  • 1. Data: 2017-10-01 21:40:19
    Temat: Co ma w środku SSR 250A AC.....
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://83.220.108.211/bins/ssr.jpg

    Ciekawa konstrukcja, elementy mocy  z "nagiego"  krzemu bezpośrednio
    na grubym płaskowniku przylączeniowym, całość zanurzona w galarecie
    silikonowej (chyba). Nad galaretą była płytka sterujaca. Te krzemowe
    kostki to dwa tyrystory (górna i dolna połówka) zamiast jednego
    dużego triaka?
    Płytka sterująca:

    http://83.220.108.211/bins/ssr2.jpg

    Czyżby na płytce był już układ gasikowy (niebieski warystor)?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-10-01 21:50:18
    Temat: Re: Co ma w środku SSR 250A AC.....
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 01.10.2017 o 21:40, Marek pisze:
> [...]
    > silikonowej (chyba). Nad galaretą była płytka sterujaca. Te krzemowe
    > kostki  to dwa tyrystory (górna i dolna połówka) zamiast jednego dużego

    Może coś w stylu ustrojstwa opisanego w Elektronice dla Wszystkich 54,
    7(2015)?

    P.P.

  • 3. Data: 2017-10-01 22:04:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Te krzemowe kostki  to dwa tyrystory (górna i dolna połówka) zamiast jednego dużego

    > triaka?

    Mogą być też dwa MOSFEty w SSR uniwersalnych AC/DC.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2017-10-01 22:13:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 1 Oct 2017 22:04:54 +0200, Piotr Wyderski
    > Mogą być też dwa MOSFEty w SSR uniwersalnych AC/DC.

    był oznaczony jako AC, włączający w zerze. Niestety się "skleił" i
    teraz przewodzi w obie strony zwarty.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2017-10-01 22:25:46
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > był oznaczony jako AC, włączający w zerze.

    No to teraz sam jestem ciekaw. Ostatni strzał do rozważenia:
    dwa triaki połączone równolegle, bo były tańsze niż jeden duży?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2017-10-01 23:29:26
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-10-01 o 21:40, Marek pisze:
> [...]
    > silikonowej (chyba). Nad galaretą była płytka sterujaca. Te krzemowe
    > kostki  to dwa tyrystory (górna i dolna połówka) zamiast jednego dużego

    Popatrz na charakterystyki przewodzenia triaka i tyrystora. Przy 250A to
    robi różnicę.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2017-10-01 23:36:05
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Mogą być też dwa MOSFEty w SSR uniwersalnych AC/DC.

    Ale o ile dobrze rozeznałem to tu elementy są połączone antyrównolegle.

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2017-10-02 00:01:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 1 Oct 2017 23:29:26 +0200, Dariusz Dorochowicz
    <_...@w...com> wrote:
    > Popatrz na charakterystyki przewodzenia triaka i tyrystora. Przy
    > 250A to
    > robi różnicę.

    Przeciez triak to dwa tyrystory w jednej obudowie, czemu miałyby się
    różnić?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-10-02 06:56:51
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-10-02 o 00:01, Marek pisze:

    > Przeciez triak to dwa tyrystory w jednej obudowie, czemu miałyby się
    > różnić?

    Może triak to jednak nie są dwa tyrystory w jednej obudowie?

    Pozdrawiam

    DD

  • 10. Data: 2017-10-02 09:19:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Oct 2017 06:56:51 +0200, Dariusz Dorochowicz
    <_...@w...com> wrote:
    > Może triak to jednak nie są dwa tyrystory w jednej obudowie?

    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Triak

    "pod względem funkcjonalnym jest odpowiednikiem dwóch tyrystorów
    połączonych antyrównolegle (przeciwsobnie i równolegle)."

    Czyli dokładnie tak jak w tym ssr na zdjęciu: widać dwa elementy
    połączone antyrownolegle

    --
    Marek