań osób leworęcznych uznaje położenie
    > gładzika, który zawsze znajduje sie po lewej stronie od
    > środka matrycy. Każda osoba praworeczna wolała by mieć gładzik

    Ha, nie tylko przy matrycy >15"!
    Spojrzałem właśnie podejrzliwym okiem na mojego netbooka, i również
    zauważyłem asymetrię. Aby upewnić się w moich domysłach wziąłem do ręki
    przymiar i pomierzyłem. Laptopik ma 264 mm szerokości, środek ekranu
    jest idealnie (w granicach błędu pomiaru) w osi symetrii, na 132
    milimetrze (licząc od lewej strony), natomiast środek taczpada jest, i
    tu uwaga, na 122 milimetrze!
    Spisek koreańskich mańkutów?

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 24. Data: 2010-10-09 06:07:49
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 08 Oct 2010 22:14:23 +0200, Alias Awatar napisał(a):

    > Nie zrozumielismy sie. Nawet jezeli gładzik przesunę tam gdzie powinien
    > byc czyli w prawym dolnym rogu. nie dotykam go nadgarstiem

    Za to ręka przesuwa się o paręnaście cm żebyś z niego skorzystał. 0
    ergonomii.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 25. Data: 2010-10-09 09:54:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-10-08 23:08, Użytkownik Alias Awatar napisał:

    > Pierwszego lapka
    > Armada e500
    > kupiłem w 2001 r
    > i nigdy nie korzystałem z myszki

    To może wcześniej nie miałeś stacjonarnego z myszką ?
    Bo innego wytłumaczenia nie widzę. :-)

> [...]
    > przyjemniejsza niz poganianie myszy.
    > No chyba ze mam cos do wyrzezbienia w PS ale tego sie raczej nie robi na

    Z multitouchem nie pracowałem, od normalnego gładzika mnie
    odrzuca i jak tylko jest możliwość przypinam myszkę.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-10-09 12:06:54
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    RadoslawF pisze:

    > Z multitouchem nie pracowałem, od normalnego gładzika mnie
    > odrzuca i jak tylko jest możliwość przypinam myszkę.

    jak działa multitouch? ja ze zdzwieniem stwierdziłem ze gdy położe 2
    palce na gładziku i rusze góra dół - to mam przewijanie. Ze zdziwieniem,
    bo używam linuksa. w windowsie - "z pudełka" nie było żadnych
    dodtakowych funkcjonalności, natomiast po zainstalowaniu sterowników
    jest tylko "przewijanie" przy prawej krawędzi gładzika. W instrukcji
    niema słowa o multitouch. pacjent: travelmate7520

    ToMasz

  • 27. Data: 2010-10-09 12:09:52
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Mich@l pisze:

> [...]
    > jest idealnie (w granicach błędu pomiaru) w osi symetrii, na 132
    > milimetrze (licząc od lewej strony), natomiast środek taczpada jest, i

    czy srodek gładzika jest pomiędzi literami G|H?

    ToMasz

  • 28. Data: 2010-10-10 21:24:36
    Temat: Re: laptopy 17
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    Od myszy jest syndrom nadgarstka niestety, od touchpada nie ma.

    -----

  • 29. Data: 2010-10-11 12:52:47
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-10-09 14:09, ToMasz pisze:

    > czy srodek gładzika jest pomiędzi literami G|H?

    Jest na wysokości H, blisko lewej krawędzi tego klawisza.

    PS. Wiem do czego zmierzasz, ale nie pozbawiaj ludzi przyjemności
    tropienia teorii spiskowych ;)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl