  • 1. Data: 2009-05-29 18:11:39
    Temat: mapy obrazkowe
    Od: Novendi <i...@n...pl>

    Witajcie,

    Czy mapy obrazkowe są nadal powszechnie stosowane?
    Nie jestem na bieżąco.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2009-05-30 08:43:07
    Temat: Re: mapy obrazkowe
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Novendi" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    > Czy mapy obrazkowe są nadal powszechnie stosowane?

    Raczej juz nie.
    Ze wzgledu na:
    - notoryczne naruszanie praw autorskich wlascicieli
    - rozpowszechnienie darmowego (w wiekszosci przypadkow) mechanizmu google
    maps

    odchodzi sie juz raczej od stosowania map w formie obrazkow. Ale nawet jesli
    komus jest to potrzebne (tzn. statyczny obrazek), to i google maps umozliwia
    taka forme wyswietlenia mapki (czyli bez interaktywnosci).

    Jedyna wada google maps - brak kompatybilnosci na razie z xhtml strict
    (strona z odpowiednim doctype+odpowiednim _serwowaniem_ zawartosci nie
    wyswietli poprawnie mapki - trzeba zastosowac wtedy obejscie w javascript
    polegajace na przepisaniu funkcji document.write).

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera

  • 3. Data: 2009-05-30 11:48:28
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Gabriel pisze:
> [...]
    > wyswietli poprawnie mapki - trzeba zastosowac wtedy obejscie w javascript
    > polegajace na przepisaniu funkcji document.write).

    Druga "jedyna" wada to otwieranie się podstrony z zastosowanym Google
    Maps API trwające zdecydowanie zbyt długo w stosunku do korzyści jakie
    daje umieszczenie interaktywnej mapki bezpośrednio na podstronie witrynki.

    --
    Radek N.

  • 4. Data: 2009-05-30 12:31:13
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Radek N." <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > API trwające zdecydowanie zbyt długo w stosunku do korzyści jakie daje
    > umieszczenie interaktywnej mapki bezpośrednio na podstronie witrynki.

    Trzecia "jedyna" wystepuje w sytuacji jak na W2xxx Serwer musisz cos w
    Internecie sprawdzic albo cos sciagnac i zanim powyswietlaja sie ostrzezenia
    o tych wszystkich JS'owych bajerach ciagnietych spoza domeny wywolania
    strony to ci sie wrzody o 0.2 mm powiekszaja.

    sz.

  • 5. Data: 2009-05-30 12:57:18
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

> [...]
    > Maps API trwające zdecydowanie zbyt długo w stosunku do korzyści jakie
    > daje umieszczenie interaktywnej mapki bezpośrednio na podstronie witrynki.

    Moze i niekiedy czas wgrywania nie jest najkrotszy, ale z drugiej strony ja
    wychodze z zalozenia, ze jesli ktos chce zobaczyc mapke, to znaczy ze
    zupelnie nie wie gdzie cos sie znajduje. No i wtedy nawet jakby mial czekac
    kilkanascie sekund na mapke, to poczeka.
    A dodatkowy plus czyli interaktywnosc, pozwala na lepsze zorientowanie sie w
    terenie:)

    Dla wchodzacych do dzialu kontakt po telefon, adres lub chcacych skorzystac
    z formularza kontaktowego, czas wgrywania mapki nie ma raczej zadnego
    znaczenia.

  • 6. Data: 2009-05-30 13:00:03
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:gvr9gf$j51$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > o tych wszystkich JS'owych bajerach ciagnietych spoza domeny wywolania
    > strony to ci sie wrzody o 0.2 mm powiekszaja.

    Nie mam W2k, wiec nie wiem, ale tak off-topicznie pytając - to czasem nie
    wina lamera administratora, ktory nie ustawil zezwolen na polaczenia z
    google maps??:)

    Bo chcialem zwrocic uwage, ze te ostrzezenia, to przeciez nie pochodza z
    google api, ale z systemu. A kto jak sobie system skonfiguruje, to juz jego
    sprawa.

