  • 31. Data: 2022-05-25 05:08:18
    Temat: Re: laser do betonu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-24, PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Jeśli czegoś google nie znajduje, to to nie istnieje :>

    Akurat pada mi ww. zwykła udarowa wiertarka i w sumie dobrze, że się ten
    wątek pojawił :) Upatrzyłem sobie GBH 220 (2J/2,3kg), która jest w
    przystępnej cenie i pewnie ją kupię. Ale mam też trochę sprzętu Boscha
    na 12V aku i przyznam, że ta linia mi się bardzo podoba i sprawdza do
    moich potrzeb rewelacyjnie. I tu widzę też taką bezprzewodową
    młoto-wiertarkę Uneo, która ma jedynie 0.5J. No i teraz nie wiem jak ją
    spozycjonować, bo jeśli te 0.5J to podobnie do standardowych udarówek,
    np to wydaje się być całkiem przydatne narzędzie, ale jeśli dużo niżej,
    no to już niekoniecznie.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2022-05-25 05:15:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-24, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Mon, 23 May 2022 11:59:02 +0200, J.F wrote:
    >
    > A propos:
    > samogwintujące wkrety do betonu Rawplug R-LX
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=caOS-V6RFbE
    >
    > Uzywal ktos tego?

    Ee, ale czy to aż taka rewelacja w porównaniu z kołkiem kotwiczącym w
    metalowej tulei? Dodatkowo wychodzi na to, że to dla niepotrafiących
    mierzyć wysokosci barierek :)

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2022-05-25 12:47:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 May 2022 03:15:38 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Ee, ale czy to aż taka rewelacja w porównaniu z kołkiem kotwiczącym w
    > metalowej tulei? Dodatkowo wychodzi na to, że to dla niepotrafiących
    > mierzyć wysokosci barierek :)

    Dla mnie rewelacja, bo pierwsze widze, zeby beton sie dalo nagwintowac
    :-)

    J.

  • 34. Data: 2022-05-25 14:38:16
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-05-25 o 12:47, J.F pisze:

    > Dla mnie rewelacja, bo pierwsze widze, zeby beton sie dalo nagwintowac
    > :-)
    >
    > J.

    Zaskoczyła mnie wytrzymałość śrub 10 na wyrywanie = 4,3 kN, przy 6cm
    długości gwintu w betonie.
    https://youtu.be/NTki4D35Jd8?t=91

    WM

  • 35. Data: 2022-05-25 15:15:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 25 maja 2022 o 14:38:34 UTC+2 WM napisał(a):

    > Zaskoczyła mnie wytrzymałość śrub 10 na wyrywanie = 4,3 kN, przy 6cm
    > długości gwintu w betonie.
    > https://youtu.be/NTki4D35Jd8?t=91
    >

    > WM
    Żeby było bardziej brązowo to jest tylko 430 kG. Przy barierce jak na filmie jest
    spore przełożenie. Jak zadziałać na górze siła na poziomie 200N to się śrubki wyrwia.
    Na mój gust takie odkręcenie i podłożenie dodatkowej blachy żeby wyprostować znacząco
    obniży wytrzymałość połączenia. Do żyrandola dobre.

  • 36. Data: 2022-05-25 16:03:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Akurat pada mi ww. zwykła udarowa wiertarka i w sumie dobrze, że się ten
    > wątek pojawił :) Upatrzyłem sobie GBH 220 (2J/2,3kg), która jest w
    > przystępnej cenie i pewnie ją kupię.

    Też polowałem na ten model ale wygrała cenowo PBH2100, zielona,
    cokolwiek miało by to znaczyć.

> [...]
    > spozycjonować, bo jeśli te 0.5J to podobnie do standardowych udarówek,
    > np to wydaje się być całkiem przydatne narzędzie, ale jeśli dużo niżej,

    Nie wiem jak się do tego odnieść, nie używam "standardowych" udarówek od
    dawna.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 37. Data: 2022-05-26 01:47:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-25, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Zaskoczyła mnie wytrzymałość śrub 10 na wyrywanie = 4,3 kN, przy 6cm
    > długości gwintu w betonie.
    > https://youtu.be/NTki4D35Jd8?t=91

    Nie jest to czasami wytrzymałość na ścinanie tych niedobitków gwintu,
    którymi się ta śruba posługuje?

