  • 1. Data: 2009-01-15 21:58:09
    Temat: matryca laptopowa
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Hello

    Jako, że kolejny laptop nie wytrzymal u mnie nieustannego katowania to
    muszę się rozejrzeć za czymś nowym. Zastanawiam sie tu czy jest coś
    szczególnie wartego uwagi w cenie ok 6000zł, przeglądając np. allegro z
    wyszukiwaniem pva wyskakuję kilka komputerków dell, dokładnie dell
    studio. Sprzedawca zaręcza, że matryce w nich są najlepsze i w ogóle do
    grafiki, bo 17 cali i wuxga, no i najlepsza matryca dla dellów.
    Oczywiście może to być tylko bezsensowna reklama, ale mimo wszystko
    zastanawiam się czy jest coś w miarę sensownego *poza podłączaniem
    osobnego monitora*.

    No i teraz tak, jak sobie patrzę na matryce:
    + podświetlane jedną świetlówką
    + podświetlane dwoma świetlówkami
    + podświetlane ledami

    Matryca:
    + matowa
    + błyszcząca

    Nigdzie nie jest napisane jaki typ matrycy (poza tymi dellami, ale na
    stronie producenta w opcji konfiguracji już nie), za to wszędzie każdy
    producent wkłada jakieś swoje super hiper oznaczenie (true clear, ultra
    clear, xbright itd).

    Wiem o tym lenovo do grafiki, jednak po pierwsze pewnie poza moim
    zasięgiem, tym bardziej ten z dwoma ekranami, po drugie nie są tu dostępne.

    Czy coś jest szczególnie wartego uwagi?
    Coś polecacie?
    Oczywiście chodzi o mobilność i okazyjną obróbkę zdjęć. Eizo w laptopie
    nie oczekuję, ale może akurat coś wartego jest zainteresowania.
    Póki co dell na prowadzeniu, tak ze względu na świetny i działający w PL
    serwis.

    Będę wdzięczny za komentarze, szczególnie specjalisty Toma :) Wiem ze to
    tylko laptop, ale mozna kupic i lepiej i gorzej tak samo :) Stąd może
    ktoś coś doradzi.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 2. Data: 2009-01-15 22:02:26
    Temat: Re: matryca laptopowa
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    dominik napisal:
    > Wiem o tym lenovo do grafiki, jednak po pierwsze pewnie poza moim
    > zasięgiem,

    Thinkpad W700

    5000...5500 USD

    > po drugie nie są tu dostępne.

    Sa.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-01-15 22:45:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Thinkpad W700
    >
    > 5000...5500 USD

    Przy tym kursie dolara to na peeewno wyjdzie ok. 6000zł :P

    Czy stał się jakiś cud w PL, który przegapiłem siedząc na wyspach ??? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 4. Data: 2009-01-16 07:53:06
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jacek_P pisze:
    > Thinkpad W700
    > 5000...5500 USD
    > Sa.

    Na zamówienie, to wszystko się da.
    Z tym, że naprawdę to nie ten przedział cenowy.

    Dlatego pytam co warto kupić z tego co jest (i w tych cenach).

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 5. Data: 2009-01-16 10:28:07
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-15 22:58:09 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Coś polecacie?
    > Oczywiście chodzi o mobilność i okazyjną obróbkę zdjęć. Eizo w laptopie
    > nie oczekuję, ale może akurat coś wartego jest zainteresowania.

    Kupić cokolwiek, oprofilować, a do poważniejszej obróbki używać
    zewnętrznego monitora.

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-01-16 13:35:44
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz pisze:
    > Kupić cokolwiek, oprofilować, a do poważniejszej obróbki używać
    > zewnętrznego monitora.