    O ile zarzut Radka byl sluszny (ale do obalenia), to Twoj jest raczej
    chybiony:)

  • 7. Data: 2009-05-30 13:05:06
    Od: Grzesiek <f...@i...tld>

    Gabriel pisze:
    > Dla wchodzacych do dzialu kontakt po telefon, adres lub chcacych skorzystac
    > z formularza kontaktowego, czas wgrywania mapki nie ma raczej zadnego
    > znaczenia.

    A teraz zobacz ile Gmaps żre transferu. Dla korzystających z super
    tanich w naszym kraju połączeń GSM taka mapka to straszne marnotrawstwo.

  • 8. Data: 2009-05-30 13:28:39
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Grzesiek" <f...@i...tld> napisał w wiadomości
    > A teraz zobacz ile Gmaps żre transferu. Dla korzystających z super
    > tanich w naszym kraju połączeń GSM taka mapka to straszne marnotrawstwo.

    Przyznaje - narzut transferu jest duzo wiekszy, niz przy wczytywaniu mapy w
    formie pojedynczego pliku graficznego.
    Ale jak juz napisalem - mozna wygenerowac za pomoca google api obrazek
    nieruchomy. Transfer chyba duzo mniejszy (pisze chyba, bo kiedys w ramach
    testow robilem to dla siebie, ale nie zwracalem nigdy uwagi na transfer).

    Po drugie - osoba sporządzająca strone musi albo wykupic prawo do uzywania
    mapki na danej stronie, albo zrobic sama. Albo moze skorzystac z darmowego
    google maps. No i zazwyczaj z tych 3 opcji wybiera się opcję najtansza,
    czyli mechanizm googla. No bo przyznasz mi, ze za prawa do skorzystania z
    danego fragmentu mapki trzeba zaplacic. A sporządzić dobrą jest trudno
    (dobrą, w sensie czytelną - bo IMO mija sie z celem przedstawianie mapki
    nieczytelnej, od tylko dla samego posiadania mapki na stronie). Moim zdaniem
    jak juz sie ktos decyduje na umieszczenie mapki na stronie, to powinien dać
    ją jak najdokladniejszą, a nie nic nie mowiacy schemat.

    Zreszta co za problem w dziale kontakt podac dane teleadresowe + odnosnik do
    mapki otwieranej z uzyciem google maps. Ktos, komu wystarczą dane
    teleadresowe, nie pojdzie do google maps. A ktos, kto koniecznie chce znac
    trase - wejdzie chocby mapa miala wazyc duzo.

  • 9. Data: 2009-05-30 14:03:58
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Gabriel" <z...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Nie mam W2k, wiec nie wiem, ale tak off-topicznie pytając - to czasem nie
    > wina lamera administratora, ktory nie ustawil zezwolen na polaczenia z

    google maps, google stats , gogle cos-tam, inne statystyki, jakies serwisy
    reklamowe

    > Bo chcialem zwrocic uwage, ze te ostrzezenia, to przeciez nie pochodza z
    > google api, ale z systemu. A kto jak sobie system skonfiguruje, to juz
    > jego
    > sprawa.

    na moim komputerze moge sobie konfigurowac co i jak chce. Ale na serwerze
    moze sie zdazyc tak, ze jak ktoremus dostawcy (tych jakze niezbednych
    uslug...) odp..li, albo sie tylko omsknie to moze miec to wplyw na wiecej
    niz komputer, ktory jakis syf pociagnie...

    > O ile zarzut Radka byl sluszny (ale do obalenia), to Twoj jest raczej
    > chybiony:)

    ... i dlatego mimo wszystko pozostane przy swoim :)

    sz.

  • 10. Data: 2009-05-30 15:15:05
    Od: red <r...@r...com>

    On 2009-05-29 20:11:39 +0200, Novendi <i...@n...pl> said:

    > Czy mapy obrazkowe są nadal powszechnie stosowane?
    > Nie jestem na bieżąco.

    Czytam dyskusję i wszyscy o Google Maps, a ja się zastanawiam czy Tobie
    chodzi o
    <map> i <area> w HTMLu? :)