  • 11. Data: 2017-10-04 12:22:00
    Temat: Re: matrycowe sterowanie elektromagnesem ?
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 02.10.2017 um 22:02 schrieb sundayman:
    > Potrzebuję sterować (on/off) kilkudziesięcioma elektromagnesami (takie
    > elektrozaczepy).
    >
    > W danej chwili ma być włączony tylko jeden. Więc sobie pomyślałem - a
    > gdyby tak zamiast osobnych wyjść w sterowniku dać układ matrycowy - tak
    > jak w matrycy LED ?
    >
    > No niby powinno to chyba działać poprawnie ? Czy macie jakieś pomysły
    > jaki może być z tym problem ?
    >
    > Późno już i w główcie mi się rybki małe kręcą, więc wolę was zapytać :)

    Ja steruję zaworami elektromagnetycznymi, mam ich max 96 sztuk, za
    pomocą rejestrów przesuwnych TPIC6A595. Wygląda to tak, że na każdej PCB
    mam do 16 zaworów i elektronikę do nich. Do sterowania mam 2xTPIC6A595
    na każdej płytce i trochę drobiazgu (np LEDy pokazujące stan zaworu).
    Działa bardzo fajnie. A procesor musi tylko potrafić "wstukać" następny
    wektor i przepisać do rejestru wyjściowego.

    Waldek

  • 12. Data: 2017-10-04 17:57:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >ale to powoduje, że nadal muszę mieć 50 wyjść zamiast 15.

    A te zaczepy to w jednym miejscu ?
    Bo kablownia to IMO i tak Cie nie minie, gdzies to trzeba podlaczyc,
    te diody - i tak trzeba kupe zaciskow.

    J.

  • 13. Data: 2017-10-05 01:21:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Działa bardzo fajnie. A procesor musi tylko potrafić "wstukać" następny
    > wektor i przepisać do rejestru wyjściowego.

    U mnie stanęło na tym, że każde 10 elektromagnesów i tak ma w pobliżu
    własny moduł (z innych względów), więc w takiej sytuacji nie ma już
    sensu kombinacja matrycowa.

    Czy to będzie bezpośrednie sterowanie z MCU czy z jakiegoś rejestru to
    już w sumie nie ma większej różnicy.

    No ale dzięki wszystkim za uwagi, w razie czego na przyszłość będzie :)

  • 14. Data: 2017-10-05 10:52:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
    >U mnie stanęło na tym, że każde 10 elektromagnesów i tak ma w pobliżu
    >własny moduł (z innych względów), więc w takiej sytuacji nie ma już
    >sensu kombinacja matrycowa.

    10 to taka liczba, ze mozna sie zastanowic, czy nie matrycowo je
    sterowac :-)

    J.