    Poza słowem "cokolwiek" tak właśnie mam zamiar zrobić, jednak... właśnie
    o te "cokolwiek" się rozchodzi. Często jeżdżę i nie chcę brać monitora z
    sobą, więc w laptopie wypadałoby żeby ta matryca była na poziomie. IBM
    wkładał do swoich flexview (czy flexiview?) i były znacząco lepsze od
    tego co dziś jest w lenoviakach.
    Tak czy inaczej pytam czy w tych pieniążkach jest coś szczególnie
    wartego uwagi. Jedyny trop to ten dell, którego rozważam przede
    wszystkim ze względu na świetną gwarancję.

    Tak czy inaczej proszę o pomocne opinie :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 7. Data: 2009-01-16 13:41:04
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-16 14:35:44 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

> [...]
    > właśnie o te "cokolwiek" się rozchodzi. Często jeżdżę i nie chcę brać
    > monitora z sobą, więc w laptopie wypadałoby żeby ta matryca była na

    Pytanie pomocnicze - czy aby na pewno w trakcie wyjazdów potrzebujesz
    robić, nazwijmy to górnolotnie "krytyczną obróbkę"?

    > Tak czy inaczej pytam czy w tych pieniążkach jest coś szczególnie
    > wartego uwagi. Jedyny trop to ten dell, którego rozważam przede
    > wszystkim ze względu na świetną gwarancję.

    Jak dla mnie, to co Apple wkłada do MBP jest całkiem niezłe, mimo że
    TN, czy może raczej "jak na TN". Ale dla mnie większość współczesnych
    laptoków jest jest do bani, ze względu na błyszczący ekran.

    de Fresz

  • 8. Data: 2009-01-16 13:51:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz pisze:
    > Pytanie pomocnicze - czy aby na pewno w trakcie wyjazdów potrzebujesz
    > robić, nazwijmy to górnolotnie "krytyczną obróbkę"?

    Po prostu mogę kupić lepiej i gorzej. W tej kwocie mam dość duży wybór i
    chciałbym by był on możliwie najlepszy. To co miałem mi wystarczało i
    wierz mi, że wolałbym zamiast tej całej wymiany być teraz już
    szczęśliwym posiadaczem A900, ale niestety przenośnego komputera mi o
    wiele bardziej potrzeba.

    > Jak dla mnie, to co Apple wkłada do MBP jest całkiem niezłe, mimo że TN,
    > czy może raczej "jak na TN". Ale dla mnie większość współczesnych
    > laptoków jest jest do bani, ze względu na błyszczący ekran.

    Mi błyszczący przeszkadzał gdy pracowało się z nimi w warunkach dużego
    oświetlenia czy np pociągu. Dzisiaj to nie robi jednak dla mnie większej
    różnicy dla laptopa właśnie.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 9. Data: 2009-01-16 19:12:50
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    dominik pisze:

    > Czy coś jest szczególnie wartego uwagi?
    > Coś polecacie?

    Tylko Dell lub Lenovo. Ci dwaj producenci montują do aktualnych
    notebooków matryce lepsze niż TN. Oznaczeń sobie poszukaj, było też
    kilka razy na grupie. Dell kosztuje od 4,5 tyś w górę o ile pamiętam.

    --
    f1969

  • 10. Data: 2009-01-16 20:42:10
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    de Fresz pisze:
    > Kupić cokolwiek, oprofilować, a do poważniejszej obróbki używać
    > zewnętrznego monitora.

    Podłączam się do tej opinii.

    PS. Wyświetlacze w Dellach są obecnie katastrofalne. Niezależnie od
    ceny. Czym nowszych, tym gorsze. Ostatnio nawet strasznie nierówno
    podświetlone. Starsze wersje Inspironów i XPS'ów (końcówka symbolu 05 i
    10) można było znaleźć w wersji z S-IPS a i TN'y były niezgorsze jak na
    TN'y. Teraz linia Inspiron została wykastrowana ze wszystkiego co
    ciekawe. Sam się niedawno naciąłem, wymieniając na nowszy model i ups...
    Nawet DVI wyrwali.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!