    Nb. w 20s pan ładnie macha na boki tą wiertarką robiąc dziurę w suficie
    i też trzyma... ciekawe. A jaka jest funkcja tej częsci gwintu tuż przy
    łbie? Żeby się brzydko nie zaczynał?

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2022-05-26 12:32:13
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nb. w 20s pan ładnie macha na boki tą wiertarką robiąc dziurę w suficie
    > i też trzyma... ciekawe. A jaka jest funkcja tej częsci gwintu tuż przy

    Tam zrobiono stożkowe przejście na większą średnicę, by zmniejszyć luz
    tuż pod łbem.

    Jest tutaj dostępna broszura ULTRACUT 2019:
    https://www.fischerpolska.pl/pl-pl/serwis/materialy-
    informacyjne

    Stąd wiem, że do odpornych na drgania zastosowań, trzeba dokupić krążek
    wypełniający Ultracut FBS II A4.
    Ma on otwór i kanałek, który pozwala wypełnić szczelinę pomiędzy śrubą i
    otworem.
    Krążek nie jest tani, dlatego może o nim nie wspominają na początku, by
    klienta nie zestresować.

    Warto tym klejem utrudnić pracę złomiarzom, którzy ewentualnie połakomią
    się na barierkę przy budynku.

    WM

  • 39. Data: 2022-05-27 02:13:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-26, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > tuż pod łbem.
    > Jest tutaj dostępna broszura ULTRACUT 2019:

    Faktycznie, widać tam lepiej ten stożek. Ma sens.

    > Warto tym klejem utrudnić pracę złomiarzom, którzy ewentualnie połakomią
    > się na barierkę przy budynku.

    Złomiarzom jak złomiarzom. Zarobiłem klejem epoksydowym kotwy w
    suficie, żeby mi się kilkukilogramowy wiatrak na łeb czasem nie zwalił.
    Miałem po tym trochę radości przy demontarzu.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2022-05-31 08:52:56
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On 5/23/22 1:47 PM, alojzy nieborak wrote:

    > Ja wiercę na dwa razy, pierwszy raz mniejszą średnicą
    > poprawiam większą średnicą.
    >
    > Standardowy myk.
    > Wywierć w metalu otwór fi 30 wiertłem fi 30:)
    > Po się męczyć kiedy cywilizacja wynalazła:
    > https://toya24.pl/product-pol-10010479-WIERTLO-STOPN
    IOWE-6-38MM.html

    No to spróbuj tym wywiercić otwór w materiale grubszym niż 3-5 mm :)
    To jest wiertło do blachy i tak je używam.

    A co do betonowych stropów to dawno, dawno temu musiałem wywiercić kilka
    tysięcy otworów w garażach z betonowym stropem pod instalację.
    Wiąłem drewnianą tyczkę na której zamontowałem ruchome ramię, mniej
    więcej w 1/5 tego ramienia była oś.
    Na krótszym ramieniu zainstalowałem wiertarkę (profesjonalną) a do
    drugiego kawałek sznura z uchwytem.

    Po wyregulowaniu wysokości tego instrumentu i odbiciu sznurkiem
    malarskim linii na suficie, wystarczyło ciągnąć za sznur i bez wysiłku
    wiertarka robiła co swoje.
    Zaletą był też brak drabiny, bo cała operacja odbywała się z poziomu
    podłogi:)
    Ponieważ pracowałem w akordzie to moje zarobki skoczyły wielokrotnie w
    górę, co zadziwiło szefa firmy i gdzieś po roku zwolnił mnie razem z
    resztą grupy, i pewnie korzystał z mojego pomysły płacąc nowym
    pracownikom odpowiednio mniej:)
    Wyszło mi to na dobre bo pewna włoska firma zatrudniła mnie na etat na
    Wybrzeżu kości Słoniowej, gdzie pracę miałem bardziej ambitną i
    satysfakcjonującą, ale to już historia na inny wątek :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: